میزبانی لیگ قهرمانان را از ایران گرفتند

آرمان‌ملي: از چند روز ديگر نمايندگان کشورمان بايستي در رقابت‌هاي فصل جديد ليگ‌قهرمانان آسيا به ميدان بروند. اخبار رسيده حکايت از آن دارد که AFC با ارسال نامه‌اي به فدراسيون فوتبال به‌دنبال گرفتن حق ميزباني از تيم‌هاي ايراني است.
درخواست کويتي‌ها
به گزارش روزنامه الراي کويت، مديران باشگاه الکويت کويت به‌دنبال تنش اخير ميان ايران و آمريکا و شرايط بحراني در منطقه خاورميانه تصميم گرفتند تا با ارسال درخواستي به کنفدراسيون فوتبال آسيا خواهان برگزاري بازي با استقلال در زمين بي‌طرف به‌جاي ورزشگاه آزادي تهران شوند. تيم فوتبال الکويت سه‌شنبه شب با پيروزي 2 بر يک برابر تيم الفيصلي اردن در ماراتن 120 دقيقه‌اي حريف استقلال در مرحله بعدي پلي‌آف ليگ‌قهرمانان آسيا شد. اين بازي طبق برنامه بايد روز اول بهمن‌ماه در ورزشگاه آزادي برگزار شود. باشگاه الکويت انتظار دارد که کنفدراسيون فوتبال آسيا با گرفتن حق ميزباني نماينده ايران، قطر را به‌عنوان محل برگزاري اين بازي انتخاب کند.
واکنش استقلالي‌ها


اسماعيل خليل‌زاده در خصوص شايعاتي مبني بر گرفتن ميزباني از نمايندگان ايراني در ليگ‌قهرمانان آسيا گفت: ايران امن‌ترين کشور منطقه است و با تبليغات دروغين کشورهاي عربي اين واقعيت انکار نمي‌شود. اينها بازي‌هاي سياسي است که کشورهاي عربي راه انداخته‌اند وگرنه امنيت کامل در ايران برقرار است و ما از کنفدراسيون فوتبال آسيا مي‌خواهيم اسير اين جوسازي‌ها نشود و با اينگونه اظهارات برخورد کند. وي ادامه داد: نمي‌شود که بگويند براي بقيه ورزش‌ها امنيت وجود دارد ولي در فوتبال امنيت نيست. ما در حال پيگيري اين موضوع هستيم و انتظار داريم بقيه باشگاه‌هايي که در ليگ‌قهرمانان آسيا حضور دارند نيز به اين موضوع ورود کنند و همه با هم اجازه ندهيم با سياسي کردن فوتبال حق باشگاه‌هاي ايراني ضايع شود. سرپرست باشگاه استقلال عنوان کرد: با امنيت کامل ليگ‌قهرمانان آسيا را برگزار مي‌کنيم و تضمين مي‌دهيم رقباي ما با آرامش کامل در ايران حاضر شوند و با آرامش از ايران بروند و يک خاطره خوب از امنيت ايران در ذهن آنها نقش ببندد.
تناقض سازمان ليگ و فدراسيون
در حالي که سرپرست کميته مسابقات سازمان ليگ در مورد مشکل ميزباني تيم‌هاي ايراني در ليگ‌قهرمانان اظهار بي‌اطلاعي کرد چند ساعت بعد فدراسيون فوتبال طي بيانيه‌اي به دريافت ابلاغيه کنفدراسيون فوتبال آسيا اشاره کرد! سهيل مهدي سرپرست کميته مسابقات سازمان ليگ در مورد خبر نگران‌کننده که در سايت‌ها منتشر شده مبني بر گرفتن امتياز ميزباني از تيم‌هاي ايراني در ليگ‌قهرمانان آسيا عنوان کرد: ما هم مثل شما خبر را شنيده‌ايم. اما ايميلي از طرف AFC به ما ارسال نشده و ابلاغي هم به ما نشده است. دوستان در دپارتمان بين‌المللي پيگير هستند و انشاءا... اين طور نباشد زير اگر چنين اتفاقي بيفتد، تقويم مسابقات ما بسيار سخت و فشرده خواهد شد. اميدوارم اين مساله صحت نداشته باشد. ما هم پيگير اين مساله هستيم و در صورتي که خبر رسمي دريافت کنيم، از طريق سايت سازمان ليگ و رسانه‌ها اطلاع‌رساني خواهيم کرد. وي در مورد اينکه از نظر قانوني AFC مي‌تواند چنين تصميمي را براي تيم‌هاي ايران بگيرد، عنوان کرد: واقعيت آن است که آنچه ما از کشور خودمان خبر داريم اين است که اين يک شيطنت است و فشار مضاعفي که بر کشور و فوتبال ما وارد مي‌شود. مسلما حريفان از اينکه بخواهند به ورزشگاه‌هاي کشورمان بيايند و با تيم‌هاي خوب ما رقابت کنند هراس دارند به‌خصوص در اين مرحله پلي‌آف که تيم‌ها در رده و رتبه