صادق خرازی :2 اصلاح طلب در مجلس بهتر از ۸۰ آدم فیکِ بازیگر

دبیرکل حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان گفت: با هرگونه ائتلافی که فیک سازی کند، مخالف هستم. دو اصلاح‌طلب در مجلس بهتر از ۸۰ آدم فیکِ بازیگر است.«سیدمحمدصادق خرازی» که با خبرآنلاین گفت و گو می کرد با بیان این مطلب تاکید کرد: ائتلاف یک دروغ است و نتیجه‌اش می‌شود این که یک فرد تا اعماق وجودش راست (جناح راستی) است اما ادای روشنفکری و اصلاحات در می‌آورد تا جایی که می‌تواند رهبران اصلاحات را فریب دهد.  این فعال سیاسی  با تاکید بر این که انتخابات آینده انتخابات پیچیده‌ای است،  درباره نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس و نقش راهبری رئیس دولت اصلاحات گفت: نمی دانم  برنامه جریان اصلاح‌طلب در این خصوص چیست. اما از عقلا و خردمندان اصلاحات صدای مصالح ملی به گوش می‌رسد. من سخنگوی آقای خاتمی نیستم. اگر شاخصه‌های کلی چند دولت بعد از جنگ را ببینید نشان می‌دهد که دولت آقای خاتمی موفق بوده‌ است. او برای مدیریتش روش دارد؛ اعتماد می‌کند و واگذار می‌کند. اما حوادث سال ۸۸ آقای خاتمی را محدود کرد. انتظارات شما از یک آدم محدود نمی‌تواند بیش از این باشد.همان فردی که محدودیت داشت، توانست از سال ۹۲ تا ۹۶ مردم را پای صندوق رای بیاورد. این نشان‌دهنده این است که مردم به او باور دارند اما خودش قدرت عمل زیادی ندارد. این فرد در شرایط بحرانی می‌تواند امضای سفید داشته باشد اما آیا قدرت تماس با قدرت‌ها را داشته است؟
دبیرکل حزب ندای ایرانیان همچنین در تحلیل خود از اصولگرایان با بیان این که اصولگرایان قربانی غرور تاریخی خودشان شدند افزود:  این نگاه دیگر جواب نمی‌دهد، در خود اصولگرایان هم جواب نمی‌دهد، نسل جدید اصولگرایان تهدید جدی اصولگرایان هستند .
خرازی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره بحث استیضاح و  استعفای رئیس جمهورکه به تازگی از سوی برخی مطرح شده است گفت: رهبری انقلاب نمی‌گذارد که دولت سقوط کند. من احتمال این موضوع را یک در هزار هم نمی‌بینم که رهبری اجازه دهند مجلس وارد استیضاح رئیس‌جمهور شود مگر این‌که شرایط کشور به گونه‌ای شود که آقای روحانی بخواهد در مقابل همه‌چیز بایستد.
این تحلیل گر مسائل سیاسی درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400  و نامزدهای احتمالی گفت: فکر می‌کنم آقای لاریجانی  برای ۱۴۰۰ توافق ناگفته و نانوشته‌ای با آقای روحانی و بخشی از اصلاحات دارد، بخشی از اصلاحات به دنبال آقای لاریجانی هستند. وی درباره حضور سردار سلیمانی نیز گفت: سردار سلیمانی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری بی میل است.بنا به گفته خرازی، «سرویس‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و عربستان برای سقوط و فروپاشی ایران در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی می‌کنند و یکی از سرنوشت‌سازترین سال‌های پیش رو همان ۱۴۰۰ خواهد بود.» و اگر جامعه و حکومت بتوانند مقاومت و شرایط را درست مدیریت کنند، می‌توان از این بحران عبور کرد.