دیروز باز هم علی مطهری برای استیضاح وزیر کشور امضا جمع کرد ولی یکبار دیگر هیات رئیسه نسبت به تعداد امضاهای لازم تردید ایجاد کرد

اعلام وصول نشدنی!
همدلی| برای بار چندم است که طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از سوی نمایندگان آماده می‌شود، اما هیات رییسه مجلس شورای اسلامی آن را اعلام وصول نمی‌کند. هر بار هم برای این عدم اعلام وصول خود دلایلی را مطرح می‌کند و گاهی هم آن قدر این اعلام وصول طول می‌کشد که تعداد امضاها از حد نصاب می‌افتد. حالا این بار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از حوادث افزایش قیمت بنزین در آبان ماه گذشته در کشور بر آن شدند تا رحمانی فضلی را بالاخره استیضاح کنند. علی مطهری نماینده تهران که برای این کار پیشگام شده بود، بیشتر از همه در این مسیر تلاش می‌کند. او هفته پیش هرچه تلاش کرد تا استیضاح اعلام وصول بشود، نشد، در نتیجه اعلام کرد که حتما این هفته منتظر اعلام وصول استیضاح وزیر کشور است. مطهری روز گذشته برای بار دوم برای این استیضاح امضا جمع کرد، اما باز هم این استیضاح اعلام وصول نشد.
39نماینده طرح استیضاح وزیر کشور را در سوم آذر امضا کردند، اما تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند، با این وجود تعداد امضاکنندگان از حد نصاب نیفتاد و قرار بر این بود در جلسه یک دی ماه مجلس طرح استیضاح وزیر کشور اعلام وصول شود اما در این جلسه هم اعلام وصول نشد.
در جلسه علنی مجلس در ۲۶ آذر مصطفی کواکبیان نماینده مجلس خطاب به عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، گفت: دستور آقای لاریجانی برای اعلام وصول استیضاح وزیر کشور را اجرا کنید. وی افزود: طرح استیضاح آقای رحمانی فضلی نصاب لازم را دارد و اگر امروز بگذرد فرصت این هفته را از دست می‌دهیم.این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در واکنش به عدم اظهار نظر رئیس جلسه گفت: اگر نمی‌خواهید نظر بدهید اشکال ندارد، اما غیر از شهدای امنیت چند ده نفر از مردم نیز مظلومانه در حوادث آبان‌ماه جان باختند و ما در قبال آن‌ها مسئولیت داریم.


علی مطهری هفته گذشته در گفت‌وگویی اظهار کرد: استیضاح وزیر کشور امضای کافی برای اعلام وصول داشت و این مطلب مورد تایید آقای لاریجانی رئیس مجلس هم قرار گرفت. ما اصرار داشتیم تا خود ایشان اداره جلسه را دارد استیضاح اعلام وصول شود، ایشان به ما قول داد که این کار انجام شود، ولی ایشان جلسه را ترک کرد و آقای مصری به جای ایشان نشست.
وی افزود: آقای لاریجانی به آقای مصری گفت که استیضاح امضای لازم را دارد آن را اعلام وصول کنید. ما به آقای مصری گفتیم دستور بدهید استیضاح اعلام وصول شود اما ایشان گفت مگر من سرباز آقای لاریجانی هستم؟ چرا خودش این کار را نکرد؟ چرا این موضوع به نام من تمام شود؟
طراح استیضاح وزیر کشور اشاره کرد: متاسفانه این استیضاح امروز(26آذر) اعلام وصول نشد اما به ما قول دادند یکشنبه آینده(روزگذشته) آن‌ را اعلام وصول کنند و اگر این کار انجام نشود من شخصا تصمیم مقتضی را در این باره خواهم گرفت.
اما یکشنبه هم آمد ولی خبری از اعلام وصول نشد. خبرگزاری مهر از صحن مجلس روزگذشته گزارش داد که در جلسه مجلس در نوبت عصر علی مطهری که عهده‌دار جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر کشور است، به جایگاه هیئت رئیسه رفت و با اعضای هیئت رئیسه رایزنی کرد.
علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در این باره به مهر گفت: هیئت رئیسه و آقای مطهری در مورد عدد امضاهای استیضاح وزیر کشوراختلاف نظر دارند. وی افزود: هیئت رئیسه معتقد است که امضاهای طرح استیضاح وزیر کشور، عدد قانونی برای اعلام وصول را ندارد، اما آقای مطهری معتقد است که امضاهای استیضاح وزیر کشور دارای نصاب قانونی می‌باشد.
در این باره قاسم میرزایی نیکو نماینده مجلس درباره علت اعلام وصول نشدن استیضاح وزیر کشور در مجلس به همدلی می‌گوید: علی مطهری روزگذشته دوباره از کسانی که همان اول امضا کرده بودند، امضا گرفت.وی عنوان می‌کند: یکشنبه حدود ۱۴ امضا جمع شد تا دوباره روند استیضاح وزیر کشور طی شود.
میرزایی نیکو مطرح می‌کند: هیئت رئیسه، علی اصغریوسف نژاد را برای بررسی کسانی که قانع نشدند و تعداد و نوع امضای کسانی که استیضاح را درخواست کرده بودند تفاوت داشت مسئول کرده است. این نماینده مجلس ادامه می‌دهد: در عین حال با این که شمردند بازهم تعداد کسانی که خواهان ادامه روند استیضاح هستند، بالا بود، ولی هیئت رئیسه نپذیرفت. میرزایی نیکو می‌گوید: علی مطهری دیروز از تمام کسانی که همان اول امضا کرده بودند، امضا گرفت. چون همان اول حدود ۴۰ امضا جمع شد، اما با لابی‌گری‌هایی که انجام شد بعضی از افراد امضای خود را پس گرفتند.