رئیس‌جمهوری در جمع مدیران بانکی کشور: وقتی وارد میدان شویم، هم می‌زنیم و هم می‌خوریم

رئیس‌جمهوری امید مردم به آینده را رمز موفقیت در امور دانست و با بیان اینکه محور تلاش پیوسته تقویت ثبات و امنیت و امید به آینده بوده است، تاکید کرد: اقتصاد با امنیت و سیاست خارجی ممزوج است و جداشدنی نیست و دولت در همه این عرصه‏ها در مسیر رفاه مردم و کشور می‏کوشد.
به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهوری با اشاره به حادثه دردناک سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که ۱۷۶ نفر عزیز و کبوتران علم و دانش و تحقیق بال‌های‏شان در آسمان می‌سوزد و به زمین فرود می‌آیند، گفت: یک ملت داغدار ‌شد و یک نفر در کشور نبود که اظهار همدردی نکند و در همین ارتباط باید گام‏های بعد از این اشتباه بزرگ برداشته شود.
رئیس‌جمهوری در ادامه به مشکلات بزرگ سیاسی و اقتصادی کشور از آغاز دولت یازدهم اشاره و تاکید کرد: از ابتدای رقابت‌های انتخاباتی در سال ۹۲ می‌دانستم که با مشکلات بسیار بزرگی مواجه هستیم و کاملاً‌ مشخص بود وضع تورم و رکود و سرمایه‌گذاری و همچنین وضعیت ما با دنیا چگونه است.
رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در دنیای امروز همه دنیا به هم متصل است و اقتصاد به سیاست، فرهنگ و امنیت مرتبط است، افزود: در شرایط جنگ و صلح شرایط اقتصادی متفاوت است و تلاش دولت این بوده که ثبات و امید به آینده را در کشور ایجاد کند و جلوی برخورد نظامی و جنگ گرفته شود و این کار را به عنوان مسئول شورای‏عالی امنیت ملی روزانه انجام دادم و مراقبت کردم.


روحانی تاکید کرد: اگر مراقبت مداوم انجام نگیرد، بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است و یک گلوله می‌تواند جنگ بیافریند و خودداری از شلیک یک گلوله نیز می‌تواند منجر به صلح شود. مراقبت مداوم وظیفه دولت است و آن را دنبال می‌کند.
رئیس‌جمهوری افزود: وقتی وارد میدان شویم، هم می‌زنیم و هم می‌خوریم. برخی فکر می‌کنند وقتی وارد میدان شویم فقط پیروزی است و زخمی نمی‌شویم، اما این نمی‌شود، مگر پیغمبر(ص) در جنگ احد زخمی نشد و دندان مبارکش نشکست. مگر امیرالمومنین(ع) در میدان خندق پیشانی مبارکش زخمی نشد؟ در میدان جنگ ممکن است زخمی هم بشویم هر چقدر زره ما محکم باشد.