دیگر حقوق‌های نجومی در بنیاد مستضعفان وجود ندارد


سید پرویزفتاح دیروز در نخستین نشست رسانه‌ای خود در مقام ریاست بنیاد مستضعفان و در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی کیهان  درباره وضعیت حقوق‌های نجومی در این بنیاد گفت:‌پس از پیگیری‌های مکرر و متعدد صورت گرفته توسط دستگاه‌های متولی مختلف در حال حاضر هیچ پرونده‌ای در خصوص حقوق‌های نجومی در بنیاد مستضعفان وجود ندارد و در این زمینه بررسی‌های بسیاری صورت گرفته و هم‌اکنون حقوق‌هایی که بنیاد مستضعفان می‌دهد باید کف حقوق‌هایی باشد که جاهای دیگر می‌دهند.
وی همچنین در خصوص حقوق و دستمزد خود این گونه توضیح داد که من از جای دیگری به بنیاد آمده‌ام و از آنجا مأمور شده‌ام و تاکنون و حتی در زمانی که در دولت احمدی‌نژاد وزیر بودم حقوقی دریافت نکردم و از جایی که مأمور بوده‌ام حقوق داشته‌ام. رئیس بنیاد مستضعفان با نشان دادن فیش حقوقی خود به اصحاب رسانه افزود: من حقوق هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را در ماهی که گذشت به صورت ناخالص دریافت کردم که با کسر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از حقوقم خالص دریافتی‌ام شش میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده است. خبرنگار کیهان همچنین در قالب سوال دیگری خطاب به فتاح گفت: با توجه به اینکه شما از کمیته امداد به بنیاد آمده‌اید لذا مددجویان کمیته امداد چشم امید به یاری بنیاد دارند آیا در این راستا اقدامی در دستور کار دارید؟ فتاح در پاسخ به این سوال با بیان اینکه اینجانب کماکان عضو هیئت امنای کمیته امداد هستم، گفت: طی هماهنگی با رئیس کمیته امداد برخی کارهای محرومیت‌زدایی را از طریق بنیاد علوی انجام می‌دهیم  ضمن اینکه قرار است در این باره در بهمن ماه  امسال توافق‌نامه‌ای با ریاست کمیته امداد امضاء می‌کنیم که در زمان خودش رسانه‌ای خواهد شد. رئیس بنیاد مستضعفان همچنین در ادامه این نشست اظهار کرد: فروش کل بنیاد در ۹ ماهه امسال ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است و این نشان می‌دهد که از برنامه‌ها جلوتر بوده‌ایم. امیدوارم در ابتدای سال آینده تولید و فروش ما از ۳۵ هزار میلیارد تومان گذشته باشد که رکورد بسیار خوبی است. وی افزود: ۱۷۴ شرکت ثبت شده داریم که ۱۶۹ شرکت آن فعال و مابقی غیرفعال یا اصطلاحا کاغذی هستند همچنین مجمع سال97 تمامی 169شرکت را برگزار کردیم که از این تعداد ۳۶ شرکت زیان‌ده بودند که کاملاً شفاف اعلام می‌کنیم و دلیل زیان اغلب آنها هم نوسانات نرخ ارز بود. اما در۹ ماه سال جاری بسیاری از شرکت‌ها از زیان خارج شدند و ان‌شاالله در پایان امسال همه شرکت‌ها از زیان‌دهی خارج شوند. رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه  با بیان اینکه حدود ۵۴۰۰ میلیارد سود دهی این نهاد بدون احتساب مالیات بوده است، ادامه داد: در سال جاری تا کنون ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردیم که فکر کنم تا پایان سال به هزار میلیارد تومان برسد. برای سال ۹۶ هم تسویه مالیاتی گرفتیم چرا که همه شرکت‌های ما موظف به پرداخت مالیات هستند و در تمام سنوات گذشته پرداخت شده است و این نکته که بعضاً منتشر می‌شود که شرکت‌های ما مالیات نمی‌دهند، صحت ندارد.
فتاح اضافه کرد: در سال آینده هم آقای نوبخت ۱۶۰۰ میلیارد تومان مالیات برای بنیاد مستضعفان تعیین کرده‌اند که البته باید این مسئله را بررسی کنیم.
اتمام کل پروژه‌های بنیاد تا سال آینده


وی سپس با بیان اینکه تمام پروژه‌های بنیاد مستضعفان تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد به آزادراه تهران- شمال به عنوان بزرگترین پروژه این بنیاد اشاره کرد و گفت: قطعه اول آزادراه تهران- شمال در بهمن ماه افتتاح می‌شود و پلاسکو نیز تا نیمه سال آینده ساخته شده و تحویل داده می‌شود و امیدواریم تا سال آینده هیچ پروژه باقی مانده‌ای نداشته باشیم. ‌
با افتخار ارز جهانگیری نگرفتیم
رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: با افتخار اعلام می‌کنم که هیچ کدام از بخش‌ها و زیربخش‌های بنیاد مستضعفان از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده نکردند که به عنوان ارز جهانگیری معروف شد.
