اتهامات پارلمان اروپا غیرسازنده و مبتنی بر تحریف حقایق است


سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت وگو با ایرنا درباره قطعنامه پارلمان اروپا علیه کشورمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اتهامات نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه صادره علیه ایران را اقدامی عجولانه و غیرسازنده مبتنی بر تحریف حقایق موجود می‌داند که متاسفانه مستندات آن بر پایه اطلاعات بی‌پایه و اساسی است و از سوی منابع غیرموثق و گروه‌های معاندی که برخی از آنها ماهیت تروریستی دارند، با اهداف سیاسی و مغرضانه جعل و ارائه شده است.
وی با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم‌سالار، آزادی بیان، اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز را حق طبیعی و قانونی شهروندان خود می‌داند و همواره بدان پایبند بوده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند هر کشور مستقل دیگری در تامین امنیت ملی کشور و برخورد با‌ اشرار مسلحی که جان هموطنان بی‌گناه را گرفته و اموال آنان را به غارت می‌برند، وظایف ذاتی و قانونی خود را انجام خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: عاملین شهادت تعدادی از مردم شریف ایران، دست نشاندگان و نفوذی‌هایی بودند که با حمایت برخی از سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، از تجمعات اعتراضی مردم سوءاستفاده کرده و با نفوذ در میان معترضین به روی افراد بی‌گناه آتش گشوده و اقدام به تجاوز به جان و مال مردم کردند.
موسوی با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم حمایت از حقوق‌بشر به ویژه به عنوان موضوعی اخلاقی - انسانی شایسته توجهی والاست و باید به دور از مواضع تبعیض‌آمیز و فارغ از استاندارد دوگانه و سیاسی مورد توجه قرار گیرد، خطاب به نمایندگان این پارلمان گفت: سؤال این است که آیا تاکنون موضع پارلمان اروپا در قبال نقض آشکار حقوق تظاهرکنندگان فرانسوی، کشته و نابینا شدن تعدادی از آنان و دستگیری جمع کثیری از آنان چه بوده است و یا تبعیض آشکار در برخی از کشورهای اروپایی نسبت به اقلیت‌های قومی، مذهبی و نژادی را چگونه می‌توان پاسخ داد؟


وی در ادامه پرسش‌های خود از پارلمان اروپا، اظهار داشت: علت سکوت پارلمان اروپا و عدم محکومیت نقض حقوق مسلم بیش از ۸۰ میلیون ایرانی بر اثر تحریم‌های غیرقانونی و غیراخلاقی توسط آمریکا چیست؟
سخنگوی وزارت امور خارجه پارلمان اروپا را به بازگشت به انصاف، واقع‌گرایی، افزایش قدرت و ظرفیت تحمل افکار و هنجارهای مخالف و رفع محدودیت‌های شهروندان خود در برخی از کشورهای عضو و تعامل قاعده‌مند با دیگر ملت‌ها به ویژه ملت متمدن و تاریخ‌ساز ایران اسلامی بر اساس احترام متقابل، درک اصول و ارزش‌های متفاوت و اجتناب از سیاست‌زدگی فراخواند.
سایر اخبار این روزنامه
رویترز؛ دیروز غارت ایران امروز سخنگوی قاتلان برنامه بلوا حتی به قیمت جان 150 هزار نفر (یادداشت روز) اخبار ویژه سعد حریری: دولت نباید سیاسی باشد / نبیه بری: مگر دولت غیرسیاسی هم داریم؟! پیش‌بینی کاهش ۴۵ درصدی قیمت گوشت ایران با انصارالله یمن اولین قرارداد نظامی را امضاء کرد با پذیرش دستورات FATF سرنوشت کره شمالی در انتظار ایران است اتهامات پارلمان اروپا غیرسازنده و مبتنی بر تحریف حقایق است دیگر حقوق‌های نجومی در بنیاد مستضعفان وجود ندارد جوابیۀ شرکت بازرگانی دولتی و پاسخ کیهان تفنگ دوربین‌دار برای زورگیری است یا آشوب؟ اتحاد «پايداري» و «جامعه روحانيت» براي فهرست واحد اصولگرايان (تا انتخابات) با ما در فضای مجازی همراه باشید رویترز؛ دیروز غارت ایران امروز سخنگوی قاتلان رویترز؛ دیروز غارت ایران امروز سخنگوی قاتلان با پذیرش دستورات FATF سرنوشت کره شمالی در انتظار ایران است با پذیرش دستورات FATF سرنوشت کره شمالی در انتظار ایران است