عابر بانک فوتبالی متهم دادگاه اخلال در نظام اقتصادی کشور: کارگر، بچه مسلمان و بچه جنگ هستم!

روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۱ متهم اختلال در نظام اقتصادی کشور در شعبه سوم دادگاه ویژه به جرائم و مفسدان اقتصادی آغاز شد. حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی‌‌‌‌نژاد، مجبتی کیان‌‌‌‌پیشه، علی‌‌‌اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی و هانیه پهلوان ۱۱ متهم اقتصادی کشور هستند که روز گذشته ۸ اسفند به اتهامات‌‌‌شان رسیدگی می‌‌‌شود.
به گزارش ایسنا، نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی گفت: هدایتی با تبانی با مدیران بانک سرمایه ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه این بانک را خارج کرده است.
نماینده دادستان اظهار کرد: در پرونده حاضر موسوم به پرونده گروه هدایتی، آقای حسین هدایتی دولابی در پوشش 8 فقره شرکت‌های صوری به نام طراحی پویان پاسارگاد، سروش تجارت سیمرغ، جاوید گشت هیرمند، جاوید گشت آرکا و چند شرکت دیگر اقدامات مجرمانه انجام داده است.
وی افزود: حسین هدایتی از طریق گماردن برخی اشخاص بی‌بضاعت به عنوان مدیران این شرکت‌ها به مقدار ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوهات دریافتی از بانک سرمایه را خارج و تسهیلات دریافت کرده است.


نماینده دادستان تهران اظهار کرد: اقدامات متهم ردیف دوم سید مهدی موسوی‌نژاد در فرآیند دریافت تسهیلات موثر بوده است به طوری که در سال 92 با هدایتی آشنا شده و زمین‏هایی با بنای نیم ساخته در جاده قدیم جهرم به شیراز در اختیار آقای هدایتی قرار داده که زمین‌های مذکور در بافت برون شهری قرار داشته است.
در ادامه نماینده دادستان اظهار کرد: همچنین نامبرده از طریق تبانی با یکی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان توانسته است مبلغی به میزان ۶۶ میلیارد تومان تحصیل کند که آن پرونده مفتوح است.
نماینده دادستان بیان کرد: تبانی آقای هدایتی با مدیران بانکی بدون رعایت تشریفات اعتباری و با همکاری متهم دیگر این پرونده یعنی آقای موسوی‌نژاد بوده است که کار وی وثیقه تراشی از طریق گران نشان دادن آن وثیقه‌ها بوده است. به طوری که تاکنون ۴ سال از تاریخ سررسید معوقات بانکی این متهم گذشته است، اما هنوز این معوقات پرداخت نشده است.
وی بیان کرد: اعضای وقت هیئت مدیره و قائم مقام بانک سرمایه و ریاست وقت شعبه مرکزی بانک سرمایه از طریق امضای صورت جلسات با نقض عامدانه مصوبات و مقررات بانکی نقش موثری در حیف و میل اموال بانک سرمایه داشته‌اند. همچنین دو نفر دیگر به عنوان کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس با گزارش خلاف واقع در تضییع اموال بانک سرمایه نقش موثری داشته‌اند.
نماینده دادستان اظهار کرد: حسین هدایتی به لحاظ تاخیر در بازپرداخت تسهیلات از بانک سرمایه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان معوقات از بانک سرمایه دارد و عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور برای او قابل انتساب خواهد بود.
نماینده دادستان در ادامه گفت: اتهام پولشویی از طریق پنهان کردن وجوهات دریافتی محرز است. در ادامه جلسه حسین هدایتی با حضور در جایگاه در خصوص کاغذی بودن ۸ فقره شرکت گفت: شرکت کاغذی در قانون معنا ندارد. سرمایه ثبتی این شرکت‌ ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان بوده است. هدایتی همچنین خطاب به نماینده دادستان در موضوع تبانی با مدیران بانک گفت: من پایم را در بانک سرمایه نگذاشته‌ام و با آقای پرویز کاظمی آشنایی نداشتم. من بچه مسلمان و بچه جنگ هستم.
وی اظهار کرد: ما نه این شرکت‌ها را خریده ایم و نه به ما واگذار شده است، صورت‏های مالی حسابرسی داشته و مالیات هم پرداخت کرده‌اند. این شرکت‌ها متعلق به من و آقای موسوی نژاد نیست و همه مقررات شرکت‌ها طی شده است.
هدایتی اظهار کرد: شرکت‌ها متعلق به آقای یقینی است و ایشان مصوبات را تماما قبل از تاریخ آشنایی و مبایعه‌نامه‌ها دریافت کردند و توسط دو واسطه مبایعه‏نامه شده است. وی ادامه داد: در مورد پولشویی هم باید بگویم من در طی این ۴۰ سال کارگری کردم، درباره اینکه به نام کارمندانم حساب باز کنم از مراجع آگاه به امور بانکی پرسیده بودم که آیا این موضوع پولشویی محسوب می‌شود یا نه که گفتند خیر. حسین هدایتی کارگری بیش نیست و نخواسته که خلافی انجام دهد. از بانک پارسیان برای 2 کارخانه وام گرفتم اگر بدهکار این بانک هستم چرا تاکنون مطرح نکردید؟
جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده به روز دوشنبه هفته آتی موکول شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهوری با استعفای وزیر امور خارجه مخالفت کرد،ظریف به سر کار خود برگشت استعفای ظریفانه ، بازگشت حکیمانه فاطمه ذوالقدر ماه‌های اخیر روزگار اقتصادی و معیشتی مردم دربرابر هزینه‌های گران نوروزی چه می‌کنند؟ جیب‌های خالی در بازار شب عید رشد ناگهانی فروش یک حراج هنری، چه پیامدهایی برای بازار هنر خواهد داشت؟ هنر، بازار مطمئن در شرایط مبهم آیا مهاجرت بهایی است که مردم شهر بادگیرها آن را پرداخت‌ خواهند کرد؟ یزد در جدال با بحران خاموش خشکسالی جنگ هوایی میان هند و پاکستان شدیدترین درگیری 50 سال گذشته را در کشمیر رقم زد شبه‌قاره در التهاب جنگ دونالد ترامپ و کیم جونگ اون برای دومین بار با یکدیگر دیدار کردند رویای یک صلح اتمی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ارمنستان: بر خلاف میل آمریکا باید روابط مستحکم و دوستانه داشته باشیم عابر بانک فوتبالی متهم دادگاه اخلال در نظام اقتصادی کشور: کارگر، بچه مسلمان و بچه جنگ هستم! گران‌فروشی با استقبال مردم افزایش می‌یابد رئیس‌جمهوری در نشست مشترک هیئت‌های عالی ارمنستان: ایران همواره خواهان توسعه روابط و همکاری ها با ارمنستان است معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: دادگستری بدون وکیل مستقل کارکرد درستی نخواهد داشت