با اقامه نماز به امامت حضرت آیت‌الله جوادی آملی، پیکر آیت‌الله رسولی محلاتی در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد

بخش خبری: پیکر آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی پس از تشییع در تهران،در قم نیز با حضورمردم،طلاب و اساتید حوزه علمیه و اقامه نماز به امامت حضرت آیت‌الله جوادی آملی تشییع و به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی صبح دیروز در مسجد فرشته تهران با حضور جمعی از مقامات و مسئولان برگزار شد. سپس پیکر این عالم وارسته به قم انتقال یافت و بعداز ظهر از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع و در جوار بارگاه ملکوتی به خاک سپرده شد.
آیت‌الله رسولی محلاتی به دلیل شدت بیماری شامگاه پنجشنبه 19 دی‌ماه جاری در تهران دعوت حق را لبیک گفت.
مراسم ترحیم آیت‌الله رسولی محلاتی نیز ازسوی رهبرانقلاب، شب گذشته با حضور مراجع، علما،طلاب و مردم قم پس از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد واز مقام علمی ومعنوی این عالم جلیل القدر تجلیل بعمل آمد.


مرحوم رسولی محلاتی در سال 1309 در شهرستان‌ محلات استان مرکزی‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود و از شاگردان‌ برجسته‌ امام خمینی(ره) و آیت‌الله‌ شیخ‌ عبدالکریم‌ حائری‌ یزدی‌ بود و در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری داشت.
وی عضو بیت امام خمینی و دفتر مقام معظم رهبری و مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری و سال‌ها نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود و در دانشگاه‌ امام صادق(ع) و دانشکده الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تاریخ اسلام را بر عهده داشت.
آیت‌الله رسولی محلاتی از سال 1372 تا 1382 نخستین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بود و نمایندگی مردم استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری برعهده داشت.
از این پژوهشگر و نویسنده آثاری همچون تاریخ اسلام، کیفر گناه و آثار و عواقب خطرناک آن، قصص قرآن یا تاریخ انبیا، درس‌هایی از تاریخ تحلیلی اسلام، راهنمای بهشت یا بهشتیان از دیدگاه قرآن و حدیث، جنبه‌های اخلاقی و سیره عملی امام رضا(ع) و شرح تالیفات شیخ طوسی به یادگار مانده است.