بخش‌هایی از اهواز همچنان در محاصره آب

اهواز - خبرنگار کیهان:
پس از گذشت 48 ساعت از بارندگی در اهواز همچنان برخی مناطق شهر در محاصره آب و فاضلاب هستند.
هرچند آب در مناطق محدودی فروکش کرده ولی وضعیت در برخی مناطق شهر مثل کمپلو، زیتون، پاداد، شهرک دانشگاه و مرکز شهر، خیابان انقلاب و همچنین کوت عبدالله در شهرستان کارون بحرانی است و مردم به علت حجم بالای آب امکان تردد ندارند و در منازل مسکونی خود حبس شده‌اند و مدارس هم از روز دوشنبه تعطیلند.
یکی از اهالی شهرک دانشگاه به خبرنگار ما گفت: روز اول آب تا درون منازل آمد و بیشتر خانه‌های ویلایی دچار آبگرفتگی شدند و تا امروز که دو روز از بارندگی می‌گذرد هنوز زندگی به وضعیت عادی بازنگشته است.


خانم زربخش با بیان اینکه آب همچنان تا سکوی مقابل خانه ما که حدود نیم‌ متر بالاتر از سطح خیابان است می‌رسد، می‌افزاید: خدا کند فاضلاب مخلوط با آب بیماری برایم ایجاد نکند.
وی ادامه می‌دهد: خیابان‌های ابتدای شهرک دانشگاه تماما زیر آب است و ارتفاع آب در برخی نقاط به 70 سانتی‌متر هم می‌رسد.
بهرامی ساکن منطقه کمپلو، شیخ بهایی جنوبی نیز می‌گوید: از دو روز پیش تاکنون آب همچنان خیابان‌ها را احاطه کرده است.
وی با بیان اینکه مناطق همجوار مثل کوی علوی، کیان، غزنوی و فراهانی نیز وضعیتی نامطلوب دارند، می‌افزاید: سپتیک علوی وظیفه جمع‌آوری آب این مناطق را بر عهده دارد که وضعیت موجود نشان می‌دهد ظرفیت لازم برای این کار را ندارد.
این جوان اهوازی که از روز سه‌شنبه مشغول تخلیه آب از منزل و شست‌وشو و پاک‌سازی است، می‌گوید: اواخر شب چهارشنبه جوانان طلبه و بسیجی بسته‌های نان و آب ‌معدنی در میان اهالی توزیع کردند چون مردم نمی‌توانند برای تهیه ارزاق از خانه خارج شوند.
در شهرستان کارون نیز وضعیت بحرانی است و آب به منازل مسکونی نفوذ کرده و خسارات بسیاری برجای گذاشته است.
فرماندار شهرستان کارون از مشارکت شرکت‌های ملی حفاری، صنایع فولاد و توسعه نیشکر در تخلیه آب در این شهر خبر داد.
معصومه خنفری احتمال تخلیه کامل آب از منطقه را تا روز شنبه تخمین زد.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز در جلسه روز سه‌شنبه شورا در این رابطه بیان داشت: در این حادثه ما فقط اقدام به تعطیلی مدارس کردیم، در حالی که می‌توانستیم به مردم هشدار بدهیم که کدام مناطق در معرض آسیب هستند تا حداقل خود مردم فکری کنند.
«محمدجعفر فلسفی» تصریح کرد: قاعدتا ما باید سناریو‌های مختلفی برای مواجهه با باران در شهر داشته باشیم، حتی بازه زمانی بارش هم باید مدنظر قرار بگیرد و بر آن اساس، اقدام و شرایط مدیریت شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: اهواز با یک سیستم نیم‌بند فاضلاب که 50درصد آن فرسوده است روبه‌رو شده است.
علیرضا عالی‌پور بیان کرد: یک خط فاضلاب زیر آیلند وجود دارد که سال‌های سال است لایروبی نشده و تخریب و بازسازی آن نیز به گفته مسئولان آبفا بیش از یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد به همین خاطر آب در واقع از روی آسفالت دارد وارد این ایستگاه می‌شود.