چرا لاریجانی به سراغ ظریف رفت؟

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، در شرایطی که از سویی مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است در داخل کشور هم با پاره‌ای از نامهربانی‌ها و کم لطفی‌ها و هجمه‌ها روبه‌روست.
اما هر کسی که به منافع ملی و تقویت دیپلماسی کشور علاقه مند باشد، حتما می‌داند که در شرایط کنونی، حمایت از ظریف، حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور است. از سویی آن‌هایی که بی مهری‌های اخیر را انجام داده‌اند و آقای ظریف را مورد حمله خودشان قرار می‌دهند، درواقع به منافع ملی یورش می‌برند.
رفتن علی لاریجانی به ساختمان وزارت‌خارجه و دیدار روز گذشته‌اش با ظریف هر تفسیری می‌تواند به همراه داشته‌باشد...
از جمله اینکه آقای لاریجانی در آستانه انتخابات مجلس به این نتیجه رسیده که هرچه‌قدر آقای ظریف با ایشان رابطه‌اش را صمیمی‌تر بکند، ممکن است این موضوع به محبوبیت وی(لاریجانی) کمک کند. او می‌تواند با دستگاه دیپلماسی و به ویژه با طرفداران رویکرد ظریف، تعامل سازنده‌ای داشته و از حمایت‌های آن‌ها برخوردار شود.
اما در هر صورت و با هرنیتی، حمایت و دلجویی از آقای ظریف، حمایت و دلجویی از دستگاه دیپلماسی و سیاست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی است و دستگاه‌های حمایت کننده این سیستم به نحوی وظیفه ملی و اخلاقی نیز دارند تا از این رویکرد حمایت کنند تا این طور جلوه نکند که آمریکا با تحریم آقای ظریف، او را بی پشتوانه کرد. حمایت آقای لاریجانی به عنوان رئیس خانه ملت و دلجویی او از ظریف، می‌تواند موجب وفاق و همدلی و هم آوایی بین دولت و مجلس و به نحوی بین دولت و ملت باشد.