دست‌کم 22 کشته و 500 مصدوم در زلزله شدید شرق ترکیه

زمین‌لرزه‌ای شدید جمعه شب، استان الازیغ در شرق ترکیه را لرزاند و لرزش آن در چندین استان ترکیه و همچنین چند کشور همسایه از جمله شمال غرب ایران احساس شد.
خبرگزاری آناتولی ترکیه با اعلام این خبر، شدت زمین‌لرزه را 6.5 ریشتر اعلام کرد اما سازمان زمین‌شناسی آمریکا در سایت خود شدت 6.7 ریشتر را برای این زلزله ثبت کرده است. زمین‌لرزه‌ در شهرستان سیویرجه استان الازیغ در شرق ترکیه (در فاصله 550 کیلومتری از آنکارا) رخ داده است.
آناتولی به نقل از وزیر کشور ترکیه نوشت که شمار کشته‌های ناشی از این زمین‌لرزه به 22 نفر افزایش یافته است.وزیر کشور ترکیه همچنین اعلام کرد: نیروهای امدادی درحال جست‌وجوی دست‌کم 30 نفر در زیر آوار هستند و بیش از 500 نفر نیز در این زلزله زخمی شده‌اند.
این زمین‌لرزه در شمال غرب ایران و برخی مناطق سوریه، لبنان، عراق، گرجستان و ارمنستان نیز احساس شده است. زمین‌لرزه همچنین در بسیاری از استان‌های دیگر ترکیه از جمله آدانا، عثمانیه، تونج‌ایلی و هاتای احساس شد.


در پی وقوع این زمین‌لرزه، خلوصی آکار - وزیر دفاع ملی ترکیه - اعلام کرد: احتمال بروز خسارات در شهرستان سیویرجه استان الازیغ وجود دارد و فعالیت‌های امداد و نجات در این مناطق درحال انجام است و ارتش نیز آماده انجام اقدامات لازم است.
در سال 1389 نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی شش ریشتر در استان الازیغ رخ داده بود که بر اثر آن 51 نفر جان باختند.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: حوادث مهم این روزها نشانه عظمت و اعتبار ایران و ملت انقلابی آن است اخراج آمریکایی‌ها، مطالبه عمومی مردم منطقه دکتر ظریف در مصاحبه با اشپیگل: آمریکا اگر تحریم‌ها را بردارد می‌تواند به میز مذاکره برگردد دست‌کم 22 کشته و 500 مصدوم در زلزله شدید شرق ترکیه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایرادهای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص به پالرمو به ضرر منافع ملی کشور تمام شد تظاهرات تاریخی مردم عراق نمایش قدرت مقاومت در منطقه اعتراض سودانی‌ها به حضور در نبردهای لیبی و یمن دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد: بازگشت تدریجی پروازهای عبو‌ری به آسمان ایران آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی در کردستان عراق است گزارش یک خبرنگار اسرائیلی از سفر به عربستان پیام تبریک دکتر روحانی به مناسبت فرا رسیدن عید «تت» ویتنام توسعه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در بخش دانش بنیان جهانگیری مصوبه بازسازی مناطق سیل‌زده را ابلاغ کرد