عراق از سرگیری عملیات مشترک با آمریکا را رد کرد

دولت عراق از سرگیری عملیات مشترک با آمریکا در خاک این کشور را تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری المیادین، نیروهای مسلح عراق اخبار منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی مبنی از سر گیری عملیات مشترک نیروهای آمریکایی در خاک این کشور را تکذیب کردند.
دولت عراق اعلام کرده که ارتش آمریکا موفق نشده مجوز بغداد برای از سر گیری عملیات مشترک را کسب کند.
نیروهای مسلح عراق پنجشنبه در اولین واکنش رسمی به انتشار خبری در این خصوص در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کردند که آمریکا موافقت عراق را در این خصوص به دست نیاورده است.


عبدالکریم خلف سخنگوی نظامی دولت قادر عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق گفت: فرمانده نیروهای مسلح با از سر گیری عملیات ارتش آمریکا در عراق موافقت نکرده است.
پیشتر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی مدعی شده بود که ارتش آمریکا بعد از 11 روز از تعلیق عملیاتش در عراق آن را از سر گرفته است.
دولت آمریکا در تاریخ 15 دی ماه جاری عملیات نظامی مشترک با عراق را متوقف کرد. این تصمیم پس از اقدام جنایت کارانه آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی مهندس، نایب رئیس حشد شعبی در بغداد صورت گرفت.
روز پنجشنبه جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون گفت که ارتش آمریکا هیچ طرحی برای خروج از عراق درحال حاضر نداد.
وی گفت: همچنان به رایزنی با عراقی‌ها ادامه می‌دهیم و تمایل داریم دوست و شریک عراقی شکوفا باشیم.
سایر اخبار این روزنامه
پیام‌های رهبر و مراجع تقلید به حضرت آیت‌الله سیستانی رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه پرشکوه و به‌یادماندنی تهران: مذاکره از موضع قدرت جز با آمریکا رئیس جمهور در جمع مدیران بانکی کشور در مجمع عمومی بانک مرکزی: اقتصاد از امنیت و سیاست خارجی جداشدنی نیست راهپیمایی حمایت از اقتدارنظام درسراسر ایران برگزار شد با پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی و سخنان معاون اول رئیس‌جمهور سومین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مراسم تجلیل از سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد انگلیس، حزب‌الله لبنان را به طور کامل در لیست «تروریستی» قرار داد عراق از سرگیری عملیات مشترک با آمریکا را رد کرد نیویورک ‌تایمز: ترامپ با ترور سردار سلیمانی ناجی داعش شناخته خواهد شد یادداشت مدیر مسئول خود ملت پنداران ظریف با حضور در جمع تجار، بازرگانان و کارآفرینان هندی و ایرانی: دوران قلدری و زورگویی کشورهای به ظاهر ابرقدرت به پایان رسیده است اوج دنباله‌روی اروپا از آمریکا