برخورد پمپ بنزینی با اختلاس و نسخه بادی برای بوسنی!

ماهشهر از زاویه ای دیگر 
یک تلویزیون اینترنتی داخل کشور گزارشی از وضعیت شهر ماهشهر پس از اعتراض‌های آبان ۹۸ پخش کرده که بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشته است. این گزارش  توسط حامد هادیان  از روز نامه نگاران اصولگرا تهیه شده  که سابقه حضور در  جمع مدافعان حرم و  مناطق مختلف زلزله زده و سیل زده در برهه های مختلف را داشته  است. ساکنان این شهرک در سخنان خود مدام از فقر، بیکاری و تبعیض انتقاد می‌کنند. مردی حدود 40 ساله به گزارشگر می گوید: «من لیسانس دارم اما بیکارم. این جا پر از شرکت است اما هر مدیری از ۸۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر آمده و ۴۰ نفر را با خود آورده است و مردم بومی را استخدام نمی‌کنند.» در این فیلم مردم بارها از بیکاری، فقر و تبعیض سخن می‌گویند. در ابتدای برنامه صدای یکی از ساکنان ماهشهر پخش می‌شود که می‌گوید: «در هر خانه‌ای دو نفر بیکار هستند، در این جا ۲۰ پتروشیمی وجود دارد، چرا باید بچه‌های ما بیکار باشند؟» فرد دیگری می‌گوید «الان یک شنبه است این همه جوان باید سر کار باشند یا این‌جا؟ این جا هر روز جمعه است.» یکی دیگر از مردم در این ویدئو می گوید: «مشکل مردم بنزین نبود، منتظر جرقه بودن، مردم خسته شدن، مردم ترکیدن از فقر، بیکاری و تبعیض.» برخی هم از این که آن ها را با داعشی ها مقایسه کرده اند، دلگیر بودند. پایان دهنده این گزارش سخنان یکی از شهروندان است که می‌گوید «در این منطقه پولدار کسی است که ناهار داشته باشد.» کاربری نوشت: «در این تحولات و البته اغتشاشات اخیر مشخص شد که خیلی از اعتراضات به خاطر تبعیض هایی است که به دلیل نبود مدیریت صحیح  ایجاد شده و متاسفانه یک عده معاند  هم از این بستر سوءاستفاده می کنن و مقاصد امنیتی و سیاسی شون رو پیش می برن  .»
 
 


پیشنهاد بادی برای سارایوو
یکی از خبرهایی که بعد از حدود 20 روز دوباره در فضای مجازی با بازتاب زیادی همراه بود، مربوط می شود به صحبت های شهردار تهران در دیدار با شهردار سارایوو که اعلام کرده آماده است برای حل مشکل آلودگی هوای سارایوو مشاوران و شرکت‌های فعال در این زمینه را به سارایوو معرفی کند. کاربران از این که قرار است شهردار آلوده ترین شهر این روزهای جهان به شهرهای کشورهای دیگر برای کاهش آلودگی هوا کمک کند، اظهار نگرانی کردند. کاربری با نوشتن یک مصرع شعر معروف نوشت: «کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.» کاربر دیگری نوشت: «باز خوبه 20 روز پیش شهردار تهران این حرف رو زده اگه این روزا گفته بود که ...» کاربری هم نوشت: «احتمالا پیشنهاد برگزاری جلسات دعا برای وزش باد رو می خواسته بهشون بده!»
 
نرگس در بیمارستان
یکی از تصاویر پربازدید در روزهای گذشته مربوط به تصویر عیادت برخی از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس و چند چهره سینمایی از نرگس کلباسی بود. کلباسی یکی از چهره های فعال در زلزله کرمانشاه بود که ماه ها در مناطق زلزله زده حضور داشت و در تکاپو برای ساخت سرپناه برای زلزله زدگان بود و با جلب کمک های مردمی، چند روستا را بازسازی کرد. او چند روزی است که به خاطر بیماری در بیمارستان بستری شده و چند عمل جراحی رویش انجام شده است البته اعلام شده به زودی مرخص می شود. کاربران با تقدیر از تلاش های او برایش آرزوی سلامتی کردند. کاربری نوشت:  «من هر وقت کم‌میارم می شینم استوری های نرگس کلباسی رو می بینم ... این آدم نماد انسانیته، پر از حس خوب و انرژی مثبت.»
 
 
کارمند جایگاه را مامور مقابله با اختلاس کنید
بعد از گران شدن بنزین فیلم های فرار راننده ها برای نپرداختن پول سوخت شان زیاد بازنشر شده است. در یکی از این ویدئوها که در فضای مجازی پر بازدید شده راننده 206 بعد از سوخت گیری فرار و اپراتور پمپ بنزین که احساس می کند نمی تواند به خودرو برسد با آجر شیشه عقب خودرو را می شکند. کاربران به این ویدئو واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «فکر کردین دارین از کی دزدی می کنین، پول اون باک بنزینی رو که ندین باید کارگر جایگاه از جیبش بذاره.» کاربر دیگری نوشت: « این کارمندان شریف پمپ بنزین  را هم  کنار مسئولان مبارزه با اختلاس قرار بدن، حتی اگه نمی گرفتنشون لااقل یه ضربه ای بهشون میزدن!»
 
تلاشگر خستگی ناپذیر اهوازی
خوزستان در حالی که در مشکلات مدیریتی مسئولانش غرق شده است، هنوز مردمانی دارد که می توانند پشت همه مشکلات را خم کنند. ویدئوی تلاش یکی از همین مردم سختکوش اهوازی روز گذشته فراگیری زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. در شرح این ویدئو نوشته شده: «یک نگهبان ساده ساختمان با درآمد ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان تصمیم گرفته به جای گذاشتن پست و استوری در فضای مجازی و لعن و نفرین به مسئولان، به مردم کمک کنه.» نکته جالب توجه هم این که این مرد با یک ویلچر به داخل آب رفته تا افرادی را که گرفتار شده اند، نجات دهد و وقتی می خواهند به او پول بدهند قبول نمی کند. کاربران زیادی بر این باورند که مردم خوزستان با همه مشکلاتی که دارند بازهم در تنگناها به کمک هم می آیند.