با بیانات رهبر انقلاب؛ کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان برگزار شد

کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان با پخش پیام رهبر معظم انقلاب وبا حضور خانواده شهدا و ایثارگران، قشرهای مختلف مردم و مسئولان لشکری و کشوری و استانی صبح پنجشنبه در مصلای بندرعباس برگزار شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان هرمزگان با اشاره به سابقه طولانی مجاهدت و مبارزه مردم هرمزگان، شجاعت و دفاع از حق را عناصری با ارزش و نهادینه شده در این منطقه دانستند و خاطرنشان کردند: تجلیل از شهیدان کاری لازم و وظیفه‌ای بر عهده همه ما است چرا که سیاست و حرکت خبیثانه‌ای با هدف به‌فراموشی سپردن نمادهای انقلاب به‌ویژه جهاد و شهادت جریان دارد که باید در مقابل این سیاست ایستاد.
رهبر انقلاب اسلامی هر شهید را فارغ از سواد و سنّ و سال آن، نمادی از فداکاری و آمادگی برای جان دادن در دفاع از حق خواندند و با تاکید بر لزوم معرفی این نمادها و الگوهای بسیار ارزشمند به جوانان، افزودند: در نقطه مقابلِ حرکتی که سعی می‌کند دلبستگی‌ها را به نمادهای فساد، دنیاطلبی و هرزه‌گرایی جلب کند، تبیین چهره‌های تابناک شهیدان موجب خواهد شد جوانان به آنان دل ببندند و راهشان را دنبال کنند.
ایشان همچنین جزایر استان هرمزگان را از جنبه‌های امنیتی، اقتصادی و تاریخی مهم و حائز توجه دانستند و با تاکید ویژه بر جزیره هرمز گفتند: البته اطلاع دارم که مردم در جزیره هرمز واقعاً دچار مشکلات مالی هستند که باید هم مسئولان استانی و کشوری و هم جریانهای انقلابی به آن منطقه بپردازند و برای حل مشکلات آن اقدام کنند.


دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در اجلاسیه نهایی کنگره ملی 1500شهید هرمزگان گفت: راه پیروزی در شرایط کنونی مقاومت اقتصادی و رونق تولید با روحیه جهادی و انسجام وحدت ملی، تبعیت از فرمایشات رهبری است.
سردار صفوی اظهار کرد: هم‌اکنون 33میلیون نفر از کل جمعیت کشور در سنین 15 تا 40سال قرار دارند که نشان از جوان بودن و زندگی با فرهنگ عاشورایی است.
سردار سرلشکر صفوی ادامه داد: با همت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و فرماندهی کل سپاه امسال در چند استان کشور کنگره شهدا برگزار شده است و برخی از این مراسم‌ها با انسجام قابل تقدیر به نوعی در سطح ملی تاثیرگذار شدند.
وی خاطرنشان کرد: این کنگره که به همت مردم و مسئولان ولایت‌مدار استان برگزار شده، نمونه بارزی از برگزاری مراسم‌های تاثیرگذار شهدای این استان به شمار می‌رود که مدتی حال و هوای شهر بندرعباس را تحت تاثیر قرار داده است.
دستیار و مشاورعالی فرمانده کل قوا یادآور شد: این مراسم بزرگ باعث شده در سراسر هرمزگان برنامه‌های بسیاری برای محرومیت‌زدایی صورت گیرد و روزنه‌ای برای ورود به سیره و سبک زندگی ایثارگران گشوده است.
سردار سرلشکر صفوی اضافه کرد: کنگره 1500 شهید، اندیشه، تفکر، اخلاق و رفتار شهیدان این استان و ایثارگری شهدا را به نسل‌های حاضر و آینده نشان می‌دهد تا با تامل به افتخارات بزرگ‌تری دست پیدا کنند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نیروهای مسلح در ادامه سخنانش اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس راه کربلا را باز کردند و امروز نیز شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کنند.
وی بیان کرد: هم‌اکنون نیز با یاری خداوند، شکست‌های بزرگ‌تری در انتظار همه کسانی است که با دست‌های پنهان و آشکار علیه ملت ایران توطئه، ناامنی، جنگ اقتصادی و تحریم به راه انداخته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: گذشت 31 سال از پایان جنگ تحمیلی، باعث شده تحلیلی از بازتاب‌های بین‌المللی رشادت‌های فرزندان هرمزگان در دفاع مقدس را به صورت خلاصه در این کنگره بیان شود.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: محصول این فداکاری‌ها شکل‌گیری مکتب و نظریه و ژئوپلتیک و یا جبهه مقاومت می‌باشد که در منطقه فراگیر شده و نتیجه آن مقابله با ظلم و ستم استکبار و قدرت مالی و پولی است.
کنگره ملی یک‌هزار و 500 شهید استان هرمزگان به صورت رسمی از روز یک‌شنبه یکم دی‌ماه با برگزاری «اجلاسیه شهدای زن و زنان ایثارگر»، «اجلاسیه شهدای دانشجو، دانش‌آموزان و فرهنگیان» و «اجلاسیه شهدای طلاب» این استان آغاز شده بود.
طی برگزاری این اجلاسیه، همچنین 11 عنوان کتاب از جمله "شهاب، در آن شهر تاریکی، از نیمکت تا آسمان، حسین غواص، نیلوفرانه، آرزو و آغوش مادر" با محوریت زندگی‌نامه شهیدان استان هرمزگان رونمایی شد.
در راستای برگزاری این کنگره ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله دهمین نمایشگاه ملی کتاب «دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت»، شب خاطره «ماهی‌ها دلتنگ آب نمی‌شوند» ویژه غواصان عملیات کربلای پنج، نمایشگاه بزرگ از هبوط تا ظهور در بندرعباس، برگزار شد. دراین مراسم پیکر مطهر 2 شهید گمنام نیز تشییع شد.
بهره‌برداری از یک‌هزار و 500 طرح محرومیت زدایی واقتصاد مقاومتی به نیابت از 1500 شهید، جشن ازدواج یک‌هزار و 500 زوج ازسوی ستاد گل‌های علوی روستای کرمون از توابع دهستان شمیل بندرعباس در ورزشگاه 20هزارنفری بندرعباس، بهره‌برداری از بلوار شهید خلیل تختی‌نژاد دومین شهید مدافع حرم هرمزگان در شهرستان بندرخمیر بخش دیگری از برنامه‌های جانبی کنگره یک‌هزار و500 شهید استان هرمزگان در این مدت بوده است.