دردسر جدید شهرخودرو

تیم شهرخودرو که باید به زودی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبای خود برود، قرار بود اردویی برون‌مرزی را با حضور تمامی بازیکنانش زیر نظر کادرفنی برگزار کند، اما بدهی مالیاتی باشگاه استقلال برای قرارداد مهدی رحمتی باعث ممنوع‌الخروجی وی شده است و  برگزاری اردوی خارجی شهرخودرویی‌ها در هاله ای از ابهام قرار داد. در همین زمینه ، سید مهدی رحمتی دروازه بان  سابق تیم استقلال که هم اکنون در شهرخودرو   روزهای خوبی را پشت سر می گذارد،  در پیامی مملو از خشم و عصبانیت، مدیران استقلال را تهدید به مقابله به مثل کرد. رحمتی در پست اینستاگرامی خود از توقیف اموالش پرده برداشت و به مسئولان استقلال هشدار داد، اگر مشکل او را حل نکنند، همان رفتاری را با آن ها انجام خواهد داد که آن ها با وی داشته‌اند. او همچنین استقلال را به ارسال مدارک غیر  واقعی به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا متهم و از بی توجهی مدیران به درخواست های مکرر خود گلایه کرده است.
متن گلایه آمیز
در بخشی از متن گلایه آمیز دروازه بان تیم شهر خودرو آمده است: چند سال است به خاطر مشکل مالیاتی ممنوع‌الخروج، ممنوع المعامله و ... هستم و صدایم در نیامده است . اما ظاهرا از سکوت من سوء استفاده‌های زیادی شده است.در شرایطی که آقایان در فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال هر روز ادعا می‌کنند که این باشگاه هیچ بدهی ندارد و مشکلی برای حضور در آسیا ندارد، اما نه تنها مالیات من را پرداخت نکرده اند بلکه ظاهرا به AFC هم اطلاعات غلط داده‌اند. نه تنها بدهی مالیاتی من چند سال است که پرداخت نشده ، بلکه برای پاک کردن صورت مسئله مدارک غیر واقعی هم به AFC‌ ارسال کرده‌اند. انگار نه انگار که زندگی‌ام مختل شده و تمام حساب‌های بانکی ام بسته شده است. این اولین و آخرین اولتیماتوم من بابت این اتفاق است و همان طور که نامه توقیف اموالم با فرصت پنج روزه به دستم رسیده است، اگر مشکل مالیاتی من حل نشد همان رفتاری را انجام می‌دهم که آقایان در این چند سال با من انجام داده اند.
تهدید شهرخودرو


در پی همین مسئله تیم فوتبال شهر خودرو هم تیم استقلال را تهدید کرد که اگر مشکل سید مهدی رحمتی حل نشود،از طریق مراجع قانونی پیگیری می کند. همچنین شکایت نامه ای هم در این زمینه نوشته شده است و در صورت عملی نشدن تعهد باشگاه استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می شود.مدیر تیم فوتبال شهرخودرو در این باره گفت: نامه توقیف اموال رحمتی را اداره مالیات به باشگاه شهرخودرو زده است؛ مالیاتی که استقلال متعهد شده پرداخت کند. اکنون علاوه بر مهدی رحمتی، شهرخودرو نیز دچار مشکل بزرگی شده است و از استقلالی‌ها می‌خواهیم هر چه زودتر این مسئله را حل کنند تا مشکلی بین دو باشگاه به وجود نیاید. مجتبی سرآسیایی افزود: ابدا دوست نداریم شرایط به شکلی پیش برود که مجوز حرفه‌ای استقلال دستخوش مشکلاتی شود و AFC روی آن حساس شود، اما باید به شهرخودرو حق بدهید که اگر همکاری لازم در خصوص رفع ممنوع الخروجی مهدی رحمتی، با این باشگاه انجام نگیرد، از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم.
بدهی میلیاردی
مدیر حقوقی شهرخودرو نیز در همین زمینه گفت: در تاریخ 28/11/93 کمیته انضباطی طی دادنامه شماره 734 باشگاه استقلال را برای مالیات سه فصل حضور سید مهدی رحمتی محکوم کرد که مبلغ آن حدود 761 میلیون تومان بود و اکنون به علاوه تمام جرایم و تاخیرات عدم پرداختش، این مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان شده است.دکتر محمدرضا بختیاری افزود: طبق رای کمیته انضباطی باشگاه استقلال مکلف بوده این مبلغ را پرداخت کند اما باشگاه استقلال با توجه به عرقی که سید مهدی رحمتی به این تیم داشته، در تاریخ 2/8/97 با وی توافقی می‌کند که براساس آن باشگاه استقلال متعهد می‌شود تا 1/11/97 رای کمیته انضباطی را به صورت کامل اجرا کند و اگر اجرا نکرد مهدی می‌تواند به همه جا شکایت کند.وی همچنین از شکایت مهدی رحمتی به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در سال97 خبر داد و گفت: مهدی سال97 به AFC شکایت می‌کند که کنفدراسیون نیز پیرو آن در تاریخ 7/6/98 نامه‌ای را خطاب به فدراسیون فوتبال و رونوشت به رئیس کمیته انضباطی، دبیر فدراسیون و باشگاه استقلال می‌زند؛ مبنی بر این که ما بارها و بارها به استقلال نامه زدیم و درخواست کردیم که تعهداتش را انجام بدهد ولی انجام نداده است و آن ها را به رعایت مقررات انضباطی دعوت می کند.وی از متضرر شدن باشگاه شهرخودرو از خلف وعده استقلال ابراز ناراحتی کرد و گفت: باشگاه شهرخودرو و سید مهدی رحمتی به همین منظور شکواییه خود را درخصوص موارد مذکور به علاوه تمامی اسناد و مدارک موجود برای ارائه به AFC و کمیته تعیین وضعیت FIFA آماده کرده اند و چنان چه فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال تا پایان وقت اداری امروز برای رفع مشکل موجود اقدام نکنند، شکواییه خود را علی رغم میل قلبی ارائه می‌کنند و با توجه به قوانین رایج باشگاه استقلال از حضور در آسیا محروم خواهد شد.مدیر حقوقی شهرخودرو از پیگیری حق این باشگاه نیز خبر داد و تاکید کرد: چنان‌چه اقدام باشگاه استقلال سبب لغو اردوی از پیش تعیین شده باشگاه شهرخودرو در امارات شود، حق باشگاه شهرخودرو نیز در مطالبه کلیه خسارات متحمل شده محفوظ است.