نماینده دایم چین در سازمان ملل: آمریکا با ترور سردار سلیمانی موازین بین‌المللی را نقض کرد

نماینده دایم چین در سازمان ملل اظهارداشت: آمریکا با ترور سردار قاسم سلیمانی در عراق همه موازین بین‌المللی را نقض کرده است.
«جانگ جون» در مصاحبه با خبرنگاران که تلویزیون مرکزی چین آن را پخش کرد افزود: رفتارها و اقدامات خشونت بار، ماجراجویانه و یکجانبه آمریکا، نقض نرم‌ها و موازین بنیادین بین‌المللی است.
او گفت که کشورش قصد دارد به عنوان یک بازیگر فعال هر چه در توان دارد برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و ثبات در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس برعهده گیرد و در این راستا نقش سازنده ایفا خواهد کرد.
این مقام چینی تصریح کرد که کشورش به عنوان عضو دایم شورای امنیت همه مسائل و تحولات را با دقت زیر نظر دارد و بر آن است که از تلاش‌های دیپلماتیک برای پیشگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل بهره بگیرد.


جانگ افزود که در همین ارتباط وزیر خارجه چین با وزیران خارجه ایران، روسیه و فرانسه گفت‌و‌گو و تاکید کرده است که چین مخالف استفاده از زور و خشونت در روابط بین‌المللی است.
فرستاده چین خاطر نشان کرد حق حاکمیت عراق باید مورد احترام شمرده شود و آمریکا باید از استفاده ابزاری از زور و قوه قهریه خودداری کرده و به دنبال گفت‌و‌گو برای حل اختلافات بین‌المللی باشد.
او اظهارداشت: شورای امنیت اولین و مهمترین مسئول حراست از صلح و امنیت بین‌المللی است و اعضای شورای باید برای کاهش تنش‌ها تلاش کنند.
نماینده چین در سازمان ملل اقدام نظامی آمریکا در ترور سردار سلیمانی و همرزمانش را باعث شکل‌گیری تحولات بسیار اساسی و نگران‌کننده در منطقه دانست و گفت برعهده شورای امنیت است با این موضوع و برای کاهش تنش‌ها با جدیت برخورد کند.