ترامپ خواستار غرامت 35 میلیارد دلاری از عراق شد

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای هشدار داد در صورتی که عراق، نظامیان آمریکایی را اخراج کند، باید غرامتی بالغ بر 35 میلیارد دلاربه واشنگتن پرداخت کند. به گزارش خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز هشدار داد در صورتیکه عراق، نظامیان آمریکایی را وادار به خروج از این کشور کند، باید هزینه سرمایه‌گذاری‌هایی که آمریکا در این کشور غرب آسیایی کرده را بپردازد یا اینکه به واشنگتن اجازه دهد همچنان در عراق بماند.
وی در این خصوص گفت: من گفتم، اگر ما از عراق خارج شویم، باید به ما هزینه بدهید. اگر ما خارج شویم... شما باید پولی را که وارد عراق کردیم به ما بدهید.
رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه چگونه قصد دارد از عراق غرامت دریافت کند، گفت: ما درحال حاضر مبالغ زیادی از پول آنها را در اختیار داریم. ما پول زیادی از آنها را در اختیار داریم. ما 35 میلیارد دلار از پول آنها را درحال حاضر در حسابی داریم و من فکر می‌کنم آنها با پرداخت مبلغ موافقت کنند. فکر می‌کنم که آنها با پرداخت پول موافقت کنند در غیر اینصورت ما در آنجا می‌مانیم.
اوایل هفته گذشته، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق خواستار خروج نظامیان آمریکایی به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌های آمریکا با ایران شد.


اظهارات عادل عبدالمهدی یک روز بعد از آن مطرح شد که دولت ترامپ در اقدامی تروریستی، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه هفت تن از یارانش به شهادت رساند.
ترامپ هفته گذشته در واکنش به مصوبه مجلس عراق در خصوص خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور در یک پیام توییتری نوشت: ایالات متحده سالهاست که میلیاردها دلار در سال به عراق پرداخت کرده است. این در صدر تمام کارهایی است که برای آنها انجام داده‌ایم. مردم عراق نمی‌خواهند تحت سلطه و کنترل ایران باشند اما در نهایت، ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق انتخاب آنهاست. در 15 سال گذشته، ایران کنترل بیشتر و بیشتری بر عراق پیدا کرده است و مردم عراق از این امر خرسند نیستند. آخر این امر خوب نخواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات افزایش سقف تسهیلات مسکن اقدامی که در پی کوتاهی‌های دست‌اندرکاران در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی باید صورت گیرد عذرخواهی، استعفا و جبران دستور رهبر انقلاب اسلامی به ستادکل نیروهای مسلح در پی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی: لزوم پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی و مراقبت از عدم تکرار تحول در سبد پتروشیمی با راه‌اندازی 23 طرح در عسلویه قائم مقام بخش فولادسازی خبر داد: ذوب‌آهن می‌تواند برای اولین‌بار در کشور ساخت صفر تا صد یک ایستگاه ریخته‌گری را انجام دهد هیثم بن طارق جانشین سلطان قابوس شد ترامپ خواستار غرامت 35 میلیارد دلاری از عراق شد باران‌های سیل‌آسا در استان‌های جنوبی و ضرورت تدبیر و چاره‌جویی برای کاهش خسارات دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس‌جمهور اوکراین: ایران از هرگونه همکاری بین المللی برای روشن شدن دقیق حادثه هواپیما استقبال خواهد کرد شرط اول حکمرانی سالم بهره‌برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌ کشور مدیرعامل متروی تهران عنوان کرد: حمایت از بومی‌سازی در کمیته «ساخت داخل» شرکت مترو بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی در کمیسیون عمران مجلس روحانی مصوبه ثبت 13 دی به نام روز جهانی مقاومت را ابلاغ کرد