استرا و استقلال در نقطه پایان!

پس از گذشت حدود‌20 روز از رفتن ناگهانی آندره‌آ استراماچونی از ایران هنوز وضعیت او و باشگاه استقلال برای ادامه یا پایان همکاری مشخص نیست و تازه‌ترین کشمکش بین استرا و مدیران استقلال، شروط 11 گانه مرد ایتالیایی و انتشار آن توسط باشگاه و تکذیب سرمربی مستعفی آبی‌ها بوده است. دوشنبه شب علی فتح‌ا...‌زاده عضو جدید هیئت‌مدیره استقلال در برنامه تلویزیونی مدعی شد که استراماچونی‌130‌هزار یورو بیشتر خواسته تا به ایران برگردد و دوباره روی نیمکت آبی‌ها بنشیند و تاکید کرد با این شرط‌و خواسته او مخالف است. البته این ادعای فتح‌ا...زاده توسط امیر سلطانی، معاون باشگاه استقلال تکذیب شد و او تاکید کرد: «آندره‌آ استراماچونی هیچ درخواستی مبنی بر افزایش مبلغ قرارداد نداشته و ایمیل آن موجود است.» اما بلافاصله پس از این صحبت‌ها بود که باشگاه استقلال 11 شرط استراماچونی برای بازگشت و همکاری دوباره با این باشگاه را منتشر کرد که توسط وکیل استراماچونی صبح یک‌شنبه، یکم دی‌ماه ایمیل شده بود. هنوز دقایقی از انتشار این 11 شرط که بعضی از آن بسیار عجیب و غیرمنطقی می‌نمود، نگذشته بود که سرمربی ایتالیایی، این شروط را دروغ و جعلی خواند و در اینستاگرام به شدت از رفتار باشگاه استقلال انتقاد کرد و ‌مدعی شد باشگاه استقلال دروغ می‌گوید و ادعاها صحت ندارد! او در ادامه نوشته بود: «ما می‌توانیم‌ همه مشکلات را پشت سر بگذاریم و من حاضر هستم تا به تیم برگردم. آن‌ها مدارک و اطلاعات جعلی منتشر کردند تا با آبرویم بازی کنند. آن‌ها نمی‌خواستند آن‌جا باشم و نمی‌خواستند برگردم. نمی‌دانم مربی خوبی هستم یا نه، اما مطمئنم انسان صادقی هستم‌.»  البته عصر دیروز باشگاه استقلال طی اطلاعیه 11 بندی، به ادعاهای اخیر استراماچونی واکنش نشان داد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «اگر باشگاه قصد همکاری نداشت بیش از ۱۵ روز منتظر نمی‌ماند، راه‌های ارتباطی شما را با تیم قطع می‌کرد و به همه عوامل تیم دستور نمی‌داد که آقای استراماچونی کماکان سرمربی تیم بوده و باید دستورات ایشان اجرا گردد. با وجود توهین‌های بی‌شمار و تحریف موارد زیاد که دور از جایگاه و منزلت باشگاه استقلال است، باشگاه منتظر بوده‌ استراماچونی به تهران بازگردند که طبیعی است با توجه به بازی‌های حساس پیش‌رو این انتظار زمان زیادی را از بین برده است.»
 
در متنی که باشگاه منتشر کرده و آن را به ایمیل وکیل استراماچونی نسبت دادند، نکات عجیب و جالبی وجود دارد که اگر واقعیت داشته باشد پذیرفتن آن‌ها کار غیرحرفه‌ای و خطرناکی است. پرداخت تمام ۴۷۰ هزار یورو، مبلغ قرارداد استراماچونی بلافاصله پس از امضای قرارداد جدید و تامین‌۹۰۰ هزار دلار برای جذب بازیکن جدید در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی که این جذب بازیکن باید در انحصار استراماچونی باشد و او تصمیم می‌گیرد که چه بازیکنی باید به استقلال بیاید، از جمله آن شرط‌هاست. در هیچ‌کجای دنیا، چنین شروطی از سوی باشگاه‌ها پذیرفته نمی‌شود، به‌طوری که تمام حقوق‌ها براساس تقویم پرداخت می‌شود نه یک‌جا. در بحث نقل‌و انتقالات هم سرمربی تنها گزینه‌هایش را به باشگاه معرفی می‌کند تا باشگاه اقدام به مذاکره با بازیکنان مدنظر سرمربی کند و هیچ باشگاهی در دنیا، مبلغی را به سرمربی‌اش نمی‌دهد که او تمام کارهای نقل‌وانتقالاتی را انجام دهد. اما وقتی استراماچونی این اظهارات و ادعاها را تکذیب می‌کند، شاید بدان‌معنا باشد که افرادی در باشگاه استقلال نمی‌خواهند استراماچونی به کارش در استقلال ادامه دهد و به‌دنبال پیاده کردن برنامه‌های خودشان با کادر فنی جدید هستند.
 
در‌حالی که عده‌ای حق را به استراماچونی می‌دادند و عده‌ای مخالف او برای بازگشت بودند و تاکید داشتند باید شأن باشگاه حفظ شود، فیلیپو خبرنگار نشریه اسکای‌اسپورت ایتالیا مدعی شد‌ استراماچونی‌ سرمربی سابق استقلال تهران درحال بررسی پیشنهاد الشارجه امارات است و تا 24ساعت آینده پاسخ نهایی خود را اعلام می‌کند. این در‌حالی بود که استراماچونی بارها تاکید کرده بود او پیشنهادی از باشگاه دیگری ندارد و این ساخته و پرداخته ذهن مسئولان باشگاه است تا کوتاهی و قصور خود را در قبال او توجیه کنند. با کنار هم گذاشتن این تکیه‌های پازل به نظر می‌رسد همکاری استرا و استقلال به پایان رسیده‌ و حتی شنیده می‌شود خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال نامه آخر را به استراماچونی خواهد زد تا جواب نهایی‌اش را درباره بازگشت به ایران بگیرد. حال این سوال پیش می‌آید که پلن استقلال پس از پاسخ منفی استراماچونی چیست؟ آیا به دنبال جذب یک مربی خارجی دیگر می‌روند یا این‌که قرار است گزینه‌های وطنی به صف شوند؟ شایعات از حضور فرهاد مجیدی یا امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال در صورت نیامدن استراماچونی خبر می‌دهند و عده‌ای هم از مظلومی به‌عنوان گزینه سرمربیگری آبی‌ها یاد می‌کنند.