دزدان بی‌مروت پیک‌های غذا و معافیت با کشیدن 14 دندان!

خاطره  خالص و صمیمی نوذری
«انگار قبلا صفا و خلوص بیشتر بود». به‌تازگی ویدئویی از یک برنامه قدیمی تلویزیون در فضای مجازی بازنشر شده که واکنش مثبت و احساسی کاربران زیادی را به همراه داشته است. این فیلم که مربوط به یکی از اجراهای مرحوم منوچهر نوذری در برنامه «صندلی داغ» است حال و هوای خیلی خوبی دارد. مهمان این قسمت ایرج نوذری پسر مرحوم نوذری است . شوخی‌هایی که بین پدر و پسر رد و بدل می‌شود حس و حال خیلی خوبی دارد. کاربری با بازنشر این ویدئو نوشت: «این کلیپ چقدر حالمو خوب کرد. خدا رحمت کنه منوچهر نوذری رو. انگار قدیمیا همه چی رو با خودشون بردن». کاربر دیگری نوشت: «این روزا همه اجراها به کنایه های سیاسی و شخصی آلوده شده و هیچ لطفی نداره».
 
نوزادهای لاکچری!
«از پستونک و شیشه‌شیر طلا تا کِش‌های طلاباف برای نوزاد!» یک خبرگزاری دو روز پیش گزارشی با این تیتر منتشر کرده که حسابی در فضای مجازی خبرساز شده است. در این گزارش، خبرنگار به یک گالری تخصصی طلا و جواهر کودک در مشهد می‌رود و در بخشی از آن می‌نویسد: «پشت ویترین مغازه انواع و اقسام وسایلی مثل انگشتر و دستبند طلا دیده می‌شد اما جلوی تمام این سرویس‌ها، یک جعبه به شدت توی چشم بود که روی آن شیشه شیر، پستونک و تِل طلا خودنمایی می‌کرد. وقتی از قیمت وسایل پرسیدم، پاسخ فروشنده واقعا شوکه کننده بود: کِش مو پنج میلیون تومان، سنجاق‌سینه حدود دو میلیون تومان، پستونک دو میلیون تومان، شیشه شیر هشت میلیون تومان و ...! »کاربری در این باره نوشت: «با این اوضاع سبک زندگی‌های لاکچری وارد فاز جدیدی از بچه‌داری شدیم».
 


دزدان بی‌مروت پیک‌های غذا
«دزدها هم قدیما مروت داشتن». به‌تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده که یک باند زورگیری که اقدام به دزدی از پیک موتوری‌ها می‌کردند، دستگیر شدند. این باند سه نفره در اقدامی ناجوانمردانه سر راه پیک موتوری رستوران‌ها و فست فودها را سد می کردند و پول و غذای آن‌ها را می‌دزدیدند.  یکی از شاکیان این پرونده که یک پیک موتوری رستوران بوده می گو‌ید: روز حادثه یک سفارش غذا به مقصد تهرانپارس داشتم. برای تحویل غذا به آدرس مراجعه کردم. اما وقتی به محل رسیدم، ناگهان سه جوان به سمتم حمله کردند و با تهدید شوکر و ضرب و شتم جعبه غذا و مبلغ 300 هزار تومان وجه نقدی را که همراهم بود، سرقت کردند و از محل متواری شدند. کاربری نوشت: «دیگه دزدها هم خیلی بی‌مروت شدن، قدیم‌ها این طور نبود».
 
تهرانِ من، چرنوبیل
«آدم یاد چرنوبیل میفته!» این روزها تهران و تعدادی از کلان‌شهرها با آلودگی هوای شدیدی روبه‌رو هستند. آلودگی که باعث تعطیلی چند روزه مدارس شده و کارشناسان بارها تذکر داده‌اند این حجم از آلودگی برای بسیاری از افراد و سنین به‌شدت مضر است. کاربری در فضای مجازی به این مقدار از آلودگی واکنش جالبی نشان داده است. او در صفحه مجازی‌اش نوشته: «این روزها که تو تهران راه می‌رم یاد سریال چرنوبیل می‌افتم. مردمی که اون روزهای اول نمی‌دونستن چه بلایی داره سرشون میاد ولی بیشترشون تا چند سال بعد گرفتار سرطان و بیماری‌های دیگه شدن». در این میان، بعضی هم در فضای مجازی درباره ماسک‌های موجود و طرز استفاده از آن‌ها صحبت‌هایی طرح کردند. کاربری نوشت: «با این مقدار از آلودگی خیلی از ماسک‌های موجود دیگه جواب نمیدن و معلوم نیست در آینده چی به سرمون بیاد».
 
غافلگیری به سبک رضا صادقی
به‌تازگی ویدئویی توسط رضا صادقی، خواننده محبوب منتشر شده که او دست به اقدام جالبی زده است. صادقی در صندلی عقب یک تاکسی نشسته و داخل تاکسی آهنگی از این خواننده پخش می‌شود. بعد صدای خود او پخش می‌شود که می‌گوید: «آیا ممکنه هنرمندان بین مردم بیان؟ یعنی ممکنه تو تاکسی به بغل‌دست‌تون یا پشت سرتون نگاه کنین و هنرمندی رو ببینید؟» وقتی ذهن مسافران آماده می‌شود حالا خود رضا صادقی شروع به پرسیدن همین سوال می‌کند و وقتی آن شخص صدا را می‌شنود برمی‌گردد و چهره رضا صادقی را می‌بیند. انتشار این ویدئو از خوشحالی مردم حین دیدن رضا صادقی حس خوبی را بین مردم به‌وجود آورده است. کاربری نوشت: «همین کارهای کوچیک می‌تونه حداقل نشاط کوچکی به جامعه بده و حال چند نفر رو هم خوب کنه. به نظرم کار جالبی کرده رضا صادقی».
 
معافیت با کشیدن 14 دندان
«دندونام از شنیدن این خبر درد گرفت!» بعضی افراد موقع خدمت سربازی رفتن‌شان که می‌رسد سعی می‌کنند به هر نحوی شده از معافیت سربازی برخوردار شوند. به‌تازگی ویدئوی گفت‌وگویی از سردار کمالی در فضای مجازی پربازدید شده که او یک مورد معافی عجیب را روایت می‌کند. او می‌گوید: «پیش از این قانونی داشتیم که اگر شخصی 14 دندانش را کشیده باشد از سربازی معاف است. بعد از مدتی مشاهده کردیم تعدادی از جوانانی که از شهرستان‌ها می‌آیند، 14 دندان خودشان را کشیده‌اند تا بتوانند از این قانون معافی استفاده کنند. بعضی به ما می‌گفتند این قانون را لغو نکنید چون کسی که حاضر است برای سربازی نرفتن چنین کاری بکند وضعیت خوبی هم از نظر اعصاب و روان ندارد. اما این قانون را برداشتیم».