نیویورک ‌تایمز: ترامپ با ترور سردار سلیمانی ناجی داعش شناخته خواهد شد

یک رسانه آمریکایی با یادآوری اینکه ترامپ از رئیس‌جمهور قبلی خود به عنوان بنیان‌گذار داعش یاد کرده نوشته در نهایت ممکن است خود او به عنوان ناجی این گروه تروریستی شناخته شود.
روزنامه نیویورک‌تایمز در مطلبی با عنوان اینکه «چرا داعش از از مرگ [سردار] سلیمانی مسرور است» نوشته است: «سال 2016 دونالد ترامپ که در آن زمان نامزد انتخابات بود باراک اوباما را بنیانگذار داعش خطاب کرد. اما در پایان کار، شاید این خود ترامپ باشد که به عنوان ناجی این گروه تروریستی شناخته می‌شود.»
نیویورک‌تایمز نوشته است داعش بعد از رسیدن به اوج موفقیتش در سال 2015 به طرز قابل توجهی تضعیف شده بود، اما اقدام دولت ترامپ در ترور هدفمند سردار قاسم سلیمانی ممکن است این گروه را بار دیگر آماده بازگشت کرده باشد.
این روزنامه با یادآوری نقش جنگ عراق در احیای القاعده افزوده است: «درست همان‌طور که حمله نابجای آمریکا به عراق 17 سال پیش در سال 2003 به القاعده جانی دوباره بخشید، بازگشت به هرج و مرج در همان کشور ممکن است همین خدمت را به داعش کند.»


نیویورک‌تایمز به نقش موثر شهید سلیمانی در نابودی داعش نیز اشاره کرده و نوشته است: «اما جنگ در خاورمیانه، هیچ چیزی جز پیچیدگی ندارد؛ نیروهای نیابتی ژنرال سلیمانی با مبارزه بسیار موثری که با داعش داشتند به صورت غیرمستقیم به منافع آمریکا هم خدمت‌رسانی می‌کردند.»
در این یادداشت آمده است: «نخستین نکته که آشکارترین مسئله است این که نفوذ آمریکا در عراق اکنون آخرین نفس‌هایش را می‌زند. یکی از کسانی که همراه با ژنرال سلیمانی کشته شد، جانشین فرمانده "نیروهای بسیج مردمی" بود. این مسئله باعث شد که برای بسیاری از عراقی‌ها، آن حمله علاوه بر حمله به ایران حمله به عراق هم تلقی شود و دولت عراق را که همین حالا هم روابط پرتنشی با آمریکا دارد در وضعیت سخت‌تری قرار دهد.»
نیویورک‌تایمز در ادامه خاطرنشان کرده که این وضعیت هرج و مرج روی ثبات عراق تاثیرگذار خواهد بود. این روزنامه نوشته است: «مسئله دوم اینکه هرج و مرج ثبات عراق را تهدید می‌کند. تهران، حمله به سردار سلیمانی را با حملات موشکی به دو پایگاه نظامی تحت اداره آمریکا پاسخ داد و بعید است که این پایان انتقال ایران باشد.»
سایر اخبار این روزنامه
پیام‌های رهبر و مراجع تقلید به حضرت آیت‌الله سیستانی رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه پرشکوه و به‌یادماندنی تهران: مذاکره از موضع قدرت جز با آمریکا رئیس جمهور در جمع مدیران بانکی کشور در مجمع عمومی بانک مرکزی: اقتصاد از امنیت و سیاست خارجی جداشدنی نیست راهپیمایی حمایت از اقتدارنظام درسراسر ایران برگزار شد با پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی و سخنان معاون اول رئیس‌جمهور سومین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مراسم تجلیل از سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد انگلیس، حزب‌الله لبنان را به طور کامل در لیست «تروریستی» قرار داد عراق از سرگیری عملیات مشترک با آمریکا را رد کرد نیویورک ‌تایمز: ترامپ با ترور سردار سلیمانی ناجی داعش شناخته خواهد شد یادداشت مدیر مسئول خود ملت پنداران ظریف با حضور در جمع تجار، بازرگانان و کارآفرینان هندی و ایرانی: دوران قلدری و زورگویی کشورهای به ظاهر ابرقدرت به پایان رسیده است اوج دنباله‌روی اروپا از آمریکا