معاون اول رئیس‌جمهوری: ساقط شدن هواپیما در اثر خطای انسانی، فاجعه‌ای ملی است

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: حادثه ساقط‏شدن هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی پدافند هوایی فاجعه‌ای سنگین و ملی است.
اسحاق جهانگیری در واکنش به تایید اصابت موشک به هواپیمای مسافربری بوئینگ 737، در توئیترش نوشت: «حادثه ساقط‏شدن هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی پدافند هوایی، فاجعه‌ای سنگین و ملی است. باید خود را جای تک‏تک بازماندگان این فاجعه، شهروندان ایرانی و مسئولان بگذاریم تا به عمق و ابعاد آن، از قربانی‏شدن جوانان نخبه تا لطمه دیدن اعتماد اجتماعی و مسائل فنی و نظامی حساس باشیم.
همچنان باید پیگیر جدی و شفاف زمینه‌ها و عوامل بروز این خطای زیان‏بار بود و با همدردی و ژرف‏اندیشی دامنه‌ها و پیامدهای آن را تحمل‌پذیر کرد. خود را شریک داغ سنگین همه خانواده‌های سوگوار و عموم ملت می‌دانم».
سایر اخبار این روزنامه
اشتباه انسانی موجب بروز فاجعه شد ژوبین صفاری زخمی دوباره به اعتماد عمومی فرمانده هوافضای سپاه با پذیرش خطای انسانی رخ داده: همه مسئولیت‌ها را می‌پذیریم فرمانده هوافضای سپاه با پذیرش خطای انسانی رخ داده: همه مسئولیت‌ها را می‌پذیریم از سوی دادستان و رئیس قوه قضائیه صورت گرفت‏ دستور برای رسیدگی و شناسایی عوامل سقوط هواپیما معاون اول رئیس‌جمهوری: ساقط شدن هواپیما در اثر خطای انسانی، فاجعه‌ای ملی است مرجعیت خبری رسانه‌های داخلی چرا و چگونه زیر سوال رفت؟ سقوط اعتماد از آسمان رسانه لاریجانی: بررسی ابعاد خطا در سقوط هواپیمای اوکراینی در اولویت کار دستگاه‌ها قرار گیرد دبیر ستاد انتخابات کشور: داوطلبان رد‏‏صلاحیت‏شده می‌توانند به شورای نگهبان شکایت کنند وزیر اطلاعات: قدرت اصلی ما به آدم‌ها و روحیه شهادت‏طلبی‌مان است علم‌الهدی: هیچ نظامی مشابه ایران نیست درخواست چند نماینده مجلس: سریع‏تر اقدام حقوقی در پرونده سقوط هواپیما صورت گیرد