فاطمه ذوالقدر ماه‌های اخیر روزگار اقتصادی و معیشتی

زندگی‌مردم آنچنان به سختی گذر کرده که یارای مقابله با هیچ تلنگری هرچند کوچک را ندارند. روزها و هفته ها و ماه ها در قوه تقنینی و سیاستگذاری کشور در مسند و جایگاهی نشسته‌ایم که در تلاشیم بهترین قوانین و مقررات را برای اجرای بهترین‌ها برای مردمی که شایسته آن هستند رقم زنیم. مردمی که خون شهدا و جوانان‌شان در پای انقلاب، افتخار آفرینی‌ای است که با گذشت نسل‌ها از تقدس و ارزشمندی آن به هیچ وجه کاسته نخواهد شد. در طول تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آنجا که نقش و رسالت و وظیفه‌ای برای مردم تعریف شده، الحق و الانصاف همواره پای کار بودن و در روز بیست و دو بهمن که چند روزی بیش از آن نمی‌گذرد با گردهمایی بزرگ شعار آزادی، استقلال و وارستگی را سردادند و نشان دادند که ایران و ایرانی در طول تاریخ همواره درصدد وارهی از وابستگی‌ها بوده اما همواره تندبادها و هیاهوها و دام‌های خارجی و در کنار آن بی‌تدبیری‌های بعضاً داخلی باعث شده آنچه که هدف و مقصود و مطلوب و نیاز جامعه و کشور است آنگونه که باید مهیا نشود. جمله کلیدی در پایان اخبارها و بازتاب‌های خبری روز بیست و دو بهمن‌ماه نقل شد مبنی بر اینکه مردم دِین خویش را ادا کردند حال نوبت مسئولان است که وظیفه و رسالت خویش را به بهترین نحو آنگونه که زیبنده این کشور و این مردم است انجام دهند.
یقیناً ادامه این مسیر پرتلاطم نیاز به عزم و اراده ملی و جهادی و از خودگذشتگی و فداکاری دارد. این روزها و شرایط آن، روزهای عادی نیست که بتوان با تصمیمات عادی و گذرا از آن به راحتی عبور کرد. این روز، همان روز مبادایی است که باید برای آن فکر و تدبیر و چاره می‌شد و تعریف مشخص و دقیقی ارائه می‌شد که باید کجای کار بایستیم.
سال‌هاست که شعار اقتصاد منهای نفت را به عنوان یک ضرورت احصاء کرده و قاعدتاً باید مدل‌ها و روش‌های تامین مالی و اقتصادی و نحوه اداره امور بر مدار آن سوار می‌شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ کردند و سال‌ها جلوتر پیش از اینکه به امروز به عنوان روز مبادا برسیم تاکید بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیازهای آن داشتند. تدبیر و درایت ایشان برای آینده ایران و تعالی و توسعه آن اگر در عرصه و میدان عمل آنگونه که باید و شاید تحقق می‌یافت امروز مردم نباید اینگونه در تنگنا و فشار قرار می‌گرفتند. امروز روز پای کار ایستادن و مقاومت و ایثار است، نباید به هر دلیلی ولو منطقی و مستدل به زعم خویش کسانی که در راس کار هستند و می‌دانند گره کار در کجاست شرایط و اقتضائات را رها کنند.
می‌دانیم که ساده‌ترین عامل و راهکاری که می‌تواند در گذر از این روزهای بسیار سخت که تجربه آن را بارها در طول دوران انقلاب اسلامی داشته‌ایم فراهم کند، همبستگی و روحیه وطن‌خواهی است. عاملی که در برهه‌های مختلف تاریخی ایران را در برابر دسیسه‌های داخلی و خارجی حفظ کرده و یقیناً همه اذعان دارند که بازهم موثر و مفید است. در این آوردگاه دشوار همه مسئولان و متولیان نظام موظف و مکلف هستند با تصمیماتی درست و حساب‌شده در جهت ریشه دار شدن هرچه بیشتر اعتماد و انسجام اجتماعی سریعتر اقدام کنند. کشور ما دارای سرمایه‌های عظیم انسانی و طبیعی است که باید به بهترین شکل ممکن از منابع و سرمایه‌ها بهره برد. صاحب‌نظران و متخصصان و فرهیختگان صاحب‌نظری هستند که اندیشه‌ها و رویکردهای آنها در مدیریت منابع می‌تواند بسیار مفید و موثر واقع شود. نباید اجازه دهیم غرض ورزی و زیاده‌خواهی اقلیتی، اکثریتی را از خود متاثر کند. رویکرد برخورد با متخلفان اقتصادی و ضرب الاجل که در برخورد با آنها در قوه قضائیه به کار گرفته شد بسیار موثر و مناسب بود اما باید دید چه ضعف و خللی وجود داشته که کماکان شاهد آنیم که منفعت طلبی این اقلیت منافع ملی و کشور و مردم را به چالش کشیده است.
به عنوان نماینده و وکیل ملت، از همه مسئولان در قوای سه‌گانه می‌خواهم خدمتگزاران خدوم و راستین این کشور کمافی‌السابق باشند و با تدبیر و درایتی مبتنی بر وطن خواهی و همبستگی ملی شرایط کشور را به سوی امنیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آنگونه که شایسته و زیبنده مردم شریف ایران اسلامی است هدایت کنند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهوری با استعفای وزیر امور خارجه مخالفت کرد،ظریف به سر کار خود برگشت استعفای ظریفانه ، بازگشت حکیمانه فاطمه ذوالقدر ماه‌های اخیر روزگار اقتصادی و معیشتی مردم دربرابر هزینه‌های گران نوروزی چه می‌کنند؟ جیب‌های خالی در بازار شب عید رشد ناگهانی فروش یک حراج هنری، چه پیامدهایی برای بازار هنر خواهد داشت؟ هنر، بازار مطمئن در شرایط مبهم آیا مهاجرت بهایی است که مردم شهر بادگیرها آن را پرداخت‌ خواهند کرد؟ یزد در جدال با بحران خاموش خشکسالی جنگ هوایی میان هند و پاکستان شدیدترین درگیری 50 سال گذشته را در کشمیر رقم زد شبه‌قاره در التهاب جنگ دونالد ترامپ و کیم جونگ اون برای دومین بار با یکدیگر دیدار کردند رویای یک صلح اتمی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ارمنستان: بر خلاف میل آمریکا باید روابط مستحکم و دوستانه داشته باشیم عابر بانک فوتبالی متهم دادگاه اخلال در نظام اقتصادی کشور: کارگر، بچه مسلمان و بچه جنگ هستم! گران‌فروشی با استقبال مردم افزایش می‌یابد رئیس‌جمهوری در نشست مشترک هیئت‌های عالی ارمنستان: ایران همواره خواهان توسعه روابط و همکاری ها با ارمنستان است معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: دادگستری بدون وکیل مستقل کارکرد درستی نخواهد داشت