وعده هایی که محقق نشد

گروه حوادث-سمانه شهباز / مراسم سومین سالگرد شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو روز جمعه با حضور خانواده های جانباختگان و جمعی از مردم  در قطعه 50 بهشت زهرا برگزار شد اين در حالي بود كه جاي مسئولان شهرداري و کسانی که از روز نخست وعده های زیادی برای همراهی و کمک به این خانواده ها داده بودند  در كنار خانواده ها خالي بود .‌

به گزارش «ایران»، صبح دیروز خانواده آتش نشانانی که در حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو جان باخته بودند برای سومین سال گرد هم جمع شدند و یاد عزیزانشان را زنده کردند.
مادر آتش نشان رضا نظري به «ایران» گفت: متأسفانه در اين سه سال به پرونده فرزندان ما رسيدگي نشده است وبارها اعتراض کرده و  خواسته مان را بيان كردیم  اما هربار با بهانه هاي مختلف روبرو شديم حتي قراربود براي روز يكشنبه آینده به مقابل  دادسرای جنایی تهران برويم اما بازهم به ما وعده دادند كه پرونده در حال رسيدگي  و نتيجه گيري است اما جالب است كه پارسال بخاطر حادثه سانچي رسیدگی به پرونده به تعويق  افتاد و امسال هم حادثه هواپيماي اوكرايني باعث شد بازهم پرونده ما به فراموشي سپرده شود فقط سؤال ما خانواده هاي آتش نشانان پلاسكو اين است كه تا وقتي  به پرونده پلاسكو رسيدگي نشده چطور پرونده هاي ديگر را رسيدگي مي كنند.


وی افزود: در روزهای اول به ما گفتند 14 مقصر در این پرونده شناسایی شده اند اما حالا به 4 ارگان رسیده که آن هم هنوز به اتهامشان رسیدگی نکرده اند.
اي كاش پلاسكو جعبه سياه داشت
اين مادر ادامه داد ما خانواده شهداي پلاسكو مي گوييم اي كاش پلاسكو هم جعبه سياه داشت و از كشور ديگری مي آمدند وبه پرونده ما رسيدگي مي كردند برايمان عجيب است كه چرا تاكنون فرزندان ما شهيد محسوب نشده اند.
ساختمان پلاسکو روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ دچار حریق و ریزش شد که در این حادثه ۱۶ نفر از آتش‌نشانان جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۳۰ نفر مصدوم شدند. ‌‌