وام  خودمانی یک درصدی و پول پاشی اعلی حضرت رپر!

پول پاشی اعلی حضرت رپر !
ویدئویی از پول پاشی یک رپر آمریکایی به مناسبت کریسمس، حسابی در فضای مجازی پر بازدید شد. بلوفیس، رپر آمریکایی در این ویدئو روی خودروی شاسی بلندش در یک محله فقیر نشین ایستاده و روی سر مردمی که آن جا ایستاده اند پول می ریزد و مردم بی خانمان و فقیر هم روی زمین در جست وجوی پول ها هستند. کاربری نوشت: «به نظر میاد بخشی از یک کلیپ باشه و با این کار کلی تبلیغش رو کرده.» کاربر دیگری نوشت: « اگه این رپر قصد کمک به فقرا رو داشته، این کار ساده لوحانه و مبتذل ترین راه ممکن برای کمک به اون هاست.» کاربری هم نوشت: «الان این غرب دوستا میان میگن  اینا همش الکیه... آمریکا بهشته... اصلا فقیر نداره... همه خوشبخت هستن!» کاربر دیگری هم نوشت: «این بیشتر شبیه خودنمایی یک اعلی حضرت برای رعایایش  بود تا کمک به فقرا.»
 
جنایت دارویی ترامپ
گزارش تکان‌دهنده رسانه سرشناس آمریکایی از جنایت ترامپ علیه بیماران سرطانی ایرانی، یکی دیگر از پرواکنش های فضای مجازی بود. چند روز پس از سخنرانی مهم مجید تخت روانچی درباره جنایت دارویی علیه بیماران ایرانی که باعث مرگ کودکان زیادی مثل کودک دو ساله مبتلا به بیماری پروانه‌ای شده است ، شبکه abc news آمریکا گزارشی تکان دهنده از جنایت دارویی ترامپ علیه بیماران سرطانی ایرانی ساخته و پخش کرد که ویدئوی آن با بازنشر زیادی همراه بود. در بخشی از این ویدئو صحبت های دردناک پدر یک کودک سرطانی بسیار متاثر کننده بود. کاربری نوشت: «دولت ترامپ به دروغ میگه دارو تحریم نیست در حالی که حتی به طور مستقیم برخی شرکت های دارویی ایران را هدف قرار داده.» کاربر دیگری نوشت: «تحریم های آمریکا یک جنگ علیه مردم ایرانه و حتی سلامتی شون رو نشونه گرفته.»
 


اکران سینمایی مفسدان اقتصادی
خبری از نحوه معرفی بدهکاران بانکی در چین، سوژه شبکه های اجتماعی شد. از قرار معلوم دادگاهی در  چین به سینماها دستور داده است تا تصویر بدهکار‌ان بانکی را پیش از شروع فیلم نمایش دهند که با واکنش های زیادی همراه بود. کاربری نوشت: «تو ایران اینو اجرا کنیم ، دیگه کسی نمی‌رسه فیلم رو ببینه!» کاربر دیگری نوشت: «می ترسیم اگه این کار رو توی ایران اجرا کنن بدهکاران بانکی تبدیل به سلبریتی‌های بانکی بشن و یه عده صف بکشن باهاشون عکس بگیرن!» کاربری هم نوشت: «اگه واقعا قراره  اسامی محکومان فساد اقتصادی اعلام بشه بهتره مثل چین معرفی شون کنیم تا دیگه کسی بهشون اعتماد نکنه و نتونن سر ملت رو کلاه بذارن.» کاربر دیگری هم نوشت: «اوایلش جذابه ولی اون بنده خدایی که پول داده فیلم ببینه چرا باید قیافه کلاهبردارها و بدهکارها رو ببینه!»
 
یک درس بزرگ  از مجلس پرتغال
ویدئویی از سخنرانی یک نماینده مجلس پارلمانی پرتغال در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب جهانی داشت. در این ویدئو خانم نماینده که لکنت زبان دارد، دو دقیقه سخنرانی می کند و بارها و بارها زبانش می گیرد اما نماینده های دیگر نه با گوشی خود بازی می کنند، نه با همکار بغل دستی شان حرف می زنند و .... بلکه همگی با حواس جمع و با دقت حرف های خانم نماینده را گوش می کنند. کاربران هم واکنش های متفاوتی به این ویدئو داشتند. کاربری نوشت: «این دو دقیقه از مجلس پرتغال نه تنها برای نماینده های مردم که برای همه مردم درس های آموزنده زیادی داشت.» کاربر دیگری نوشت: «من موندم نماینده هایی که به حرف نماینده های دیگه گوش نمیدن چرا میرن مجلس و چطوری رای به تصویب، استیضاح یا ... میدن.»
 
وام با سود کم برای مدیران بانک!
تصاویری از تخصیص وام‌‌های ۲۴ ساله بانک ملت با سود های بسیار کم برای کارمندان و مدیرانش در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که واکنش های متفاوت کاربران را هم در پی داشت. در شرح این تصویر ادعا شده است که بانک ملت به اعضای هیئت‌مدیره و برخی کارکنان خود رقم‌های قابل‌توجهی وام با نرخ سود ۱، ۲، ۷ و ۱۰ درصد داده است که زمان بازپرداخت این وام‌ها نیز عمدتا شامل ۱۸۰ ماه، ۲۰۰ ماه، ۲۶۰ ماه و ۲۸۸ ماه و ... است. کاربری نوشت: «همین پول هایی که بی حساب و کتاب در قالب وام به اعضای هیئت مدیره بانک ها میرسه نشون میده که باید در قانون بانکداری کشور اصلاحاتی صورت بگیره.» کاربر دیگری نوشت: «یکی از اتفاقات عجیب اینه  که  پول های حساب های قرض الحسنه مردم  به خود کارمندان بانک ها وام داده میشه !»
 
روایت فرزند آیت ا.. شاهرودی از درمان ایشان
بعضی اوقات بین دو گونه از طب یعنی طب سنتی و طب نوین، اختلافاتی به‌وجود می‌آید که بحث‌برانگیز می‌شود. در ویدئویی که به‌تازگی از  فرزند آیت ا... شاهرودی در فضای مجازی منتشر شده است، او درباره شرایط درمانی پدرش در یکی دو سال گذشته نکاتی را بیان کرده که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. طبق گفته‌های سیدعلا هاشمی شاهرودی، رهبر انقلاب در عیادتی که از مرحوم شاهرودی داشتند به ایشان توصیه می کنند که به حرف دکترها گوش کند. اما  به گفته علا هاشمی در ادامه روند درمان، متخصصان طب سنتی و نوین بر سر مراحل درمانی آیت ا... به اختلافاتی می‌خورند که خود مرحوم شاهرودی هم دچار تردید می شود و بیشتر به طب سنتی گرایش پیدا می‌کند و مدتی از مراحل درمانی طب علمی خودش دور می‌ماند.  این سخنان  باعث   انتقاد برخی کاربران  به طب سنتی شد. اما کاربری نوشت: «خب معلوم هم نیست که اگه فقط طب نوین رو دنبال می کردن سلامتی شون رو به دست می آوردن.»