وزیر امور هنری عمان در دیدار سفیر کشورمان تاکید کرد؛ جایگاه جذاب هنر ایران در جهان

خانم سعاد بنت محمد اللواتیه وزیر امور هنری سلطنت عمان روز چهارشنبه با اشاره به تاریخ دیرینه و روابط مستحکم دو کشور عمان و ایران، تاکید کرد، جایگاه هنر ایرانی در جهان بسیار جذاب و برجسته است.
به گزارش سفارت ایران در عمان، وی که در دیدار حجت‌الاسلام محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با اعلام این مطلب افزود، وزارت تازه تاسیس امور هنری در ابتدای راه قرار دارد و امیدواریم از تجربیات و سابقه دیرینه تاریخ هنری ایران در زمینه‌های فیلم، هنرهای تجسمی و موسیقی‌های محلی و سنتی بهره ببریم.
شاهرودی نیز در این دیدار با تبریک انتصاب سعاد اللواتیه به وزارت امور هنری، اقدام سلطان عمان در تشکیل این وزارتخانه را نشان‌دهنده توجه ویژه عمان به هنر و نقش آن در توسعه انسانی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت عظیم هنرمندان خود آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف هنری همکاری داشته باشد.
سیدعلی موسوی‌زاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن برشمردن ظرفیت‌های همکاری در زمینه‌ هنری به تشریح برخی فعالیت‌های پیگیری شده بین ایران و عمان پرداخت و بر ضرورت حمایت مسئولان دو کشور از گسترش همکاری‌های مشترک فرهنگی و هنری تاکید کرد.


بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های هنری دو جانبه و ضرورت توسعه آن و همکاری نهادها و موسسات مختلف فیلم، نمایش، هنرهای تجسمی، عکس و موسیقی سنتی دو کشور از دیگر محورهای این دیدار اعلام شد.
جمهوری اسلامی ایران و عمان دارای روابط گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف هستند و همین امر موجب شده است تا مسئولان دو کشور هر از چندگاهی برای توسعه بیش از پیش این روابط در ابعاد مختلف به پایتخت‌های یکدیگر سفر کنند.
سایر اخبار این روزنامه
ثبت‌نام مسکن ملی در استان تهران از شنبه آینده رئیس‌جمهور: آمریکایی‌ها ناچارند دست از تحریم بردارند مرکل، صدر اعظم آلمان: مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم اعتراض 17 عضو مجلس نمایندگان آمریکا به جنگ اقتصادی آمریکا علیه شهروندان ایرانی تحلیل سیاسی هفته راهپیمایی هزاران تن در ایالت‌های مختلف آمریکا در حمایت از استیضاح ترامپ ایران جزو نام‌آورترین کشورهای دنیا در حوزه بیوتکنولوژی است برگزاری جشنواره «یلدا به خیر و خرید» در فروشگاه‌های شهروند وزیر امور هنری عمان در دیدار سفیر کشورمان تاکید کرد؛ جایگاه جذاب هنر ایران در جهان داوطلبان احراز صلاحیت نشده تا اول دی فرصت اعتراض دارند خوزستانی‌ها خواستار کمک رسانی از دیگر استان‌ها وزیر راه و شهرسازی: خطوط پرترافیک ریلی برقی می‌شوند اخبار کوتاه وزارت اطلاعات خبر داد: استرداد 230 هکتار از اراضی منطقه اوشان دومین مجمع گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای در تهران با حضور مقامات امنیتی هفت کشور برگزار شد