هفته ادعاها عليه وزارت نفت

آرمان- مطهره شفیعی: ظاهرا در این روزها اخباری که نقش زنان در آن پررنگ است بیش از گذشته منتشر می‌شود مانند به قتل رسیدن میترا استاد یا نقش پرستوها در کسب اخبار از مسئولان و حالا هم ادعای یک نماینده دلواپس مبنی بر نقش یک زن در نفوذ به وزارت نفت! البته دلواپسان همواره بر موج‌های جامعه سوار می‌شوند و برای مطرح کردن خودشان روایت‌هایی را بیان می‌کنند که اکنون مشخص نیست آنچه حاجی دلیگانی بیان کرد هنوز مورد تایید دستگاه‌های ذی‌ربط قرار نگرفته و مشخص نیست تا چه اندازه از صحت برخوردار است. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: اخیرا نهادهای امنیتی یک باند نفوذی را دستگیر کردند که با نفوذ در میان تعدادی از مدیران وزارت نفت در جهت تکمیل پازل دشمن اقدام می‌کردند. وی افزود: در راس این باند خانمی قرار داشت که با نفوذ بین 16 نفر از مدیران مهم و تاثیرگذار وزارت نفت توانسته بود تصمیمات مهمی را در وزارت نفت مسکوت بگذارد و ضربه کاری را در این جنگ اقتصادی به کشور وارد کند. حاجی دلیگانی اظهار داشت: این خانم همانطور که گفته شد با 16 نفر از مقامات تاثیرگذار وزارت نفت ارتباط داشته است که این مقامات با همراهی این خانم تصمیمات غلطی را در جهت خواسته‌های دشمن و برعلیه منافع ملی کشور اتخاذ می‌کردند. نماینده شاهین شهر در مجلس همچنین گفت: با توجه به اینکه ما در شرایط جنگ اقتصادی بسر می‌بریم و با توجه به اینکه متاسفانه اقتصاد ما متکی به نفت است وزارت نفت به پاشنه آشیل ما تبدیل شده و آمریکا سعی می‌کند تا با نفوذ و ایجاد اخلال در عملکرد این وزارتخانه ضرباتی را به کشور ما وارد کند. حاجی دلیگانی در پایان از تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور برای برخورد با باند مذکور قدردانی کرد.
برگ دیگری از پروژه دلواپسان وزارت نفت
ظاهرا انتقاد دلواپسان بهارستان به وزارت نفت در قالب یک پروژه تعریف شده است چنانکه 30 خردادماه نماینده شاهین‌شهر در مجلس به تسنیم گفت: وزیر نفت درباره استخدام و به کارگیری افراد خاص در وزارت نفت توضیح دهد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه اخیرا مدارکی به دست برخی از نمایندگان رسیده است که نشان می‌دهد افراد خاص در وزارت نفت استخدام شده‌اند، گفت: لازم است آقای زنگنه توضیح دهد که استخدام و به‌کارگیری این افراد خاص در وزارت نفت با چه مجوزی صورت گرفته است در حالی که از استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت امتناع شده است. وی افزود: همچنین لازم است آقای وزیر توضیح دهد که به کارگیری افراد خاص در این وزارتخانه به صورت ماموریت و یا انتقال، آن هم با مدرک علمی و اجرایی کاملا غیر مرتبط یا استخدام فرزندان افراد خاص بدون آزمون و به صورت گزینشی، با چه توجیهی صورت می‌پذیرد. نماینده شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد: این اتفاقات در صورتی رخ داده که در طول وزارت آقای زنگنه از اجرای تبدیل‌ وضعیت استخدام ایثارگران و فارغ‌التحصیلان دانشگاه که قانونا مکلف به اجرای آن هستند خودداری شده است. حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: در صورتی که وزیر به تذکرات و سوال بنده پاسخ ندهد، سوالات خود را از طریق دیگر ابزار‌های نظارتی مجلس مانند استیضاح و سوال پیگیری می‌کنم. یک روزبعد از این اظهارات و یک روز قبل از ادعای نقش یک خانم در پروژه نفوذ در وزارت نفت باز هم حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری به وزیر نفت عنوان کرد که استخدام و به‌کارگیری افراد خاص در وزارت نفت به چه مجوزی صورت می‌گیرد؟ درحالی‌که از تبدیل وضعیت استخدامی فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت امتناع می‌کنید. متن کامل تذکر حاجی دلیگانی به وزیر نفت به شرح زیر است: خلاصه تذکر: استخدام و به‌کارگیری افراد خاص در وزارت نفت به چه مجوزی صورت می‌گیرد، درحالی‌که از تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت که قانونا وظیفه شماست امتناع می‌کنید؟ شرح تذکر: «جناب آقای وزیر؛ به‌کارگیری افراد خاص در وزارت نفت به صورت ماموریت یا انتقال آن هم با مدارک علمی و اجرایی کاملاً غیرمرتبط یا استخدام فرزندان افراد خاص بدون آزمون و به صورت گزینشی که به عنوان نمونه سه مورد آن را که اخیرا اتفاق افتاده و به پیوست تذکر ارسال می‌کنم، با چه توجیهی صورت می‌پذیرد درحالی‌که در طول دوران وزارت شما از اجرای تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران و فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت که قانونا مکلف به اجرای آن بوده‌اید خودداری شد.»
