ترامپ فرمانده جنایتکار آمریکا در عراق را بخشید

بغداد - ایرنا - سربازان آمریکایی مستقر در عراق اعلام کردند که دونالد ترامپ یکی از فرماندهان نظامی این کشور که جنایت‌های جنگی وحشتناکی در عراق انجام داده بود را عفو کرد.
به نوشته خبرگزاری «الغد نیوز» عراق، عفو این جنایتکار جنگی با وجود ارتکاب جرایم غیرانسانی در عراق حتی موجب شگفتی و حیرت سربازان نیروی دریایی آمریکا شده است.
همکاران او اعلام کردند «ادوارد گالاگر» یکی از فرماندهان آمریکایی هنگام اشغال عراق به تمام معنا فردی روانی و وحشی بود که جنایت‌های غیرانسانی زیادی انجام داد.
"کوری اسکات" یکی از همرزمان او به عنوان شاهد به روزنامه نیویورک تایمز گفته که ادوارد گالاگر رئیس عملیات نظامی در عراق آن چنان روانی و غیر عادی بود که به هر جنبده درحال حرکت شلیک می‌کرد.


در یکی از ویدیو‌ها که در مورد جنایت‌هایش منتشر و در مورد آن تحقیق شده گالاگر درحال هدف قرار دادن یک نوجوان 12 ساله بی‌دفاع و همچنین کشتن یک زندانی با چاقوی شکار نشان داده می‌شود.
گالاگر سرانجام درتیر ماه گذشته به اتهام قتل توسط هیات منصفه ارتش تبرئه شد اما پس از محکومیت به سبب گرفتن فیلم از زندان ایالتی محکوم شد، با این حال وی سرانجام پس از دخالت ترامپ در ماه آبان از همه مجازات‌ها از جمله جنایت‌هایش در عراق تبرئه و عنوان و درجه نظامی‌اش نیز به او بازگرانده شد.
نظامیان آمریکایی از 1382 تا 1391 به مدت حدود 9 سال عراق را اشغال کردند.
در مدت اشغال نظامی آمریکا، نظامیان این کشور جنایت‌های بی‌شماری علیه مردم بی‌دفاع و غیر نظامیان عراقی انجام دادند.
اردیبهشت 98 نیز دونالد ترامپ با صدور دستوری یک نظامی دیگر آمریکایی به نام «مایکل بهنا» را به علت تیراندازی و قتل یک زندانی عراقی به 15 سال زندان محکوم شده بوده را عفو کرد.
در مورد دیگر، یک سرباز آمریکایی که مسئول کشتار 24 شهروند عراقی بود، 1391سال ازسوی دادگاهی در این کشور تبرئه شد.
سایر اخبار این روزنامه
احداث 227 پروژه بهداشتی - درمانی بنیاد برکت در مناطق محروم 19 استان کشور خبرگزاری فرانسه: رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین نشان می‌دهد ایران انزوا ناپذیر است تاکید اساتید و صاحبنظران داخلی و خارجی: عضویت در FATF سیاست منزوی کردن ایران را دشوارتر می‌کند رئیس کل بانک مرکزی: اقدامات ثبات‌ساز را با هدف کاهش تورم ادامه می‌دهیم بلندپروازی‌های اردوغان در لیبی ترامپ فرمانده جنایتکار آمریکا در عراق را بخشید داعش 11 مسیحی را در نیجریه سر برید منابع بیمارستانی: 43 ترکش در بدن شیخ زکزاکی وجود دارد کشته شدن 10 نظامی افغانستانی در حمله طالبان به هلمند انتشار سه کتاب توسط روزنامه جمهوری اسلامی به مناسبت سومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برخورد با مقصران مشکلات احتمالی گرمخانه زنان امضای سند همکاری میان 5 کشور حاشیه خزر برای حفاظت از آبزیان با حکم رئیس جمهور؛ مهندس احمد خرم به عنوان «رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان» منصوب شد یادداشت مدیرمسئول ما هم شاه شده‌ایم