درخواست روحانی برای وحدت همزمان با کنایه به مجمع

رئیس‌جمهور با بیان این که مردم از رقابت‌های بی حاصل و گله‌گذاری های مداوم خسته شده‌اند، گفت: تعبیرات این گروه به آن گروه چه فایده‌ای دارد، مردم به ما رای داده‌اند و تلاش و کار از ما می خواهند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز گذشته در آیین افتتاح سد و شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلوی مشگین‌شهر افزود: رقابت خوب است، اما رقابتی که پایانش برای مردم مفید باشد، این که مداوم گله‌گذاری شود و تعبیرات این گروه به آن گروه باشد این چه خاصیتی دارد.
وی بیان‌کرد: مردم به ما رای داده‌اند و ما را  در مسئولیت نشانده‌اند، آن ها  تلاش و کار و ثمره رای خود را می‌خواهند، آن ها  وقتی از رای خود خوشحال می‌شوند که ببینند مسئولان در تلاش هستند و خودشان در صحنه برای خدمت  و آبادانی با هم رقابت می‌کنند.
رئیس جمهور  همچنین شامگاه دیروز  در جلسه شورای اداری و افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی استان اردبیل با بیان این که در شرایطی هستیم که جز وحدت راهی نداریم، گفت: هر چه دشمنان ببینند که متحد هستیم و همدیگر را دوست داریم و در کنار هم هستیم، بیشتر ناامید می‌‌شوند.
روحانی همچنین در اظهاراتی که برخی آن را کنایه به مجمع تشخیص دانستند، با بیان این که چاره‌ای ندارم، لایحه‌ای که قانون می‌خواهد، تقدیم مجلس کنم، گفت: ممکن است شما خواسته‌ای داشته باشید. به عنوان نمونه منطقه آزاد می‌خواهید، من لایحه آن را تقدیم مجلس می‌کنم. مجلس تصویب کند و شورای نگهبان رد کند، چاره‌ای نداریم. حالا یک جایی بود که دعوای مجلس و شورای نگهبان را رسیدگی می‌کرد که امروز روغن‌کاری لازم دارد. خیلی‌ها به من می‌گویند، از جمله وزیران دولت که چرا رئیس جمهور فلان کار را انجام نمی‌دهد، مگر رئیس جمهور به تنهایی می‌تواند. قانون می‌گوید موضوعات مهم ملی باید به شورای عالی امنیت ملی برود، تازه بعد از تصویب در این شورا، رهبری باید آن را امضا کند. می‌گویند به مردم بگو، چه بگویم. غیر از قانون اساسی نمی‌توانم عمل کنم.