بازداشت مسئولی که وجود ندارد!


از آنجا که اخبار مربوط به وزارت نفت تکذیب می‌شود، چندان نمی‌توان به صحت ادعاها باور داشت مانند 5 روز پیش که تسنیم مدعی شد مدیر مالی وزارت نفت که ۲۵ میلیون دلار از حساب این وزارتخانه خارج کرده بود و قصد داشت از کشور فرار کند، حین خروج از کشور دستگیر شد. مدیر مالی وزارت نفت 25 میلیون دلار از حساب این وزارتخانه خارج و به حساب یک صراف واریز کرده بود و به ظاهر می‌خواستند با این پول کار کنند. مدیر مالی وزارت نفت قصد خروج از کشور را داشت که دستگیر شد. همزمان با دستگیری این مقام مسئول در وزارت نفت صراف متخلف نیز دستگیر و هر دو روانه زندان شدند و حسابی که دلارها به آن واریز شده نیز مسدود شده است. اما زمان زیادی از انتشار این خبر نگذشته بود که خبرگزاری وزارت نفت (شانا) نوشت: در ساختار اداری وزارت نفت عنوان «مدیر مالی» وجود ندارد و خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر «دستگیری مدیر مالی وزارت نفت در هنگام خروج از کشور» کاملا کذب و ساخته و پرداخته کسانی است که ماهیت آن‌ها برای افکار عمومی و نهادهای مسئول شناخته شده است.
انتقاد پزشکیان از اخبار کذب درباره وزارت نفت
با افزایش هجمه‌ها به وزارت نفت، دیروز نایب رئیس مجلس در واکنش به اخبار تکذیب شده‌ای که از سوی یکی از نمایندگان مجلس علیه بیژن زنگنه، وزیر نفت مطرح شده است، گفت: متاسفانه خیلی راحت اطلاعات غیرموثقی را که از طریق شنیده‌هایی که ممکن است دشمن عامل پخش آنها باشد، تکرار می‌کنند. مسعود پزشکیان افزود: وقتی با شخصی که این حرف و شنیده‌ها را زده صحبت کرده و از او می‌پرسیم که چرا چنین چیزی را گفتی، می‌گوید که خود من هم شنیده‌ام! وی با بیان اینکه در حال حاضر این شنیده‌ها شگردی از سوی دشمن است و می‌خواهد که چنین اخباری در رسانه‌ها پخش شود، گفت: با این کارها سعی در تخریب افرادی دارند که در جایگاه‌های کلیدی این مملکت قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند ثبات در مملکت ایجاد شود. وی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف از پخش این اخبار فقط برای تخریب و بدنام کردن افراد است، تصریح کرد: این اخبار با هدف بی‌اعتبار کردن افراد از سوی خارج‌نشینان و عده‌ای که در داخل کشور فعال هستند در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. وزیر اسبق درباره صحبتی از بابک زنجانی بر اینکه به زودی جای من و وزیر نفت عوض می‌شود، افزود: قوه محترم قضائیه باید تاکنون تکلیف چنین آدم‌هایی را مشخص می‌کرد، نه اینکه اجازه می‌داد با به درازا کشیده شدن پرونده جرائت و جسارت کنند چنین حرفی بزنند. اگر چنین حرفی زده است محاکم قضایی باید با آن برخورد کنند. پزشکیان در پاسخ به اینکه آیا این سخنان فشار کاسبان تحریم بر وزارت نفت برای پیشبرد اهداف خودشان است، گفت: تا زمانی که ما شفافیت داده‌ها را نداشته باشیم و تا زمانی که ما عدد و رقم‌های مشخص دارایی و پول‌ها و یا جریان مالی کشور را نتوانیم رصد کنیم، خیلی از این حرف‌ها زده می‌شود و هر کسی می‌تواند به وزارت نفت اتهام وارد کند. نایب رئیس مجلس با بیان اینکه جنگ روانی شدیدی علیه وزارت نفت وجود دارد، اظهارکرد: نمی‌خواهم تحلیل خاصی در این مورد ارائه بدهم اما مشخص است علیه همه کسانی که در این مملکت تلاش می‌کنند، جوسازی می‌شود.