افتخارآفرینی خراسانی ها در دهمین جشنواره عمار

هنرمندان خراسانی در جشنواره فیلم عمار امسال نیز خوش درخشیدند. به گزارش دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، اختتامیه دهمین دوره این جشنواره جمعه شب در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و «محسن اسلام زاده»، «علیرضا باغشنی» و «محمد عقیلی» سه هنرمند خراسانی با دریافت دو فانوس جشنواره و یک لوح افتخار در جمع تقدیرشدگان و برگزیدگان قرار گرفتند. هیئت داوران این جشنواره در بخش مستند «پایش و پالایش اجتماعی» جشنواره، فانوس این بخش را به اثر «خصوصی سوزی» به کارگردانی «محسن اسلام زاده»، به دلیل «تبیین مشکلات و موانع خصوصی سازی، با بررسی روند خصوصی سازی شرکت‌های ماشین سازی تبریز و...» اهدا کرد.
سینماگران آمریکایی جنایات آمریکا در عراق و افغانستان را مستندسازی کنند
اسلام زاده پس از دریافت فانوس جشنواره، به پیام‌های مایکل مور، مستندساز آمریکایی، پس از ترور شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: مایکل مور در پیام‌های خود از رهبر انقلاب خواسته بود که با آرامش برخورد کنند، اما به آقای مایکل مور می‌گویم که با آرامش به هیچ وجه نمی‌توانید جامعه آمریکا را از لابی‌های قدرت نجات دهید. وی ادامه داد: اگر مستندسازان آمریکایی قصد دارند کاری کنند، به خاورمیانه بیایند و از جنایات آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان مستند بسازند.
حاج قاسم، برایمان دعا کن ...


همچنین هیئت داوران، فانوس بخش «مستند مدافعان حرم» را به اثر «شیرینی شام» به کارگردانی «علیرضا باغشنی» به دلیل «پرداخت و روایت هنرمندانه و نگاه متفاوت به شخصیت یک رزمنده مدافع حرم» اهدا کرد. باغشنی در پیامی خطاب به حاج قاسم سلیمانی گفت: من یک فرزند شهیدم، این هفته‌ای که گذشت در غم و شادی به سر برده‌ام. غم از دست دادن تو و شادی شهادتت. حاج قاسم شهید کاری‌ می‌کند کارستان. به قول شهید صدرزاده که می‌گفت دعا کنید شهید شوم، آن جا دستم برای کار فرهنگی بازتر است و همین طور هم شد؛ اکنون حاج قاسم شهید، دستش برای توسعه اسلام و مقاومت جهانی بازتر است. عاجزانه از تو می‌خواهم که من حقیر را که فیلمی با موضوع مقاومت ساخته‌ام در میان سربازان خود در جبهه مقاومت محسوب  و برایمان دعا کنی تا مسیری را که تو آغاز کرده‌ای به  پایان ببریم. سخنی هم با آن ها که مانده‌اند دارم؛ جنگ رسانه‌ای مقاومت را جدی بگیرید و به ما مستندسازان این جبهه، میدان دهید تا چشم و گوش مستضعفان جهان باشیم.
روایتی از اردوهای جهادی
هیئت داوران جشنواره عمار، لوح افتخار بخش «مستند جنگ نرم» را به مستند «محیا» اثری از محمد عقیلی به دلیل «روایتی لطیف و کودکانه از اردوهای جهادی و پرداخت غیر مستقیم به مسئله وحدت و تقریب» اهدا کرد. همچنین در این بخش مستند «مادرانه» به کارگردانی «علیرضا باغشنی» تقدیر شد.