ایران با ادامه بد عهدی ارو|ا گام پنجم را برمیدارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی تحریم و تروریسم را دو راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل ذکر کرد و افزود: با همکاری دسته جمعی می‌توان ضمن دفع این دو تهدید ضد انسانی، افق‌های جدیدی از پیشرفت با اتکا به توانمندی بومی کشورهای منطقه را ترسیم و تحقق بخشید.
سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون مهم‌ترین مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.
دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و همچنین سوابق دیرینه روابط دو کشور گفت: تهران و دهلی می‌توانند با تقویت روابط در همه سطوح ضمن تامین منافع دو کشور نقش مهمی در مهار و مدیریت بحران‌های منطقه‌ای ایفا کنند.
شمخانی با بیان اینکه امروز تروریسم و افراطی گری مهمترین تهدیدات مشترک همه کشورهای منطقه هستند، اظهار داشت: اشتراک مساعی مستمر و ایجاد سازکارهای منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات مشترک، مسیر مداخله کشورهای خارجی به بهانه مقابله با تهدید تروریسم را مسدود می‌کند.


وی تحریم و تروریسم را دو راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل ذکر کرد و افزود: با همکاری دسته جمعی می‌توان ضمن دفع این دو تهدید ضد انسانی، افق‌های جدیدی از پیشرفت با اتکا به توانمندی بومی کشورهای منطقه را ترسیم و تحقق بخشید.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری موفق دومین نشست گفت‌و‌گوی منطقه‌ای در تهران تصریح کرد: کشورهای منطقه و همسایگان افغانستان دیدگاه‌های واحدی در خصوص ضرورت کمک به دولت افغانستان برای مقابله با تروریسم و پیگیری مذاکرات صلح با گروه‌های مختلف دارند.
وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با ابراز مسرت از سفر به جمهوری اسلامی ایران از اراده مسئولان عالی دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌های دو کشور خبر داد.
سابرامانیام جایشانکار افزود: همکاری مشترک ایران و هند در توسعه بندر چابهار و ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه انرژی وتجارت، ترانزیت کالا و...‌. تاثیر قابل توجهی در شکوفایی اقتصادی منطقه به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم ایجاد ثبات و امنیت به دنبال خواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
ایران صدرنشین رشد تولید در آمار انجمن جهانی فولاد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح 23 طرح عمرانی، کشاورزی و گردشگری در استان بوشهر وخامت حال سلطان قابوس؛ عمان در تدارک انتخاب جانشین شعاردرمانی بس است ماجرای سه جسد بانک نسیم شهر بهارستان تهران زن قاچاقچی تهرانی با 109 کیلو حشیش دستگیر شد نگرانی سازمان همکاری اسلامی ازتبعات قانون شهروندی هند بر مسلمانان دکتر روحانی در دیدار وزیرخارجه هند: آمریکا ناگزیر است قبل یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری دست از فشار حداکثری بر ایران بردارد انتقاد وزیر بهداشت از برخی ائمه جمعه: می‌گویند دارو گران است ولی نمی‌پرسند چطور با تحریم، دارو تهیه می‌کنید ایران با ادامه بد عهدی ارو|ا گام پنجم را برمیدارد با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی بخش ثانویه رآکتور آب سنگین اراک راه‌اندازی شد استمداد از رهبری برای حل مشکل FATF در مراسم معارفه سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد تاکید لاریجانی بر پرهیز از تنازعات سیاسی پیکر مرحوم آیت‌الله خلخالی در مشهد تشییع شد برگزیدگان بیستمین جشنواره ابوریحان بیرونی معرفی شدند