شجاعت سرهنگ و آتش نشان و توصیه کودکانه به مسئولان!

شجاعت سرهنگ و آتش نشان
فیلمی از عملیات شجاعانه یک سرهنگ و یک آتش نشان برای نجات دادن هتل و سینمای تاریخی رامسر، از پر بازدیدهای فضای مجازی بود. این فیلم که در نخستین دقایق آتش سوزی سینمای هتل رامسر ثبت شده است، لحظه شکستن در سالن سینمای هتل رامسر برای اطفای حریق توسط نیروهای آتش نشانی و جانشین فرماندهی انتظامی را نشان می دهد. وقتی آتش نشان قادر نیست با شیلنگی که در دست دارد، در سالن را بشکند، سرهنگ خانپور با یک صندلی به سراغ در می رود و در را می شکند تا آتش نشان فداکار بتواند وارد سالن آتش گرفته شود. خالی از لطف نیست بدانید دلیل این آتش سوزی اتصالی کابل برق و فرسوده بودن ساختمان ذکر شده است. کاربری نوشت: «یکی به اون فیلم بردار بگه اگر برای کمک ‌اونجایی چرا فیلم می گیری و اگه قرار نیست کمک کنی چرا رفتی اونجا؟!»
 
دور اندیشی کودکانه، توصیه ای به مسئولان
یک ویدئوی جذاب از مواجهه کودکان با مشکلات پیش روی شان توسط یک روزنامه نگار در فضای مجازی منتشر و خیلی زود با بازنشرهای زیادی روبه رو شد. در این ویدئو کودکانی را می بینیم که در برابر بحران به وجود آمده برایشان چه عکس العملی نشان می دهند مثلا کودک از ترس برخورد مانع ایستی به سرش که البته با سرش بسیار هم فاصله دارد،با کمر خم از آن عبور می کند یا بچه ای که در حال بازی با اسکوترش است ، وقتی از فاصله دور خودرویی را می بیند، فوری به سمت پیاده رو می رود و ... البته او در شرح این ویدئو نوشته است: «ای کاش مسئولان ما به اندازه این کودکان در اتخاذ تصمیم و پیشروی محتاط بودند.»
 


پس لرزه های بم ادامه دارد
شانزده سال از زلزله دلخراش 6/6 ریشتری بم گذشت. زلزله ای که در 5 دی ماه سال 1382 اتفاق افتاد. زلزله ای که باعث شد 80 درصد مردم شهر بم مجروح شوند یا جان خود را از دست بدهند. اما به تازگی و به بهانه شانزدهمین سال رخ دادن این زلزله، ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که نشان می داد هنوز برخی از مناطق بم از امکانات اولیه ای همچون مدرسه محروم هستند و دانش آموزان بمی در کانکس درس می خوانند. در این ویدئو نماینده مردم بم در مجلس می گوید: « دولت تکمیل پروژه های تمام نشده را قطع کرده است. 19 مدرسه کانکسی در بم و اطراف بم هنوز وجود دارد.» کاربری نوشت: «واقعا سرشون به چی گرمه که برای ساخت چند تا مدرسه توی شهر زلزله زده بم ۱۶ سال زمان هم کافی نبوده؟»
 
نجات به شرط مرگ!
فیلمی از نجات یک مصدوم توسط بالگرد در فضای مجازی منتشر و به سرعت در شبکه های اجتماعی پر بازدید شد. هرچند این فیلم معلوم نیست به کجا تعلق دارد اما توسط کاربران ایرانی بسیار بازنشر شد. در این ویدئو فردی در یک جاده کوهستانی مصدوم شده و گویا قصد دارند با بالگرد او را به بیمارستان برسانند اما با اعمال شاقه که واکنش کاربران را در پی داشت. کاربری نوشت: «قصد داشتند به قیمت جونش هم که شده نجاتش بدن.» کاربر دیگری نوشت: «خیلی وقت ها خودمونم می خوایم به یکی کمک کنیم، آن چنان گند می زنیم که طرف تا آخر عمرش پشیمون میشه از کمک گرفتن.» کاربری هم نوشت: «با اون اوضاع امیدوارم سالم به مقصد رسیده باشه.»
 
سفره مهربانی عمو رجب
 فیلمی از مهربانی پیرمردی با حیوانات، با واکنش های زیادی در فضای مجازی مواجه شد. رجب عبدالهی معروف به عمو رجب بیش از ۲۰ سال است که برای سگ‌ها، کلاغ‌ها و سنجاب‌های لویزان غذا می‌برد و آن ها هر روز با صدای بوق ممتد موتور او جمع می شوند تا غذا بخورند. عمو رجب در این ویدئو می گوید روزانه 10 تا 20 کیلو اسکلت مرغ یا نان خشک و پنیر را برای حیوانات جنگل لویزان می برد. کاربری نوشت: «نمی دونم این کار دستکاری توی چرخه طبیعت محسوب میشه یا نه ولی می دونم که با این کار نسل سگ های ولگرد اطراف شهرها زیاد میشه و هر سگ هم کلی هزینه روی دست شهرداری میذاره.» کاربر دیگری نوشت: «کاش از این عمو رجب ها زیاد بشن.»
 
How are you تون چطوره ؟!
ماجراهای یک موتور سوار هلندی که به تنهایی با موتورش به ایران آمده، سوژه شبکه های اجتماعی شده است. او که به تازگی وارد ایران شده، ویدئوهایی از سفرش را در اینستاگرامش قرار داده که برخی از آن ها در شبکه های اجتماعی توسط کاربران بازنشر شده و ویدئوهای گفت و گوی مامور نیروی انتظامی، سرهنگ پلیس راهنمایی و رانندگی و گزارشگر صدا و سیما در شهر بافت با او منتشر شده است. در هر سه ویدئو موضوعی که بسیار مشهود است، سطح تسلط پایین ما به زبان انگلیسی است که واکنش های زیادی را هم به همراه داشته است. کاربری نوشت: «عاشق سطح دانش انگلیسی خبرنگار صدا و سیما شدم.» کاربر دیگری نوشت: «واقعا انگلیسی مون داغونه، این همه سال تو مدرسه ها  فقط وقت بچه ها رو گرفتن و گرامر یاد دادن که به درد خود مردم انگلیس هم نمی خوره.»