کشته شدن 10 نظامی افغانستانی در حمله طالبان به هلمند

نیروهای طالبان با حمله به پاسگاهی در هلمند 10 نظامی ارتش افغانستان را کشتند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه طلوع، نیروهای طالبان با حمله به پاسگاهی در ولایت هلمند افغانستان که نیمه شب جمعه آغاز شد، 10 سرباز ارتش این کشور را کشتند.
در این پاسگاه واقع در جنوب این کشور 16 نظامی مستقر بوده‌اند. در این حمله که طالبان مسئولیت آن را بر عهده گرفت چهار نظامی نیز زخمی شده‌اند.
گروه طالبان ادعا می‌کند در این حمله 26 سرباز ارتش را کشته و تسلیحات و تجهیزات پاسگاه را به غنیمت برده اند؛ ادعایی که وزارت دفاع افغانستان آن را رد می‌کند.


گزارش‌ها حاکی است گروه طالبان ابتدا در تونلی در نزدیکی پاسگاه مواد منفجره قدرتمندی را کار گذاشته و بعد از منفجر کردن این مواد، حمله به نظامیان ارتش افغانستان را آغاز کرده‌اند.
در همین حال منابع نزدیک به طالبان اعلام کردند سران طالبان در جدیدترین نشست خود در پاکستان برای برقراری آتش بس موقت در افغانستان به توافق رسیده‌اند.این منابع می‌گویند تا چند روز دیگر زمان امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان مشخص خواهد شد و در گفتگو‌های آمریکا با طالبان، آغاز مذاکرات میان افغان‌ها نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
« اکبر آغا» از سران سابق طالبان گفته است طالبان قبل از امضای توافقنامه صلح با آمریکا آتش بس نخواهند کردتاکنون جزئیات آتش بس طالبان اعلام نشده است.
تاکنون مشخص نشده است که آتش بس کوتاه مدت طالبان فقط با نظامیان آمریکایی است یا شامل دولت افغانستان هم خواهد شد.
کشته شدن دو کارمند دفتر سازمان ملل در افغانستان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، سخنگوی پلیس هرات اعلام کرد دو کارمند محلی بخش خدماتی دفتر نمایندگی سازمان ملل در استان هرات براثر حمله افراد مسلح ناشناس در شهرستان "گذره" استان هرات کشته شدند.
منابع بیمارستانی نیز اعلام کردند این افراد به بیمارستان منتقل شدند و براثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.تاکنون انگیزه این ترور و هویت عاملان آن مشخص نشده است.
سایر اخبار این روزنامه
احداث 227 پروژه بهداشتی - درمانی بنیاد برکت در مناطق محروم 19 استان کشور خبرگزاری فرانسه: رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین نشان می‌دهد ایران انزوا ناپذیر است تاکید اساتید و صاحبنظران داخلی و خارجی: عضویت در FATF سیاست منزوی کردن ایران را دشوارتر می‌کند رئیس کل بانک مرکزی: اقدامات ثبات‌ساز را با هدف کاهش تورم ادامه می‌دهیم بلندپروازی‌های اردوغان در لیبی ترامپ فرمانده جنایتکار آمریکا در عراق را بخشید داعش 11 مسیحی را در نیجریه سر برید منابع بیمارستانی: 43 ترکش در بدن شیخ زکزاکی وجود دارد کشته شدن 10 نظامی افغانستانی در حمله طالبان به هلمند انتشار سه کتاب توسط روزنامه جمهوری اسلامی به مناسبت سومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برخورد با مقصران مشکلات احتمالی گرمخانه زنان امضای سند همکاری میان 5 کشور حاشیه خزر برای حفاظت از آبزیان با حکم رئیس جمهور؛ مهندس احمد خرم به عنوان «رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان» منصوب شد یادداشت مدیرمسئول ما هم شاه شده‌ایم