برجام سفره مردم را کوچکتر کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با‌ اشاره به روز نهم دی با بیان اینکه این روز هم ایام‌الله است و هم تجدید خاطره ایام‌الله ۲۲ بهمن ۵۷ و ۱۹ دی قم است، تأکید کرد: این روز پیروزی خون بر شمشیر و ایمان را در تاریخ به ثبت رساند. ۸ ماه بود با نقشه استکبار در سطح وسیع و شیطان بزرگ و اذنابش که کشورهای بی‌وفا و دروغگوی غربی است و غده سرطانی یعنی اسرائیل، دست به دست هم داده و سال‌ها نقشه کشیده بودند و پایان نظام اسلامی را پیش‌بینی کرده بودند. عده‌ای هم که هرچه سر سفره انقلاب شهرت به دست آورده بودند، با برنامه دشمنان آتش فتنه خارجی را شعله‌ور کردند و از هیچ کاری در این جهت دریغ نورزیدند.
به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: از ناامنی و شقاوت گرفته تا همه ابزاری که می‌توانستند برای به هم ریختن نظام اسلامی استفاده کنند، استفاده کردند. در آن ایام نمایندگان سران فتنه به محضر مقام معظم رهبری حاضر شدند و با آنها به معنای واقعی کلمه اتمام حجت شد اما دست‌بردار نبودند.
وی با تأکید بر اینکه دل‌های مردم کانون عشق به اهل‌بیت است، گفت: مردم ما فرصت‌شناس هستند و به موقع حضور می‌یابند. اگر ما شب و روز علی‌الدوام شکر بگوییم، باز هم شکر نعمت ۹ دی نخواهد شد. امام زمان خشنود و رهبری سربلند شد و آتش فتنه نیز خاموش شد. افرادی که پرچم فتنه ۸۸ را برداشته بودند، پرچم‌شان گرفته شد اما هنوز فتنه به پایان نرسیده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر اینکه دشمنان به‌دنبال هر فرصتی هستند که ملت ایران را از انقلاب، استقلال و پیشرفت باز بدارند، اظهار داشت: جریان برجام یکی از این مسائلی بود که در حلقه فتنه‌ها پیش‌بینی شده بود.FATF یکی دیگر از این حلقه‌ها است که روی آن اصرار وجود دارد. با برجام سفره مردم کوچک‌تر شد و گرانی‌ها سیر صعودی طی کرد و مردم عزیز ما در مدت زمان کوتاهی تلخ‌ترین شرایط را چشیدند.


امام جمعه موقت تهران با‌ اشاره به موضوع سهمیه‌بندی و گرانی بنزین، خاطرنشان کرد: در مسائل دیگر مرفهین و متمکنین از یارانه‌ها چندین برابر طبقات ضعیف بهره‌مند هستند و شکاف طبقاتی روز به روز بیشتر می‌شود. لذا اصل قضیه هم قانون و هم بر عهده دولت بود اما متأسفانه به درستی ملت را توجیه نکردند. هنوز مردمی‌که ۸ سال جنگ را با زندگی فقیرانه خود مدیریت کردند و پول قلک‌های بچه خود و گردنبند نوعروسان خود را به جبهه دادند را نشناختند و برایشان روشنگری نکردند. مطالب را واضح نگفتند، نخبگان را توجیه نکردند، به مراجع تقلید قضیه را منعکس نکرده و مردم را دچار شوکی عظیم کردند.
وی با بیان اینکه مردم از نظر معیشتی واقعاً دارای شرایط سختی هستند، ابراز داشت: من به قربان تک‌تک این مردم که تا دیدند بلندگوی اسلام و صدای نایب امام زمان از حلقوم نایبش بیرون آمد که مردم صف خود را از اراذل و اوباش جدا کنند، چه مردم نجیبی بودند. این مردم همان مردم سال ۵۷ هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با‌ اشاره به بودجه ۹۹ تأکید کرد: در بودجه ۹۹ و در این مرحله باید اقتصاد مقاومتی محور طرح بودجه قرار می‌گرفت اما متأسفانه این کار نشده است. ۷۵ درصد بودجه عمومی ‌را شرکت‌های دولتی که معلوم نیست چه اندازه مالیات می‌دهند و زیاندهی قابل ملاحظه‌ای دارند به خود اختصاص دادند و در نتیجه بودجه نظامی‌و امنیتی و تحقیق در آن زمینه، بودجه آموزش و پروش و بودجه حمایت از دهک‌های ضعیف آن‌طور که توقع است پیش‌بینی نشده و امیدواریم مجلس بتواند در این زمینه گام‌هایی را بردارد.
درصد سوادآموزی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال
به 94 درصد رسیده است
شاپور محمدزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در سخنانی، بیان داشت: یکی از کارهای خوب سازمان این بوده است که در راه رفع تبعیض در حوزه سوادآموزی میان روستاییان و شهرنشینان قدم برداشته است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، وی گفت: این موضوع را تأکید می‌کنم که در دهه اول فعالیت سازمان، علی‌رغم وضعیت کشور، شاخص با سوادی کشور نزدیک ۱۴ درصد افزایش یافت و از 47/5 درصد در سال ۵۶ به عدد 61/8 درصد رسید. محمدزاده اظهار داشت: در دهه دوم فعالیت توانستیم نرخ با سوادی را به نزدیک ۸۰ درصد برسانیم که این عدد در سال ۸۵ و ۹۰ هم ادامه یافت و اگر این نرخ رشد را مورد بررسی و آنالیز قرار دهیم، خواهیم یافت که درصد سوادآموزی در بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به عدد ۹۴ درصد رسیده است.
با سوادی 96 درصدی در کشور
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: این رشد حاصل ۴۰ سال زحمت و فعالیت نهضت سوادآموزی بوده است که امروز محقق شده است و امروز از ۹۶ درصد سوادآموزی صحبت می‌کنیم.
وی بیان داشت: همچنین با اختصاص ۵۵ درصد فعالیت‌های سوادآموزی به روستاهای کشور موفق شدیم در ۴۰ سال گذشته میزان با سوادی روستاییان را رشد فزاینده‌ای داده و موضوع تفاوت میان روستاییان و شهرنشینان را برطرف کنیم.
محمدزاده گفت: ما مراکز یادگیری محلی سوادآموزی را برای آن دسته از افرادی که توانایی فاصله گرفتن از مشاغلشان یا محل کارشان را ندارند نیز دایر کرده‌ایم که این امر به‌دلیل تأکید رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: ما همچنین طرح سوادآموزی به اتباع خارجی را با اولویت سوادآموزی اتباع کشور افغانستان شکل داده‌ایم که تا کنون ۸۱۱ هزار نفر از اتباع خارجی توانسته‌اند تحت پوشش سوادآموزی قرار گیرند.