رئیس فراکسیون امید مجلس: مسئولیت حمایت از دولت را بپذیریم

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: شرایط در سال‌های 92 و 96 به گونه‌ای پیش رفت که اصلاح‌طلب‌ها پشت آقای روحانی آمدند. این حمایت به آن معنا نیست که دولت فعلی اصلاح‌طلب است. البته ما هم باید مسئولیت حمایت از دولت را بپذیریم. در عین حال فکر می‌کنم درباره این دولت مقداری سیاه‌نمایی می‌شود چون کارهای خوبی در توسعه زیربناها، بهبود مناطق محروم و وضعیت بهداشت و درمان انجام داده است.
به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مطروحه به روند اعلام طرح اصلاح قیمت بنزین گـفت: اصلاح قیمت بنزین بحث جدی بود که مربوط به امروز و دیروز نیست. کاری که از برنامه سوم شروع شد و طی آن باید قیمت بنزین آزاد و به فوب خلیج فارس می‌رسید همچنین منابع حاصل از آن نیز صرف توسعه و پیشرفت و برای مواردی همچون تامین اجتماعی، توسعه زیربناها و بهبود وضعیت اقشار آسیب‌پذیر هزینه می‌شد.
وی ادامه داد: در همان زمان مجلس هفتم تصویب کرد هر نوع افزایش قیمت ممنوع شود که بخشی از مشکلات امروز ناشی از همان تصمیم است، اقدامی که در راستای مخالفت با دولت اصلاحات انجام شد؛ از آن زمان تاکنون همواره موضوع اصلاح قیمت حامل‌های انرژی با تاکید بر نداشتن آثار تورمی مطرح بود.
وی در پاسخ به سوالی درباره تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور به دلیل مسئولیت مستقیم او برای اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین بنا به اعلام رئیس جمهوری و به دنبال آن نحوه برخورد با معترضین گفت: چند استیضاح در دستور کار مجلس است که هیچ کدام از آن‌ها فراکسیونی نیست. شیوه‌نامه‌ای در فراکسیون امید برای استیضاح‌ها وجود دارد مبنی بر این‌که اگر فراکسیون طراح استیضاح باشد باید اعضا به آن تمکین کنند، اگر هم نمایندگان با اختیارات قانونی‌شان استیضاحی را طراحی کردند فراکسیون بعد از جدی شدن آن را بررسی می‌کند؛ تاکنون سه استیضاح در مجلس مطرح است که با جدی شدن آن در فراکسیون مورد بحث قرار می‌گیرد. استیضاح وزیر نفت در کمیسیون انرژی، استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمسیون آموزش و استیضاح وزیر کشور در دستور کمیسیون شوراها است. نماینده تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره تبعات قطع اینترنت بعد از اعتراضات اخیر و متضرر شدن مردم و دانشگاهیان، اظهار کرد: اگر وزارت ارتباطات بهتر وظایف خود را انجام می‌داد این اتفاق رخ نمی‌داد. ما باید برای حوزه ارتباطات اولویت‌بندی داشته باشیم نه این‌که به دلیل نداشتن ابزار کار و عملکرد نامطلوب مجبور باشیم کل ارتباط یک منطقه را قطع کنیم. انتظار است وزارت ارتباطات میدان‌داری کند البته که موارد خاص جزو اختیارات شورای امنیت کشور است و همه چیز به قانون احتیاج ندارد چون مقطعی، موردی و مربوط به زمان محدود است.
عارف در واکنش به توضیح وزارت ارتباطات مبنی بر این‌که قطعی اینترنت به دلیل مصوبه شورای امنیت کشور انجام شد، گفت: اگر وزارت ارتباطات امکاناتی را فراهم کرده بود دیگر نیازی نبود شورای امنیت یک مرتبه ماشین چمن‌زنی راه بیاندازد.
سایر اخبار این روزنامه