قیمت گازوئیل در لایحه بودجه 99 افزایشی ندارد

سازمان برنامه و بودجه به گزارش روز گذشته خراسان با تیتر «رمزگشایی از قیمت گازوئیل در بودجه 99» واکنش نشان داد و هرگونه افزایش قیمت گازوئیل در لایحه بودجه را تکذیب کرد. خراسان در گزارش روز گذشته خود با اشاره به جدول تبصره 14 لایحه بودجه 99 و وجود برخی ابهامات درباره قیمت گذاری فراورده‌های نفتی، خواهان رفع ابهام در زمینه قیمت گازوئیل در سال گذشته شده بود که سازمان برنامه و بودجه با ارائه توضیحاتی تاکید کرد :هیچ افزایش قیمتی برای گازوئیل در بودجه 99 پیش بینی نشده است.
در جوابیه روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه به گزارش خراسان آمده است: در سال 98 منابع حاصل از فروش داخلی فراورده‌های نفتی 455949 میلیارد ریال بوده که در جدول تبصره (14) قانون بودجه سال 98 کل کشور درج شده است.
در لایحه 99، مبلغ مذکور در بند‌ (1) با توجه به رشد مصرف حداقلی فراورده‌ها و با لحاظ عدم افزایش نرخ این فراورده‌ها به 460737 میلیارد ریال می‌رسد. همچنین با توجه به افزایش نرخ بنزین و اجرای طرح سهمیه‌بندی در سال 98، درآمد حاصل از این افزایش در سال 99 معادل 310.000 میلیارد ریال می‌شود که در مجموع، کل درآمد حاصل از فروش فراورده‌های نفتی حدود 770737 میلیارد ریال خواهد بودکه در تبصره (14)‌ لایحه بودجه سال 99 کل کشور درج شده است.
با توجه به موارد اشاره شده، ادعای افزایش قیمت گازوئیل در بودجه سال 99 هیچ‌گونه سندیت و مبنای کارشناسی نداشته و در لایحه بودجه سال 99 کل کشور هیچ افزایشی برای گازوئیل منظور نشده است. با این توضیح سازمان برنامه و بودجه به نظر می رسد مسئولان دولتی  بر این تصمیم خود که «هیچ گونه خدمات و کالای دولتی در سال آینده افزایش قیمت نخواهد داشت» مصمم هستند .