سراسقف مسیحیان قدس از فلسطینی‌ها حمایت کرد با مواد سمی ترور شد!

در پی پاشیدن موادی سمی در اطراف منزل «عطاءالله حنا» سراسقف کلیسای رم ارتدوکس در قدس‌اشغالی، وی به بیمارستان منتقل شد. «الیف صباغ» کارشناس سیاسی فلسطینی در همین زمینه به شبکه «المیادین» گفته، شک‌هایی درباره تلاش برای ترور حنا از طریق همین مواد سمی وجود دارد. ماده‌ سمی که در اطراف منزل وی به کار رفته به سیستم عصبی بدن آسیب می‌زند پس جای تعجب نیست که حنا نمی‌تواند از جا برخیزد یا به شکل طبیعی راه برود.
به گزارش فارس، صباغ افزود، قبل از پاشیدن این مواد سمی به کارمندان وزارت دارایی مرخصی داده شده اما به حنا هیچ هشداری مبنی بر عدم خروج از منزل داده نشده است. فقط اعلامیه‌ای روی در کلیسا چسبانده بوده‌اند که در آن بدون هیچ جزئیاتی اعلام شده بوده مواد سمی در این منطقه پاشیده خواهد شد!
صباغ ضمن اعلام اینکه حال «عطاءالله حنا» پس از بازگشت از بیمارستان مجددا بد شده است، افزود: «تلاش شده با شرکت مسئول در پاشیدن مواد مذکور تماس گرفته شود اما آنها تلفنی پاسخی نداده‌اند و از وی خواسته‌اند نامه بفرستد یا شخصا به این شرکت که در منطقه‌ای نزدیک به تل‌آویو قرار دارد، برود».
«عطا الله حنا» روز دوشنبه به شبکه «المیادین» گفته، به دلیل دفاعش از مسئله فلسطین مورد هدف قرار گرفته و برای درمان به اردن خواهد رفت. می‌کیله وزیر بهداشت فلسطین هم اعلام کرده، حنا سریعا به اردن خواهد رفت تا چند روز در یکی از بیمارستان‌های این کشور تحت درمان قرار بگیرد.