استقبال جوانان آمریکایی از استیضاح ترامپ

نتیجه اکثر نظرسنجی‌ها از افزایش حمایت افکار عمومی آمریکا بویژه جوانان آمریکایی از استیضاح «دونالد ترامپ» حکایت دارد.
انتشار نتیجه نظرسنجی جدید موسسه "اس.اس.آر.اس"(SSRS) در روز سه شنبه که به سفارش شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان صورت گرفته، همچنین نشان می‌دهد حمایت از استیضاح دونالد ترامپ در میان جمهوریخواهان و افرادی که وابستگی حزبی ندارند، افزایش یافته است.
براساس نتایج این نظرسنجی که در تارنمای شبکه سی ان ان انتشار یافته، 60 درصد افراد زیر 35 سال آمریکا از استیضاح ترامپ و کنار گذاشتن وی حمایت می‌کنند.
این میزان در مقایسه با نظرسنجی سی ان ان که در همین مورد و در ماه مارس گذشته به عمل آمد، 17 درصد افزایش داشته است.


همچنین 46 درصد آمریکایی‌های که وابستگی حزبی ندارند (مستقل)، از برکناری ترامپ و استیضاح وی حمایت می‌کنند که در مقایسه با نظرسنجی‌های صورت گرفته در ماه مه گذشته از 11 درصد افزایش برخوردار است.
در میان جمهوریخواهان نیز با 9 درصد افزایش نسبت به ماه مه گذشته این حمایت به 14 درصد رسیده است.
براساس نتایج موسسه "اس.اس.آر.اس"، در مجموع نزدیک 47 درصد آمریکایی‌ها خواستار استیضاح رئیس جمهوری آمریکا هستند.
این نظرسنجی در بازه زمانی 29 تا 24 ماه سپتامبر (دوم تا هفتم مهر ماه) از یکهزار و 9 شهروند آمریکایی با خطای 3.5 درصدی و پس از اعلام رسمی تحقیقات استیضاح ازسوی مجلس نمایندگان صورت گرفت.
سایر نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا در پیوند با استیضاح ترامپ طی هفته گذشته نیز از افزایش شمار حامیان این موضوع خبر می‌دهد.
نتایج نظرسنجی‌های "رادیو عمومی ملی" و شبکه رادیویی "پی.بی.اس" نیز نشان می‌دهد که 49 درصد پرسش شوندگان از استیضاح رئیس جمهوری آمریکا حمایت کرده و 46 درصد نیز مخالف آن هستند.
رسانه‌های آمریکایی چهارشنبه گذشته سوم مهر ماه از انتشار متن کامل مکالمه دونالد ترامپ با ولودیمیر زیلنسکی (Volodymyr Zelensky) رئیس جمهوری اوکراین خبر دادند که این متن در پنج صفحه و مربوط به مکالمه 25 جولای (سوم مرداد ماه) بود.
ترامپ بنابر متن این مکالمه از زیلنسکی خواسته تا تحقیقاتی درباره "هانتر بایدن" پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دمکرات خود که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز "بوریسما" در اوکراین بود، به عمل آورد.
ترامپ پیش از این مانع پرداخت 400 میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین شده بود.
با افشای محتوای این مکالمه تلفنی، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز که تاکنون در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، رسماً خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.
تا روز جمعه گذشته پنجم مهر ماه، 219 نفر از اعضای 435 نفره مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آغاز فرآیند استیضاح ترامپ شده‌اند.
بیش از 300 نفر از مقام‌های سابق سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود از استیضاح ترامپ را اعلام کرده‌اند.
«الیوت انگل»، «آدام شیف» و «الیجاه کامینگز» روسای کمیته‌های امور خارجی، اطلاعات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، با صدور احضاریه‌هایی «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور را در رابطه با تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهوری و مشخصاً ارائه اسنادی در ارتباط با دولت اوکراین به کنگره فرا خواندند.
پای پمپئو به رسوایی تماس تلفنی ترامپ باز شد
ازسوی دیگر یک مقام ارشد آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفته «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در میان مقام‌هایی بوده که به تماس تلفنی بین «دونالد ترامپ» و «ولودیمیر زلنسکی» رئیسان جمهور آمریکا و اوکراین که رسوایی جدیدی را برای ترامپ به بار آورده، گوش کرده است.
روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه این مطلب را به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که نامش را ننوشته، درج کرد و افزود: این افشاگری وزارت خارجه آمریکا را، به تحقیقات استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا نزدیک‌تر کرده است.
نقش پمپئو در این مکالمه تلفنی که تا قبل از این گزارشی درباره آن منتشر نشده بود یکی از چندین تحول جدید مرتبط با جنجالی است که با محوریت درخواست ترامپ از زلنسکی برای همکاری با «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ و «ویلیام بار» دادستان کل برپا شده است. ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است با این دو مقام آمریکایی برای تحقیقات درباره مخالفان سیاسی ترامپ از جمله «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همکاری کند.
سایر اخبار این روزنامه
سهم دلار از ذخایر ارزی جهان به کمترین رقم طی 6 سال گذشته رسید رئیس جمهور در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اورآسیا: جامعه بین‌المللی باید با اتخاذ تصمیمی قاطع با رویکرد یکجانبه گرایانه آمریکا مقابله کند سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: بازداشت 17 نفر از جمله 2 قاضی در پرونده اکبر طبری استقبال داخلی و منطقه‌ای از حل اختلافات ایران و عربستان سخنی با همسایه فراموشکار وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: افزایش حجم ترانزیت با اجرای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا واکنش مسکو به تحریم‌های جدید آمریکا: بی‌پاسخ نمی‌ماند استقبال جوانان آمریکایی از استیضاح ترامپ گروه‌های مقاومت عراق: بزودی از صهیونیست‌ها انتقام می‌گیریم علت وقوع سانحه قطار زاهدان‌ مشخص شد دستور معاون اول رئیس جمهور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کاغذ مورد نیاز نشریات دانشجویی مشابه سایر نشریات کشور تامین شود وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد ورود 898 دانشمند برجسته جهانی به کشور دکتر روحانی سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را تبریک گفت