در مراسم معارفه سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد تاکید لاریجانی بر پرهیز از تنازعات سیاسی

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرهیز از تنازعات سیاسی در جامعه تاکید کرد.
علی لاریجانی در مراسم معارفه سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس، درگیری‌های سیاسی در کشور را سبب محرومیت استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی دانست و خطاب به مدیران مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: شما این طور نباشید؛ درِ این مرکز باید به روی همه سلیقه‌ها باز باشد و مهم‌ترین هدف خود را توسعه کشور قرار دهد.
لاریجانی با طرح این پرسش که این حرف‌هایی که در کشور و در رسانه‌ها زده می‌شود تا چه اندازه به توسعه کمک خواهد کرد؟ افزود: کار به جایی رسیده که گاهی حتی نهاد‌ها را می‌کوبند مثلا مجلس را تخریب می‌کنند درحالی که تخریب هر نهادی بخشی از دستاورد‌های کشور را از بین می‌برد؛ هنر نیست که فردی به جای آن که هنر خود را نشان دهد، بقیه را تخریب کند و باید در جایی این رویه را متوقف کرد.
وی گفت: این روز‌ها که بودجه سال آینده در دستور کار قرار دارد و با توجه به نارسایی‌های آن، باید حتما آن را در مجلس ترمیم کرد درحالی که گاهی درد‌ها را می‌گوییم، اما پاسخ‌های روشن برای حل مسائل کمتر ارائه می‌شود، پس کارشناسان مرکز پژوهش‌ها باید مسائل را ساده‌تر کنند تا استنباط از دریافت‌ها و گزارش‌ها راحت‌تر باشد و جنبه‌های اثباتی و منفی کار در کنار هم بیان شود.


لاریجانی تاکید کرد: در موضوع نقدینگی در کشور باید از ساز و کار‌هایی استفاده شود که دولت به سمت جذب نقدینگی برود نه استقراض و مرکز پژوهش‌ها باید ابتکارات خود را در این خصوص ارائه کند.
وی با انتقاد از اینکه در رسانه‌ها حرفهای مایوس‌کننده زده می‌شود؛ از مرکز پژوهش‌ها خواست گزارشهای امیدوارکننده‌اش در خصوص بهبود وضع کشور در برخی حوزه‌ها را نیز به روشنی منتشر کند.
لاریجانی گفت: البته هنوز هم در برخی حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد، زیرا مطابق آمار بین‌المللی رتبه ایران در تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور خوب نیست و باید این بخش را گسترش دهیم تا مردم به سمت سرمایه‌گذاری بیایند. وی از مرکز پژوهش‌های مجلس خواست در بررسی بودجه به مواردی که دغدغه مردم را کاهش می‌دهد، دقت داشته باشند.
رئیس مجلس افزود: به عنوان نمونه اکنون اگر چه برخی کالا‌ها با ارز 4200 تومانی تامین می‌شود، اما به دست مردم نمی‌رسد پس این مرکز باید به راه‌هایی فکر کند که این امکانات به دست مردم برسد. یا در زمینه بهداشت و درمان باید نگرانی مردم را رفع کرد و درآمد‌هایی به وجود آورد که نگرانی مردم را رفع کند.
لاریجانی با اشاره به اینکه برداشت از صندوق توسعه ملی و صادرات بنزین در سقف بودجه درج نمی‌شود، تصریح کرد: گاهی برخی پنهان کاری‌ها ضرورت عقلانی دارد، اما اگر لزومی نداشته باشد چرا باید این کار را انجام دهیم؟ معتقدم چنین کاری حتی اگر سقف بودجه را بالا ببرد باید انجام شود و نباید نگرانی در این خصو ص داشته باشیم، زیرا نرخ ارز تغییر کرده است. وی افزود: در این مقطع تحریمی، هیچ اشکالی ندارد که ضوابط قانونی خاصی وضع کنیم و مرکز پژوهش‌ها قوانین تسهیل‌کننده برای شرایط سرمایه گذاری، تهیه و برای تصویب به مجلس ارائه کند تا مسائل مردم حل شود.
در این مراسم محمد قاسمی حکم سرپرستی‌اش بر مرکز پژوهش‌های مجلس را از لاریجانی دریافت کرد.
سایر اخبار این روزنامه
ایران صدرنشین رشد تولید در آمار انجمن جهانی فولاد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح 23 طرح عمرانی، کشاورزی و گردشگری در استان بوشهر وخامت حال سلطان قابوس؛ عمان در تدارک انتخاب جانشین شعاردرمانی بس است ماجرای سه جسد بانک نسیم شهر بهارستان تهران زن قاچاقچی تهرانی با 109 کیلو حشیش دستگیر شد نگرانی سازمان همکاری اسلامی ازتبعات قانون شهروندی هند بر مسلمانان دکتر روحانی در دیدار وزیرخارجه هند: آمریکا ناگزیر است قبل یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری دست از فشار حداکثری بر ایران بردارد انتقاد وزیر بهداشت از برخی ائمه جمعه: می‌گویند دارو گران است ولی نمی‌پرسند چطور با تحریم، دارو تهیه می‌کنید ایران با ادامه بد عهدی ارو|ا گام پنجم را برمیدارد با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی بخش ثانویه رآکتور آب سنگین اراک راه‌اندازی شد استمداد از رهبری برای حل مشکل FATF در مراسم معارفه سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد تاکید لاریجانی بر پرهیز از تنازعات سیاسی پیکر مرحوم آیت‌الله خلخالی در مشهد تشییع شد برگزیدگان بیستمین جشنواره ابوریحان بیرونی معرفی شدند