فتاح ادامه داد: این مسئله را هم با افتخار اعلام می‌کنم که بنیاد مستضعفان به هیچ وجه در بازار سکه و ارز ورودی نداشته است و می‌توان با افتخار اعلام کرد که هیچ نقشی در اختلالات و نوسانات بازار ارز و سکه نداشته‌ایم. اگر کسی از این دو مورد سند و مدرکی دارد با صدای بلند آن را اعلام کند. رئیس بنیاد مستضعفان همچنین گفت: در طی جلساتی که با رئیس قوه قضائیه داشتیم شعبه ویژه‌ای برای پیگیری پرونده‌های املاک بنیاد معرفی شد و تا کنون بیش از ۱۱۰۰ پرونده املاک در قوه قضائیه رفتند که هر کدام که قوه قضائیه صلاح ببیند اعلام می‌کنند.
فتاح همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره آخرین وضعیت پلاسکو و اختلافات زیادی که با شهرداری تهران وجود دارد، گفت: پلاسکو با سرعت و با هزینه بنیاد مستضعفان در حال ساخت است و هیچ مشکلی از بابت پولی و مالی نداریم اما برخی ادعا می‌کنند که ما باید عوارض پرداخت کنیم در حالی که عوارض ما باید از محلی باشد که از آن سود می‌کنیم، این در حالی است که نه تنها هیچ سودی در پلاسکو برای ما قابل تصور نیست بلکه از نظر حقوقی ما نباید پلاسکو را بسازیم اما با توجه به اینکه بسیاری از کسبه آنجا بیکار شده‌اند و دارایی‌شان سوخته است پلاسکو ۵۲ ساله فرسوده را نو نوار خواهیم کرد.
رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم تحریم‌ها را درهم بشکنیم گفت: تحریم‌ها هیچ اثر منفی در فعالیت‌های بنیاد نداشته است وهیچ مشکلی از نظر فنی در پروژه‌های اقتصادی‌مان نداریم چرا که یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌ها در این زمینه فولاد کاوه است که با خوداتکایی کامل در حال پیشرفت است و سال آینده با توانمندی متخصصان ایرانی به بهره‌برداری می‌رسد.
مال‌سازی در بنیاد ادامه نخواهد داشت
فتاح تصریح کرد:‌ دیگر نمی‌خواهیم پروژه‌های مال‌سازی و برج‌های تجاری را در بنیاد ادامه دهیم و به جای آن در پروژه‌های جدید مسکن مشارکت می‌کنیم که بر این اساس با بنیاد مسکن و دولت مذاکرات مناسبی داشتیم و قرار شد تا در مناطق محروم مسکن‌سازی را انجام دهیم. استراتژی ما ساخت مسکن برای مناطق محروم است که در این زمینه با دولتمردان به توافقاتی رسیده‌ایم.
کاندیدای ریاست جمهوری 1400 نمی‌شوم
فتاح در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا قصد حضور و کاندیداتوری در انتخابات 1400 را دارید گفت: قصدی برای حضور در انتخابات 1400 به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری را ندارم و با قدرت وظیفه خود را در بنیاد مستضعفان ادامه خواهم داد. اگر به سفرهای استانی می‌روم برای پیدا کردن مشکلات مردم و مناطق محروم است که جزو وظایف من در بنیاد مستضعفان محسوب می‌شود.
رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: این بنیاد به هیچ وجه نمی‌خواهد رقیب بخش خصوصی یا دولت باشد و در همین راستا همواره به دولت اعلام کرده‌ایم که در کنار آنها خواهیم بود و این مسئله را درجلسات متعدد با رئیس‌جمهور و دیگر دولتمردان اعلام کرده‌ایم همچنین به بخش خصوصی بارها گفته‌ایم که نمی‌خواهیم رقیب آنها باشیم و در این زمینه همه پروژه‌های کوچک را واگذار خواهیم کرد چرا که می‌خواهیم در پروژه‌های کلان سرمایه‌گذاری کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
رویترز؛ دیروز غارت ایران امروز سخنگوی قاتلان برنامه بلوا حتی به قیمت جان 150 هزار نفر (یادداشت روز) اخبار ویژه سعد حریری: دولت نباید سیاسی باشد / نبیه بری: مگر دولت غیرسیاسی هم داریم؟! پیش‌بینی کاهش ۴۵ درصدی قیمت گوشت ایران با انصارالله یمن اولین قرارداد نظامی را امضاء کرد با پذیرش دستورات FATF سرنوشت کره شمالی در انتظار ایران است اتهامات پارلمان اروپا غیرسازنده و مبتنی بر تحریف حقایق است دیگر حقوق‌های نجومی در بنیاد مستضعفان وجود ندارد جوابیۀ شرکت بازرگانی دولتی و پاسخ کیهان تفنگ دوربین‌دار برای زورگیری است یا آشوب؟ اتحاد «پايداري» و «جامعه روحانيت» براي فهرست واحد اصولگرايان (تا انتخابات) با ما در فضای مجازی همراه باشید رویترز؛ دیروز غارت ایران امروز سخنگوی قاتلان رویترز؛ دیروز غارت ایران امروز سخنگوی قاتلان با پذیرش دستورات FATF سرنوشت کره شمالی در انتظار ایران است با پذیرش دستورات FATF سرنوشت کره شمالی در انتظار ایران است