بهره‌برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌ کشور

مراسم بهره‌برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی با حضور حناچی شهردار تهران، اسماعیل نجار رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران ارشد شهرداری، روز گذشته در مجموعه ورزشی شهید کاظمی در منطقه 5 برگزار شد.
شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌ کشور گفت: تجربه نشان داده که هر چه از امکانات سازمان‌ها استفاده کنیم و هر چقدر هم افزایی کنیم هزینه‌ها کمتر شده و ازسوی دیگر قدرت عملکرد ما افزایش پیدا می‌کند.
پیروز حناچی افزود: اورژانس و آتش‌نشانی هر 2 درحال خدمت رسانی به شهروندان هستند و چه بهتر که با سهیم کردن امکانات میان این دو سازمان خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.
به گفته حناچی، آلودگی هوا و ترافیک از عارضه‌های کلان‌شهرها است پس در این شرایط زمان‌های طلایی ما برای کمک به بیمار قلبی و سایر مصدومان حوادث اگر از دست برود دیگر پشیمانی فایده ندارد.


شهرردار تهران ادامه داد: امروز موتورلانس‌های اورژانس در تهران بیش از پیش فعال شده‌اند و این یکی از عوامل رسیدن زودتر امدادگران به سر صحنه حوادث خواهد بود و همه این تلاش‌ها برای آن است تا خدای نکرده برای مردم اتفاق بدی رقم نخورد.
وی همچنین در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های مشارکتی شهرداری تهران با سازمان اورژانس کشور گفت: با توافقی که با اورژانس داشتیم 38 پد بالگرد را در شهر تهران که در شرایط بحرانی به شهروندان کمک رسانی خواهند کرد افتتاح کردیم و انتقال بیماران و مصدومان با بالگرد بهترین وسیله است.
حناچی گفت: بالگردهای سازمان اورژانس در اطراف تهران وجود داشتند و ماموریت‌هایی انجام می‌دادند اما امکان مانور در سطح شهر تهران را نداشتند که با ایجاد این پدها چنین امکانی فراهم می‌شود.
شهردار تهران افزود: ازسوی دیگر در کنار ایستگاه‌های آتش‌نشانی هم از این پس امکان حضور آمبولانس‌های اورژانس و موتورلانس‌ها فراهم می‌شود.
رئیس اورژانس کشور نیز با اشاره به اینکه سوله‌های بحران، پایگاه‌های آتش‌نشانی و درمانگاه‌ها به ما کمک کردند و خدمت رسانی‌ها توسعه یافت، گفت: اقدام مهم دیگری که پیش از این در تهران ضعیف عمل می‌کرد اورژانس هوایی بود که خدمات جدیدی نیز در این زمینه آغاز شده است.
دکتر پیرحسین کولیوند اظهارکرد: واقعیت این است که من سال‌ها به دنبال یک همکاری ویژه بین اورژانس و شهرداری بودم در همین راستا درخواستی را از شهردار داشتم که ایشان نیز با قبول این موضوع با ما همکاری کردند تا بتوانیم هم افزایی ایجاد کنیم و از ظرفیت‌های دو دستگاه استفاده کنیم.
رئیس اورژانس کشور با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته متوسط زمان رسیدن ما بالای 38 دقیقه بود، تصریح کرد: امکاناتی را هم اضافه کردیم اما باید بیشتر به آن رسیدگی شود. حالا با این تعاملاتی که انجام شده زمان رسیدن ما به مددجو با موتورلانس‌ها کمتر از 10 دقیقه و آمبولانس‌ها کمتر از 14 دقیقه است. در این مدت ثانیه‌ها، به مانند ساعت‌ها می‌گذرد.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات افزایش سقف تسهیلات مسکن اقدامی که در پی کوتاهی‌های دست‌اندرکاران در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی باید صورت گیرد عذرخواهی، استعفا و جبران دستور رهبر انقلاب اسلامی به ستادکل نیروهای مسلح در پی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی: لزوم پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی و مراقبت از عدم تکرار تحول در سبد پتروشیمی با راه‌اندازی 23 طرح در عسلویه قائم مقام بخش فولادسازی خبر داد: ذوب‌آهن می‌تواند برای اولین‌بار در کشور ساخت صفر تا صد یک ایستگاه ریخته‌گری را انجام دهد هیثم بن طارق جانشین سلطان قابوس شد ترامپ خواستار غرامت 35 میلیارد دلاری از عراق شد باران‌های سیل‌آسا در استان‌های جنوبی و ضرورت تدبیر و چاره‌جویی برای کاهش خسارات دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس‌جمهور اوکراین: ایران از هرگونه همکاری بین المللی برای روشن شدن دقیق حادثه هواپیما استقبال خواهد کرد شرط اول حکمرانی سالم بهره‌برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌ کشور مدیرعامل متروی تهران عنوان کرد: حمایت از بومی‌سازی در کمیته «ساخت داخل» شرکت مترو بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی در کمیسیون عمران مجلس روحانی مصوبه ثبت 13 دی به نام روز جهانی مقاومت را ابلاغ کرد