اخراج آمریکایی‌ها، مطالبه عمومی مردم منطقه

درخواست برای خروج آمریکایی‌ها از منطقه، روز به روز گسترده‌تر می‌شود و اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. ابعاد درخواست اخراج آمریکایی‌ها علاوه بر عراق به کشورهای دیگر از جمله افغانستان، لبنان و سوریه گسترش یافته است.
در این باره مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد: آمریکایی‌ها باید بدون معطلی از عراق خارج شوند.
"همام الحمودی" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‌ای با اشاره به این‌که ملت عراق هرگز حاکمیت ناقص را نمی‌پذیرد، خطاب به نیروهای آمریکایی گفت: بدون معطلی باید وسایل خود را جمع کنند.
به گزارش پایگاه خبری "بغداد الیوم" الحمودی، در بیانیه‌ای از مشارکت گسترده مردم عراق در تظاهرات جمعه تشکر و قدردانی کرد.


وی با اشاره به خواسته مردم عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان گفت: ملت عراق هرگز حاکمیت ناقص را نمی‌پذیرد.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خطاب به عراقی‌ها گفت: شما با حضور میلیونی خود باعث سربلندی اعراب و مسلمانان در جهان شدید.
الحمودی اظهار کرد: ملت دلیر عراق تصمیم خود را گرفته و آن اخراج نیروهای آمریکایی از خاک کشور است چرا که آنها حاکمیت ما را نقض کرده‌اند.
اشرف غنی: مردم افغانستان برای خروج آمریکایی‌ها آماده‌اند
اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان نیز گفت: مردم کشورم با خروج نیروهای آمریکایی مشکلی ندارند اما باید این تصمیم به جای مذاکره با طالبان، با دولت صورت بگیرد.
غنی در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های بین الملل گفت: مردم افغانستان با خروج نیروهای آمریکایی مشکل ندارند، اما اگر در مورد این موضوع مذاکرات با طالبان صورت بگیرد، به معنای آغاز سلسله تشدید جنگ‌های دیگر خواهد بود و اگر با دولت افغانستان صورت می‌گیرد، قابل مدیریت خواهد بود.
وی پیش از این در دیدار با ترمپ در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس اظهار کرد که آمریکا می‌تواند نیروهای خود را حتی در صورت عدم توافق با طالبان از کشور خارج کند.
خبرگزاری آریا نیور نوشت: این اظهارات درحالی صورت گرفته است که اشرف غنی خواهان کاهش هزینه‌های آمریکا در افغانستان است.
سخنان غنی در مورد خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان درحالی بیان می‌شود که گفت‌وگوهای صلح میان آمریکا و طالبان همچنان در شهر دوحه قطر ادامه دارد و پیش‌تر طالبان اعلام کرده بود که با آمریکا درباره «امضای توافق‌نامه صلح و مراسم‌ آن» صحبت کرده و این ‌گفت‌وگوها جریان دارد.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: حوادث مهم این روزها نشانه عظمت و اعتبار ایران و ملت انقلابی آن است اخراج آمریکایی‌ها، مطالبه عمومی مردم منطقه دکتر ظریف در مصاحبه با اشپیگل: آمریکا اگر تحریم‌ها را بردارد می‌تواند به میز مذاکره برگردد دست‌کم 22 کشته و 500 مصدوم در زلزله شدید شرق ترکیه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایرادهای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص به پالرمو به ضرر منافع ملی کشور تمام شد تظاهرات تاریخی مردم عراق نمایش قدرت مقاومت در منطقه اعتراض سودانی‌ها به حضور در نبردهای لیبی و یمن دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد: بازگشت تدریجی پروازهای عبو‌ری به آسمان ایران آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی در کردستان عراق است گزارش یک خبرنگار اسرائیلی از سفر به عربستان پیام تبریک دکتر روحانی به مناسبت فرا رسیدن عید «تت» ویتنام توسعه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در بخش دانش بنیان جهانگیری مصوبه بازسازی مناطق سیل‌زده را ابلاغ کرد