اشتباه انسانی موجب بروز فاجعه شد

محمد‏جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز گذشته در واکنش به سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران در پیامی توئیتری نوشت:‌ روزی غم‌انگیز. نتایج اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: اشتباه انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده به فاجعه منجر شد. عرض تاسف عمیق، پوزش و تسلیت ما به مردم ما، خانواده‌های قربانیان و همه ملت‌های آسیب دیده.
گفتنی است، روز گذشته ستاد‏کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده، اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیرممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت‏گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.
همچنین حسن روحانی نیز در بیانیه ای تصریح کرد که «این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. می‌بایست تحقیقات تکمیلی برای شناسایی کلیه علل و عوامل این فاجعه ادامه یافته و مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.»
سایر اخبار این روزنامه
اشتباه انسانی موجب بروز فاجعه شد ژوبین صفاری زخمی دوباره به اعتماد عمومی فرمانده هوافضای سپاه با پذیرش خطای انسانی رخ داده: همه مسئولیت‌ها را می‌پذیریم فرمانده هوافضای سپاه با پذیرش خطای انسانی رخ داده: همه مسئولیت‌ها را می‌پذیریم از سوی دادستان و رئیس قوه قضائیه صورت گرفت‏ دستور برای رسیدگی و شناسایی عوامل سقوط هواپیما معاون اول رئیس‌جمهوری: ساقط شدن هواپیما در اثر خطای انسانی، فاجعه‌ای ملی است مرجعیت خبری رسانه‌های داخلی چرا و چگونه زیر سوال رفت؟ سقوط اعتماد از آسمان رسانه لاریجانی: بررسی ابعاد خطا در سقوط هواپیمای اوکراینی در اولویت کار دستگاه‌ها قرار گیرد دبیر ستاد انتخابات کشور: داوطلبان رد‏‏صلاحیت‏شده می‌توانند به شورای نگهبان شکایت کنند وزیر اطلاعات: قدرت اصلی ما به آدم‌ها و روحیه شهادت‏طلبی‌مان است علم‌الهدی: هیچ نظامی مشابه ایران نیست درخواست چند نماینده مجلس: سریع‏تر اقدام حقوقی در پرونده سقوط هواپیما صورت گیرد