اعتصاب ها به آلمان رسید/هواپیمایی لوفت هانزا : کریسمس پرواز نداریم

در حالی که تنش‌ها در فرانسه بین دولت و اتحادیه‌های کارگری همچنان ادامه دارد و اتحادیه‌ها اعلام کرده‌اند به خاطر شکست مذاکرات با دولت، اعتصاب سراسری خود را در تعطیلات کریسمس نیز ادامه خواهند داد از آلمان نیز خبر می‌رسد به دنبال شکست در مذاکرات اتحادیه خدمه پروازی آلمان، وضعیت خدمت‌رسانی به مسافران در آستانه تعطیلات کریسمس در‌هاله‌ای از ابهام فرو رفت.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اتحادیه بخش خدمه پروازی آلمان روز یکشنبه با اعلام عدم موفقیت در مذاکرات با شرکت هوایی «لوفت‌هانزا» اعلام کرد که اعضای این اتحادیه می‌توانند از روز دوشنبه دست به اعتصاب بزنند، هرچند که سه روز ۲۴، ۲۵ و ۲۶ دسامبر (سه‌شنبه تا پنجشنبه) که روزهای اصلی تعطیلات کریسمس هستند، از اعتصاب مستثنا شده‌اند.
به گزارش فارس سخنگوی اتحادیه خدمه پروازی آلمان در این زمینه گفت: «در حالی که موافقت کرده‌ایم جزئیات این گفت‌‌وگو را فاش نکنیم، اما  متاسفانه باید بگویم که هیچ راه‌حلی وجود ندارد و ما به توافق نرسیدیم». مذاکرات این اتحادیه با شرکت لوفت‌هانزا بر سر رسیدگی به شرایط نامساعد خدمه پروازی است.کارکنان لوفت‌هانزا چندین ماه است که با این شرکت هواپیمایی درخصوص شرایط کاری و وضعیت حقوقی خود در جدال هستند و خواستار افزایش حقوق شده‌اند.
در فرانسه نیز به دنبال اعتصاب‌ها‌،مسافران در سراسر این کشور در روزهای آغازین سال نوی میلادی با مشکل روبه‌رو شد‌ه‌اند. آنها روزهای آغازین تعطیلات کریسمس (تولد حضرت عیسی مسیح ) را با کنسلی قطارها، ترافیک جاده‌ها و اعصاب ناآرام ناشی از اعتصاب اتحادیه‌های فرانسه آغاز کردند و در حال حاضر نیز هیچ نشانه‌ای از اتمام این اعتصاب وجود ندارد. سامانه «حمل‌ونقل ریلی در فرانسه» پیش‌تر اعلام کرده بود که در تعطیلات آخر هفته امکان سفر برای 850 هزار دارنده بلیت را فراهم می‌کند، اما در حال حاضر تنها نیمی از قطارهای این سیستم فعال هستند و همگان امکان استفاده به موقع از قطارها را ندارند«.امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه‌، روز شنبه از اعتصاب‌کنندگان خواسته بود تا با روحیه «مسئولیت‌پذیری»  و «مشارکت و همدلی » به مشکلات پیش‌آمده برای شهروندان و مسافران داخلی و خارجی این کشور پایان دهند.