رزمایش دریایی مشترک میان ایران، چین و روسیه آغاز شد اهداف مشترک برای برقراری امنیت

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش بزرگ نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند خبر داد.
امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین روز گذشته در نشست خبری این رزمایش، اظهار کرد: منطقه شمال اقیانوس هند، منطقه بسیار با امنیتی است که این امنیت پایدار با اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دو نیروی دریایی ارتش و سپاه در دریا برقرار شده است. وی افزود: این تکلیفی است که ما در ارتباط با کشور، منطقه و جهان داریم و در راستای اجرای این تکالیف بسیار مهم، از امروز رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند با پهلوگیری شناورهای روسیه و چین در بندر شهید بهشتی چابهار آغاز می‌شود.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش هدف از برگزاری این رزمایش را تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه عنوان و تصریح کرد: این نخستین‌بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ جهان و در چنین سطحی برگزار می‌کند و قطعا کشورهایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، دست به دست هم می‌دهند تا برقراری امنیت و جمعی بودن آن میسر شود.
وی گفت: این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده با حرکت یگان‌های شناوری سه کشور از بندر چابهار آغاز می شود و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت.


سخنگوی رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین افزود: تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است. معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان این‌که وسعت منطقه این رزمایش ۱۷ هزار کیلومتر مربع است، خاطر نشان کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی و تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.
در همین راستا ووچیان سخنگوی وزارت دفاع چین نیز‌ با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی این کشور با ایران و روسیه اظهار کرد: نشان دادن حسن‌نیت و توانایی سه طرف در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده مشترک آغاز شده است. وی افزود: این رزمایش مشترک یک مبادله نظامی عادی میان سه کشور است که مطابق با قوانین و مقررات بین‌المللی انجام شده است و هیچ ارتباطی با اوضاع منطقه ندارد.
این در حالی است که روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه با اشاره رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین اعلام کرد که سه ناو وابسته به ناوگان دریایی بالتیک روسیه، یک تانکر، یک پاس‌ناو و یک ناو یدک‌کش را به رزمایش سه‌جانبه با ایران و چین ارسال کرده است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که این اولین بار است چنین رزمایشی با چنین چیدمانی برگزار می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
چرا سریال‌های نمایش خانگی با وجود محتوایی تکراری و بازی‌های متوسط باز هم طرفدار دارند؟ محمدعلی وکیلی انتخابات نامطلوب برای نتیجه مطلوب‏ «ابتکار» از راهکارهای مبارزه با فساد گزارش می‌دهد وعده جایزه و چالش‌های افشاگری! الگوسازی با هدف فرار از مسئولیت‌پذیری در دستور کار مسئولان قرار گرفته است؟ عادی‌سازی ناکارآمدی برهم صالح به واسطه مخالفت با گزینه نخست‌وزیری ائتلاف البناء از سمت خود کناره‌گیری کرد چرا کالا‌های ایرانی راهی به بازار‌های جهانی ندارند؟ قوانین منحصربه‌فرد صادرات رزمایش دریایی مشترک میان ایران، چین و روسیه آغاز شد اهداف مشترک برای برقراری امنیت «ابتکار» از تلاش دوباره پایداری‌ها برای جلوگیری از ادامه کار دولت گزارش می‌دهد از شایعه «استعفا» تا تهدید به «استیضاح» حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی: جامعه روحانیت برای تقلیل تکثر در جبهه اصولگرایی تلاش می‌کند روایت تکان‌دهنده یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه از حاشیه‌سازی‌ها علیه بودجه ۹۹ بیش از ۱۰۰ پیامک برای رد کلیات بودجه دریافت کردم موسوی‌لاری: کاندیدا داشته باشیم لیست هم می‌دهیم منصوری: عدم تصویب FATF هدیه‏ای به ترامپ است