مطهری:‌ شهادت سردار سلیمانی به خروج آمریکایی‌ها از منطقه منجر می‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سردار سلیمانی، فردی معتدل در اتخاذ مواضع اجتماعی و سیاسی بود و هرگاه احساس می‌کرد به وحدت مردم خدشه وارد شده، اظهارنظر می‌کرد.
علی مطهری، دیروز در حاشیه تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش در گفت‏وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهادت سردار سلیمانی به خروج نظامیان آمریکایی از خاورمیانه و نیز به اتحاد ملت‏های منطقه منجر خواهد شد. همچنین مردم ایران، لبنان، سوریه، پاکستان و هند با یکدیگر بیش از گذشته متحد می‏شوند.
وی ادامه داد: طرفداران سردار سلیمانی در تمام دنیا حضور دارند و ممکن است آنها نیز پاسخی به ترور ایشان بدهند، البته ایران پاسخ درخوری به آمریکا می‏دهد.
مطهری با بیان اینکه این احتمال نیز وجود دارد ترامپ به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن استیضاحش دست به ترور سردار سلیمانی زده، گفت: این احتمال وجود دارد، اما حمله به سفارت آمریکا در عراق نیز سبب خدشه وارد شدن به غرور شدید آمریکایی او شده و این دلیل نیز می‏تواند صدور دستور انجام این کار اشتباه یعنی دستور ترور شهید سلیمانی بوده باشد. البته مشاوران و اطرافیان وی همچون پمپو نیز می‏تواند در دستور ترامب تاثیر‏گذار باشند.


وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا امروز افراد با سلایق و نگرش‏های متفاوت برای تشییع بیکر شهید سلیمانی آمده‏اند، گفت: ویژگی اصلی شهید سردار سلیمانی خلوص نیت ایشان و انجام کارها برای خدا بود؛ ایشان دنبال خودنمایی و قدرت نبود و مردم هرگاه احساس کنند مسئولی این‏گونه کار می‏کند به وی علاقه‏مند می‏شوند.
مطهری با بیان اینکه نباید جناح‏های سیاسی سردار سلیمانی را به نفع خود مصادر کننده، افزود: سردار سلیمانی فردی معتدل در مواضع اجتماعی و سیاسی بود. برخی تصور می‏کنند که ایشان فرد تندی بود در‏حالی‏که این‏گونه نبود و ایشان وارد مسائل سیاسی نمی شد. وی حافظ وحدت مردم بود، زمانی که احساس می‏کرد ممکن است این وحدت خدشه وارد شود ورود پیدا و اظهارنظر می‏کرد.
سردار سپهبد حاج‏قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی‏ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر‏اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس‏جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
رهبر معظم انقلاب همچنین در حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.