ارسال پیامکهای تهدید به برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علیه FATF

پرونده لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام هر روز پیچیده‌تر و مبهم‌تر از قبل می‌شود. درحالی که زمان برای تعیین تکلیف این لوایح به سرعت درحال سپری شدن است، دیروز خبرهایی مبنی بر ارسال پیامک‌های عجیب و در عین حال تهدیدآمیز به اعضای مجمع تشخیص رسانه‌ای شد، خبری که حکایت از تلاش‌های همه جانبه مخالفان این لوایح برای رد شدن در مجمع تشخیص داشت.
مجید انصاری، غلامرضا مصباحی مقدم و محمد صدر در گفتگوهایی جداگانه ارسال این پیامک‌ها را تایید کردند. پیامک‌هایی که بنا به گفته آنها در مخالفت با تصویب این لوایح در مجمع بوده و حتی رنگ و بوی تهدید آمیز هم داشته و موافقان این لوایح به خیانت متهم شده‌اند.
محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت در گفتگو با خبرآنلاین گفت: در پیامک‌ها آمده «این لوایح را تصویب نکنید» «تصویب این لوایح خیانت به خون شهدا و بی‌وفایی به امام است».
وی افزود:در میان این پیامک‌ها تهدید هم وجود دارد. به هر حال در همه آنها از امام زمان (عج) گرفته تا امام و انقلاب توصیه شده است خیانت نکنیم و پاسخگو هم باشیم.


صدر همچنین در گفتگو با جماران اظهارداشته برخی از این پیام‌ها نیز به نارضایتی امام زمان(عج) از تصویب این لوایح اشاره می‌کنند و تعدادی هم نوشته‌اند حتما حضرت زینب(س) از تصویب این لوایح ناراضی‌اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه حدود 30 تا 35 پیامک ارسال شده گفته است "در پیامک‌ها آمده این لایحه ننگین را تصویب نکنید. تصویب آن ذلت‌بار است. امام زمان و حضرت زینب را در نظر بگیرید که اگر رای دهید از شما راضی نیستند. پاسخ مردم را باید بدهید و..."
به گفته این عضو مجمع تشخیص پیامک‌ها اصلاً امضا ندارند و عمدتاً از طرف ملت ایران صحبت می‌کند.
مجید انصاری عضو دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم از دریافت حجم انبوه پیامک‌هایی با مضمون و محتوای مخالفت با تصویب لوایح مرتبط با FATF خبر داد.
انصاری در گفتگو با ایرنا خبر داد که از سه شنبه شب،حجم انبوهی از پیامک‌هایی با محتوای مخالفت با تصویب لوایح مرتبط با FATF را دریافت کرده است و این پیامک‌ها همچنان ادامه دارد.
به گفته او، اگر چه پیامک‌ها تنوع محتوایی داشته اما 70 درصد آنها شبیه به هم بوده و این طور به نظر می‌رسد که از یک مرکز واحد هماهنگ شده است.
سال گذشته هم در جریان بررسی لوایح مرتبط با "FATF" جمعی از نمایندگان از دریافت پیامک‌های تهدیدآمیز در مورد تصویب این لوایح خبر دادند.
گروه ویژه اقدام مالی در نشست مهرماه خود، فوریه 2020 (بهمن ماه) را آخرین مهلت ایران خوانده و گفته است که اگر ایران تا پایان مهلت مذکور کنوانسیون پالرمو را به اجرا درنیاورده و خود را با معیارهای بین‌المللی منطبق نکند، این گروه به همه اعضای خود توصیه خواهد کرد که اقدامات تقابلی را به اجرا درآورند.
این ششمین بار است که نهاد مذکور به ایران فرصت می‌دهد تا اقدامات لازم را در راستای مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی انجام دهد.
برنامه عمل گروه ویژه اقداممالی برای ایران شامل 41 توصیه بوده است که تاکنون 37 مورد از این برنامه‌ها عملیاتی شده و از چهار توصیه تقنینی این نهاد دو مورد به تصویب رسیده و دو لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون‌های CFT و پالرمو همچنان در مجمع تشخیص مصلحت تعیین تکلیف نشده است.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات کمک بلاعوض 58 میلیارد تومانی دولت به سیل‌زدگان خوزستان رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور: آمریکا انتقام داعش را از حشد الشعبی می گیرد گاردین: وقایع عراق نشان‌دهنده ضعف آمریکاست با احضار حافظ منافع آمریکا در ایران مطرح شد اعلام اعتراض شدید تهران به اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات آمریکا با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت ؛ افتتاح و بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و صنعتی در استان اردبیل ارسال پیامکهای تهدید به برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علیه FATF جمع‌آوری امضا در مجلس عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و لغو توافق امنیتی در اعتراض به قانون شهروندی جامعه اسلامی هند فردا جمعه سیاه برگزار می‌کند فرانسوی‌ها سال جدید را چگونه شروع کردند؟ صدها خودرو در فرانسه به آتش کشیده شد رمی شیطان بزرگ در بغداد در دیدار سفیر ایران با وزیر آموزش و پرورش عمان مطرح شد آمادگی ایران و عمان برای توسعه همکاری در زمینه‌های آموزشی و پرورشی در نامه وزیر بهداشت به سازمان جهانی بهداشت تاکید شد: آمریکا دسترسی ایران به دارو را محدود کرده است تحلیل سیاسی هفته