با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح 23 طرح عمرانی، کشاورزی و گردشگری در استان بوشهر

دکتر جهانگیری در سفری یک روزه به استان بوشهر 23 طرح عمرانی، کشاورزی و گردشگری را افتتاح و به بهره‌برداری رساند.
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور طرح 1500 هکتاری آبیاری تحت فشار و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
دکتر اسحاق جهانگیری در جریان سفر یکروزه به استان بوشهر ضمن افتتاح این طرح با توضیحات مسئولین و مجریان اجرای پروژه از جزئیات و میزان اثرگذاری اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در بالا رفتن راندمان و بازدهی مطلع شد.
این طرح در زمینی به مساحت 1500 هکتار و با مشارکت 102 بهره بردار اجرا شده است. هدف از اجرای این طرح افزایش میزان آبیاری و کارایی مصرف آب کشاورزی و نیز حفظ منابع آب و خاک است و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح 240 میلیارد ریال بوده است.


افتتاح طرح احداث و توسعه گلخانه در استان بوشهر
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به استان بوشهر طرح احداث و توسعه گلخانه در استان بوشهر را افتتاح کرد.
جهانگیری طرح احداث و توسعه گلخانه با ظرفیت تولید 16 هزارتن محصول را افتتاح کرد و با توضیحات مسئولین اجرای این پروژه در جریان جزئیات فنی و میزان تولید سالانه قرار گرفت.
گفتنی است این طرح در زمینی به مساحت 75 هکتار و با سرمایه‌گذاری 1567 میلیارد ریال اجرا شده است. این طرح که با هدف افزایش بهره وری و کارایی مصرف آب کشاورزی اجرا شده است، ‌برای 675 نفر به صورت مستقیم اشتغال آفرینی کرده است.
بهره‌برداری از سد قیزقلعه شهرستان دشتی
معاون اول رئیس‌جمهور فرمان افتتاح سد قیز قلعه در شهرستان دشتی را صادر کرد.
جهانگیری در ابتدای جلسه مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر، دستور آغاز بهره‌برداری از سد قیزقلعه را از طریق ارتباط زنده تلویزیونی صادر کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از دست اندرکاران احداث این سد، گفت: خوشبختانه وزارت نیرو اقدامات مهمی در بخش آب بخصوص در استان بوشهر انجام داده و پیام طرح‌های افتتاح شده امروز در بخش کشاورزی و آبیاری نوین نیز بیانگر توجه ویژه این استان به کمبود منابع آب و استفاده بهینه از آب است.
وی افزود: قطعا افتتاح سد قیز قلعه کمک شایانی به توسعه استان بوشهر و بویژه شهرستان دشتی خواهد کرد.
مدیر کل آب و فاضلاب استان بوشهر که در محل سد قیز قلعه حضور داشت در گزارشی با اشاره به افتتاح یک سد در هر 45 روز در کشور در طول دولت تدبیر و امید، ویژگی‌های فنی سد قیز قلعه را تبیین کرد و گفت: با توجه به هزینه‌های شیرین سازی آب دریا، این سد با گردآوری سیلاب‌های روان در همین بارش‌های هفته گذشته توانسته یک سوم از هزینه‌های احداث خود را برگرداند و در آینده سهم ویژه‌ای در افزایش راندمان بخش کشاورزی داشته باشد و مانع از فرونشست دشت‌ها در منطقه شود.
افتتاح بزرگترین طرح پرواربندی در جنوب کشور
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور بزرگترین طرح پرواربندی در جنوب کشور با ظرفیت سه هزار راس گوساله افتتاح شد.
جهانگیری با حضور در شهرستان دشتستان بزرگترین طرح پرواربندی در جنوب کشور را افتتاح و به همراه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از این طرح بازدید کرد.
ظرفیت سالانه تولید گوشت قرمز در این طرح 800 تن است و این طرح در زمینی به مساحت 55 هزار متر مربع اجرا شده است. گفتنی است سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح 520 میلیارد ریال بوده است.
افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی و جشنواره گردشگری روستایی
دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و جشنواره گردشگری روستایی استان بوشهر با حضور معاون اول رئیس‌جمهور کار خود را آغاز کرد.
جهانگیری با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان ضمن افتتاح دهمین نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره گردشگری روستایی استان بوشهر که با مشارکت 30 استان برگزار شده است از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.
از جمله صنایع ارائه شده در این نمایشگاه حصیربافی، عبابافی، زیورآلات سنگ و شیشه و تولیدات دریایی بود و همچنین تعدادی از روستاهای نمونه گردشگری در این نمایشگاه به معرفی جاذبه‌های خود پرداخته بودند.
افتتاح موزه موسیقی محلی بوشهر
موزه موسیقی محلی بوشهر با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در شهرستان تنگستان افتتاح شد.
دکتر جهانگیری با حضور در شهرستان تنگستان موزه موسیقی محلی بوشهر در روستای احمدآباد را افتتاح و به همراه وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران از استان بوشهر به عنوان استانی با ظرفیت‌های بسیار بالا در بخش‌های مختلف یاد کرد و گفت: در این سفر تلاش شد به طرح‌ها‌یی که در سطح استان و مرتبط با مسائل مردم استان است پرداخته شود.
دکتر جهانگیری یکی از ظرفیت‌های پراهمیت استان بوشهر را گردشگری دانست و اظهار داشت: استان بوشهر هم از نظر طبیعت و هم از نظر تاریخی جاذبه‌های فراوانی دارد که می‌تواند گردشگران را به خود جذب کند.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش بوم گردی در استان بوشهر تصریح کرد: تعداد زیادی از روستاهای استان بوشهر در زمینه بوم گردی فعال شده‌اند و فقط در سال جاری 19 خانه روستایی به اماکنی برای بوم گردی تبدیل شده‌اند و اینگونه طرح‌ها مورد استقبال مردم و گردشگران قرار گرفته است.
دکتر جهانگیری افزود: اگر به دنبال اشتغالزایی سریع و تاثیر مثبت در زندگی و معیشت مردم هستیم باید به بخش گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تعداد گردشگران خارجی در کشور از روند رو به رشدی برخوردار بوده است گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، مانع از سفر گردشگران خارجی به کشورمان می‌شوند اما گزارش‌ها بیانگر آن است که در سال 97 که شروع تحریم‌های آمریکا بود و در سال 98 هرسال 30 درصد به میزان گردشگران خارجی اضافه شده است.
سایر اخبار این روزنامه
ایران صدرنشین رشد تولید در آمار انجمن جهانی فولاد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح 23 طرح عمرانی، کشاورزی و گردشگری در استان بوشهر وخامت حال سلطان قابوس؛ عمان در تدارک انتخاب جانشین شعاردرمانی بس است ماجرای سه جسد بانک نسیم شهر بهارستان تهران زن قاچاقچی تهرانی با 109 کیلو حشیش دستگیر شد نگرانی سازمان همکاری اسلامی ازتبعات قانون شهروندی هند بر مسلمانان دکتر روحانی در دیدار وزیرخارجه هند: آمریکا ناگزیر است قبل یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری دست از فشار حداکثری بر ایران بردارد انتقاد وزیر بهداشت از برخی ائمه جمعه: می‌گویند دارو گران است ولی نمی‌پرسند چطور با تحریم، دارو تهیه می‌کنید ایران با ادامه بد عهدی ارو|ا گام پنجم را برمیدارد با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی بخش ثانویه رآکتور آب سنگین اراک راه‌اندازی شد استمداد از رهبری برای حل مشکل FATF در مراسم معارفه سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد تاکید لاریجانی بر پرهیز از تنازعات سیاسی پیکر مرحوم آیت‌الله خلخالی در مشهد تشییع شد برگزیدگان بیستمین جشنواره ابوریحان بیرونی معرفی شدند