آمریکا با تحریم‌های دارویی علیه ایران دست به جنایت ‌زده است

به گزارش وزارت بهداشت: سعید نمکی با ‌اشاره به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران در نامه‌ای به «تدروس آدانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، اظهار داشت: همانطور که مسلماً آگاه هستید، ایرانیان قربانی جنگ اقتصادی هستند که توسط دولت ایالات متحده آمریکا تحمیل شده است.
نمکی در بخشی از این نامه تاکید کرده است: محدودیت‌های شدید اعمال شده توسط آمریکا تهیه و واردات دارو و وسایل پزشکی را برای شهروندان ما غیرممکن کرده است در حالی که دولت آمریکا مدعی است که تحریم‌های اقتصادی آنان علیه ایران شامل دارو، مواد غذایی و وسایل پزشکی نمی‌شود، اما واشنگتن تقریباً تمام معاملات مالی ایران از طریق سیستم بانکی بین‌المللی را مسدود کرده است.
وی افزود: آمریکا با اعمال قوانین سختگیرانه در حقیقت انجام معاملات بشردوستانه توسط شرکت‌ها را محدود کرده و مانع ورود کالاهای پزشکی به ایران است.
وزیر بهداشت اظهارداشت: به دنبال نامه قبلی من در تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) ۲۰۱۹، اوضاع بدتر شده است و ما برای رفع این اوضاع وخیم، مطلقاً اقدامی از جامعه بین‌المللی و به ویژه هیچیک از نمایندگان سازمان ملل ندیده‌ایم.
نمکی تأکید کرد: آمریکا با تحریم ایران، نه تنها متهم به انجام تروریسم اقتصادی است، بلکه علیه شهروندان ایرانی دست به جنایت علیه بشریت زده است.