مقام سابق آمریکا: پنتاگون مخالف خروج ترامپ از برجام بود

"مایکل مالروی" مسئول سابق میز خاورمیانه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون با خروج واشنگتن از برجام مخالف بود.
مالروی در مصاحبه‌ای با نشریه فارین پالیسی، در شرح دلیل مخالفت پنتاگون با خروج آمریکا از برجام گفت: دلیل مخالفت وزارت دفاع آمریکا با خروج از برجام این نبود که برجام توافق خوبی بوده است بلکه بخاطر این بود که برجام می‌توانست مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شود.
مالروی که افسر سابق شبه نظامی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود،‌ ریاست بر سیاست دفاعی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در خاورمیانه را برعهده و بر روند خروج واشنگتن از برجام و تشدید تنش واشنگتن با تهران نظارت داشت.
دونالد ترامپ در اریبهشت سال گذشته بطور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران را از سر گرفت.


مالروی افزود: اگر بخواهیم صادقانه درباره توافق با ایران حرف بزنیم، باید بگوییم قرار نیست که یک توافق ایده آل با ایران برسیم.
وی در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت که برجام همه مسائل را پوشش نمی‌داد و این انتقادی است که می‌توان نسبت به این توافق وارد دانست. برجام باید حفظ می‌شد و بجای خروج از این توافق، دولت آمریکا می‌توانست برای جبران نقایص آن، به یک توافق مکمل فکر می‌کرد.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: باید ایرانی‌ها را به میز مذاکره بازگردانیم. پرهیز از جنگ در خاورمیانه و درگیری با ایران، یکی از اولویت‌هایی بود که جیمز متیس (وزیر دفاع سابق) آمریکا آن را به ما گوشزد می‌کرد.
« جیمز متیس وزیر دفاع همیشه تاکید داشت که هیچ جنگ دیگری نباید در خاورمیانه ایجاد نشود و نباید وارد درگیری نظامی با ایران شد... زیرا اگر چنین جنگی دربگیرد، هزینه‌های و خسارات سنگین انسانی و مالی خواهد داشت و خاورمیانه را بی‌ثبات‌تر خواهد کرد».
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد: بررسی پیشنهاد ژاپن برای شکستن تحریم ها معاون گمرک کشور: صادرات کشور از واردات، پیشی گرفته است عراقچی: مشورت‌های ایران و ژاپن ادامه می‌یابد پیشنهاد ماهاتیر محمد برای مقابله با اقدامات تنبیهی و یکجانبه علیه کشورها: معامله با «دینار طلا» را برای شکستن تحریم‌ها در نظر بگیریم «مسیحیت امروز»: به خاطر مسیح، ترامپ را برکنار کنید رئیس سازمان مدیریت بحران خبر داد: موافقت رهبری با برداشت 4000 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات اهواز مقام سابق آمریکا: پنتاگون مخالف خروج ترامپ از برجام بود گفتاری از آیت‌الله حاج‌شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با اعضاء ستاد همایش دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی رابطه حوزه‌های علمیه و مرجعیت شیعه با قرآن کریم انگلیس زیر تیغ «برگزیت» و پیامدهای خروج از اتحادیه اروپا فرمانده هوانیروز ارتش: هوانیروز ارتش به فناوری سامانه دید در شب دست یافت 134 دانشجوی متخلف از ادامه تحصیل در رشته پزشکی منع شدند مدیرعامل شرکت مترو؛ ایستگاه متروی مولوی با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود اطلاعات سپاه 5 مدیر دانشگاه علوم پزشکی البرز را دستگیر کرد سخنی مشفقانه با امام جمعه قزوین یادداشت مدیرمسئول آیا خبر دارید؟