برابري با باشگاه‌هاي ما نيستند. مسلما به سمت اين موارد مي‌روند. سعي کرديم اين مساله را از طريق مذاکره با AFC نهايي کنيم اما هنوز هيچ اطلاع رسمي به ما داده نشده و اميدوارم اين اتفاق رخ ندهد. حريفان وقتي نمي‌توانند در زمين بازي حريف شوند، چنين شيطنت‌هايي را ايجاد مي‌کنند. روز گذشته بالاخره روابط عمومي فدراسيون فوتبال درباره مباحث منتشره پيرامون ميزباني تيم‌هاي ايراني از حريفان در زمين بي‌طرف بيانيه‌اي صادر کرد. فدراسيون فوتبال در اين بيانيه اعلام کرده است:1 - فدراسيون فوتبال نامه‌اي رسمي از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا دريافت کرده است و به موجب آن اعلام شده که کميته مسابقات کنفدراسيون فوتبال آسيا تصميم دارد مسابقات ليگ‌قهرمانان آسيا به ميزباني تيم‌هاي ايراني در فصل جديد را در کشور بي‌طرف برگزار کند. 2 - فدراسيون فوتبال بلافاصله پس از دريافت نامه و در روز جمعه جلسه‌اي را با حضور کليه مسولان مرتبط با موضوع برگزار کرد و مراحل اوليه پيگيري ويژه در اين‌باره به سرعت آغاز شد. 3 - همچنين مقرر شد در روز شنبه جلسه ديگري در اين باره با حضور مديران 4 باشگاه نماينده ايران در فصل جديد ليگ‌قهرمانان آسيا برگزار شود و تصميم مقتضي با اعلام نظر باشگاه‌هاي پرسپوليس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو اتخاذ شود. 4 - موضع نهايي باشگاه‌هاي ايراني ظرف روزهاي آينده و پس از تصميم‌گيري قطعي کنفدراسيون فوتبال آسيا از طريق سايت رسمي فدراسيون فوتبال اطلاع‌رساني خواهد شد.
عکس‌العمل پرسپوليس
محمدحسن انصاري‌فرد، مديرعامل باشگاه پرسپوليس اظهارکرد: ايران تاکنون با امنيت کامل از تيم‌هاي ديگر در ليگ‌قهرمانان آسيا ميزباني کرده و برگزاري باشکوه فينال ليگ‌قهرمانان آسيا که با همکاري همه مسئولان انجام شد و تحسين AFC در مراسم اخير قرعه‌کشي ليگ‌قهرمانان را به‌همراه داشت، شاهدي بر اين مدعاست. به هيچ وجه نه کوتاه خواهيم آمد و نه اجازه مي‌دهيم که به ميزباني تيم‌هاي ايراني خدشه وارد کنند. او ادامه داد: نمي‌دانم که اين جوسازي برخي در کويت تا چه حد صحت دارد ولي اگر صحت داشته باشد و ما کوتاه بياييم و آنها بگويند در ايران بازي نمي‌کنيم اشتباه بزرگي است. يک روز مقابل عربستاني‌ها کوتاه آمديم و الان هم اگر در قبال بازي استقلال کوتاه بياييم، فردا اين موضوع گريبان پرسپوليس و تيم‌هاي ديگر را هم مي‌گيرد. بايد جلوي اين موضوع بايستيم و اجازه ندهيم که کشورهاي ديگر از طريق فوتبال و به بهانه‌هاي واهي امنيت کشور را زير سوال ببرند. انصاري‌فرد تاکيد کرد: در خاورميانه و غرب آسيا هيچ‌جا امن‌تر از ايران نيست. وزير ورزش هم تضامين لازم را به AFC اعلام کرده و ما هم در باشگاه پرسپوليس پيش‌بيني‌هاي لازم را انجام داده‌ايم. قويا بايد جلوي اين مسائل ايستاد. او گفت: پرسپوليس در همان سالي که به فينال آسيا رفت متاسفانه بازي‌هاي زيادي را در کشور ثالث انجام داد. بازيکنان تيم خسته شدند و چند بازي در مراحل حذفي در کشورهاي ديگر انجام شد و تيم از حمايت هواداران خود محروم شد. پرسپوليس پرطرفدارترين تيم آسياست و امنيت کامل در ايران برقرار است و بايد جلوي شيطنت‌ها ايستادگي کرد و هوشيار بود. مديرعامل باشگاه پرسپوليس در پايان گفت: اين حق تيم‌هاي ايراني است که از حضور تماشاگرانشان بهره ببرند. اين راهي است براي تضعيف فوتبال ايران و جريانات سياسي در آن دخيل است ‌اما فکر مي‌کنم بهتر است AFC به سابقه خوب ايران در برگزاري بازي‌هاي بين‌المللي نگاه کند و در برابر هرگونه جوسازي و ادعاها و درخواست‌هاي غيرواقعي بايستد.