شنبه هم گذشت، از تعیین تکلیف پدیده خبری نشد

محمدامین شرکت اول- یک شنبه هفته گذشته بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی از تصمیم گیری نهایی برای «پدیده» در تاریخ شنبه چهارم اسفند خبر داد اما در روز جلسه و حتی بعد از جلسه مقرر شده، هیچ یک از مسئولان پاسخ گوی موضوع تعیین تکلیف وضعیت شرکت پدیده نشدند.
در آن روز قربان میرزایی در گفت و گو با «خراسان رضوی» با اشاره به جلسه برگزار شده در تاریخ 28 بهمن در تهران برای تصمیم گیری درباره شرکت پدیده با حضور وزیر اقتصاد و جمعی از مدیران، افزود: این جلسه با حضور وزیر اقتصادبرگزار و در آن مباحث و پیشنهادهایی مطرح شد اما جمع بندی نهایی آن به جلسه شنبه آینده موکول شد.وی با تاکید بر این که در این مرحله از پیگیری ها بسیار امیدواریم که اتفاق بسیار خوبی برای پدیده بیفتد، ادامه داد: برای حل مسئله پدیده اراده جدی به وجود آمده است و امیدواریم به زودی پرونده پدیده بسته شود.
پس از این صحبت ها بود که اخبار غیر رسمی و گمانه زنی هایی در فضای مجازی و در بین سهام داران پدیده در خصوص موضوع این جلسات مطرح شد؛ مباحثی مانند موضوع واگذاری پدیده به دستگاه یا بنگاهی اقتصادی. حتی در این بین اسامی مانند یک موسسه مالی و اعتباری و یک بانک و حتی برخی نهادها نیز به میان آمده است.
موضوع واگذاری مطرح نیست


از همین رو، برای شفافیت این اخبار غیر رسمی و جویا شدن نتایج جلسه شنبه، چندین بار با افرادی از قبیل قربان میرزایی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز، حسین زارع صفت رئیس هیئت مدیره شرکت پدیده و ابوالفضل انتظاری مدیرعامل این شرکت  تماس گرفتیم که هیچ کدام پاسخ گوی سوالات ما نبودند.
نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در پاسخ به سوالات ما گفت: در خصوص این جلسه قرار به صحبت نشده و جلسه محرمانه بوده است.
وی در خصوص صحبت هایی که درباره موضوع این جلسه و پیگیری بحث واگذاری شرکت پدیده مطرح شده است، گفت: این جلسات برای حل مشکلات پدیده است و راهکارهایی ارائه شده که درباره آن ها نمی توانم صحبت کنم.
پژمانفر باوجود همه اخبار غیررسمی مطرح شده، در پاسخ به این که راهکار واگذاری شرکت پدیده در این بین مطرح شده یا خیر، گفت: بحث واگذاری مطرح نیست و بحث ورود بخش های دیگر به این موضوع مطرح است و بیشتر از این نمی توانم توضیح دهم.
خرید سهام عمده پدیده در دستور کار بنیاد مستضعفان نیست
دیروز برخی رسانه ها خبر دادند که بر اساس شنیده ها بنیاد مستضعفان قرار است سهام عمده شرکت پدیده را بخرد و مدیریت آن را به دست بگیرد. با توجه به این که سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در جلسه ملاقات مردمی حضور داشت، برای بررسی بیشتر، موضوع را از روابط عمومی بنیاد جویا شدیم. روابط عمومی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی  شب گذشته در گفت و گو با خبرنگار ما اعلام کرد که چنین موضوعی در دستور کار این بنیاد قرار ندارد.