«پپه» جهرمی، دروغ گازی وتهران شهر بی دفاع!

این هفته طبق روال هفته های گذشته هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد در شبکه های اجتماعی  و فضای مجازی را باهم مرور می کنیم.
 
7مقاله پر بازدید از ویکی پدیا
زهرا امیرابراهیمی: بازیگری که در سال 1385 به دلیل افشای فیلمی از روابط خصوصی اش ایران را ترک کرده بود، به تازگی در گفت و گویی با یک شبکه آن ور آبی درباره اتفاق آن سال ها صحبت کرد.
مجید بهرامی: بنا به ادعای زهرا امیرابراهیمی، مجید بهرامی که بازیگر تئاتر بوده و در سال 1393 به علت سرطان جان خود را از دست داده عامل توزیع فیلم روابط خصوصی امیرابراهیمی بوده است.
کلاسیکو: ویژه برنامه فوتبالی به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور که در بستر فضای مجازی پخش شده، با رکورد بیش از دو میلیون بازدید در 48 ساعت، آینده جدیدی را برای برنامه های اینترنتی به نمایش گذاشت.
آندره‌آ استراماچونی: ماجرای بدهی استقلال به این مربی و کش و قوس های رساندن پول به او باعث شده نام این مربی هم در فهرست این هفته جای بگیرد.
نورعلی تابنده: در هفته ای که گذشت شایعه فوت نورعلی تابنده در فضای مجازی منتشر شد که خیلی زود تکذیب شد البته او که 92 سال دارد این روزها به دلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستان بستری است.
اعدام محسن لرستانی: شایعه‌ای مبنی بر  اجرای حکم اعدام برای این خواننده، در فضای مجازی دست به دست شد که از سوی وکیل این خواننده تکذیب شد.
در میان پربازدیدهای این هفته همچنان یک مقاله غیر اخلاقی وجود دارد.
 


7هشتگ داغ توئیتر از صبا رسانه
#عاقبت_غرب گرایی و #سراب_غرب: بسیاری از کاربران در روزهای گذشته با یادآوری وعده های دروغ غربی ها و با نمایش دادن چهره واقعی و بدون روتوش غرب، این دو هشتگ را داغ کردند.
#یکی دیگر از هشتگ های هفته گذشته عمدتا از خارج و  توسط طرفداران ربع پهلوی درباره حوادث آبان ماه و چهلم کشته  های این اغتشاشات مطرح شده است.
#کل_عشر_دقائق_یقتل_طفل_بالیمن: کاربران با انتشار تصاویری از کودکان یمنی که شهید شده یا در وضعیت بدی به سر می برند، جنایت وحشیانه سعودی ها را با استفاده از این هشتگ فریاد زدند.
#هشتگی نیز درباره ناآرامی های آبان و تیراندازی در آن  بعد از صحبت های  منتسب به وزیر کشور در مجلس داغ شد. ادعا شده او در پاسخ به این که چرا به سر شلیک شده؟ گفته است: «به پا هم زده‌اند!» و همین باعث ایجاد این هشتگ شده است. البته رئیس امور شوراهای مجلس گفته که اظهارات وزیر کشور در این کمیسیون به صورت تقطیع شده انتشار یافته است.
#دروغ_گاز: صف های طویل گاز در سیستان و بلوچستان باعث شده است تا  برخی کاربران با پخش صحبت های مسئولان در کارزار انتخاباتی 1396 که گفته بودند گاز به زاهدان رسید، از این هشتگ استفاده کنند.
#ایران: از هشتگ هایی است که مورد استفاده همه ایرانی هاست و در برهه های مختلفی داغ می شود.
 
7واژه فارسی پرجست وجو در گوگل
آلودگی هوای تهران: بعد از صحبت های شهردار تهران که خبر از وضعیت هشدار هوای تهران  و احتمال تخلیه شهر داده بود بسیاری برای دانستن آخرین وضعیت هوای تهران این واژه ها را جست وجو کردند.برخی کاربران با انتقاد از این حرف  شهردار،  تهران را شهر بی دفاع دانسته ومدعی شده اند که مسئولان به جای روش های زیر ساختی عمدتا دنبال زوج و فرد کردن خودروها و تخلیه شهر هستند .
روز خیاط: یکی از پر جست و جوترین واژه های این هفته به روز خیاط اختصاص دارد. 13 ژوئن  یا همان 21 آذر روز جهانی خیاط بود.
نام سورپرایز جهرمی: بعد از این که جهرمی از پهپاد پستی به عنوان سورپرایز رونمایی کرد، در توییتر از کاربران خواست نامی برای آن پیشنهاد کنند و در انتها نامی که بیشترین لایک را بگیرد، برای پهپاد انتخاب می شود. در نهایت پیشنهاد یکی از کاربران که «پَپِه» بود بیشترین لایک را گرفت ولی وزیر نام کاربر را که «سجاد» بود، روی پهپاد قرار داد.
عبدالمالک ریگی و عبدالحمید ریگی: به نظر می رسد با انتشار نسخه نمایش خانگی فیلم شبی که ماه کامل شد، بسیاری از کاربران برای آشنایی بیشتر با سرکرده پیشین گروهک تروریستی جندالشیطان و برادرش،  این نام ها را جست و جو کرده اند.
دانلود فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد: طبق روال همیشه با ورود فیلم جدید به نمایش خانگی بسیاری برای دانلود آن به سراغ گوگل می روند.
سریال وارش: این سریال که هم اکنون از شبکه 3 نمایش داده می شود، به عقیده برخی از مردم گیلان، توهین‌هایی به مردم گیلک داشته و مورد انتقاد قرار گرفته‌است.
7پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی
1. دلار شنبه ای 12,980 فروشنده ..
7.16 میلیون بازدید در ۳۵ کانال، تاریخ انتشار: 9/21
2. سورپرایز ویژه آذری جهرمی وزیر ارتباطات
5.35 میلیون بازدید در ۲۳۰۱ کانال، تاریخ انتشار: 9/21
3. جاسازی قرص در کیک ها عمدی بوده
5.28 میلیون بازدید در  ۱۱۴۳ کانال، تاریخ انتشار: 9/22
4. تعطیلی تمام مدارس استان تهران به دلیل آلودگی
5.09 میلیون بازدید در ۱۶۶۰ کانال، تاریخ انتشار: 9/23
5. رختکن استقلال پیش از دیدار با شاهین بوشهر
4.58 میلیون بازدید در ۳۵۴ کانال، تاریخ انتشار: 9/23
6.پشت صحنه کلاسیکو
3.97 میلیون بازدید در  ۹۳ کانال، تاریخ انتشار: 9/24
7. عکس منتشر نشده از لحظه دستگیری صدام
3.86 میلیون بازدید در 645 کانال، تاریخ انتشار: 9/23